مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با تبریک هفته مالیات ( 16 تا 23 تیرماه) گفت: پرداخت ماليات مهمترين عامل توسعه عمران و آبادانی و رونق اقتصادي و ارتقای شاخص های آن و ارائه خدمات بهتر به مردم است.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " مراد علی میر " با بیان اینکه در حال حاضر،  بخش عمده ای از  درآمدهای مالیاتی، صرف عمران، آبادانی و امور زيربنایی می شود افزود: داشتن اقتصادی پویا و پایدار در گرو تحقق درآمدهاي مالياتي است و اقتصاد پایدار، اقتصادي است که بدون وابستگي به درآمدهاي نفتي به درآمدهاي مالياتي و یا صادرات غیر نفتی متکي باشد.

وی با بیان اینکه براي رهايي از وابستگي نفتي بايد درآمدهاي مالياتي و صادرات غيرنفتي جايگزين صادرات نفتي شود تصريح کرد: ماليات، سهمي است که به موجب قانون، مردم از ثروت و درآمد خود به منظور تامين هزينه هاي عمومي و حفظ منافع اقتصادي، سياسي و اجتماعي کشور به دولت پرداخت می کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: بايد به گونه اي فرهنگ سازي کنيم که افراد جامعه در مقابل خدمات و امکاناتي که از دولت دريافت مي کنند ماليات خود را به موقع پرداخت نمایند.

وی وجود انواع ماليات بردرآمد و ماليات برارزش افزوده را در برقراري و رعايت عدالت مالياتي موثر دانست و تصريح کرد: مردم بايد ماليات را جزيي از بدهي خود به دولت بدانند و پرداخت به موقع آن بايد در جامعه به يك فرهنگ عمومی تبديل شود.

میر خاطر نشان کرد: بهبود نظام مالياتي بدون توجه به سياست هايي که مبتني بر ارتقاي فرهنگ مالياتي باشد، محقق نمی شود و با توجه به اهميت ماليات در پيشبرد اهداف اقتصادي دولت، شناسايي ويژگي ها و نوع کارکردهاي آن مي تواند جهت گيري کلي نظام مالياتي را آشکار ساخته و دستيابي به اهداف مد نظر سند چشم انداز توسعه در بخش مالياتي را تسريع بخشد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه، گسترش پايه هاي مالياتي و حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت، مورد تاکيد جدي قرار گرفته است گفت: در اين ميان، طرح ماليات بر ارزش افزوده به عنوان مهمترين پايه مالياتي تامين کننده درآمدهاي دولت، به عنوان يک راهکار مناسب جهت اصلاح نظام مالياتي محسوب می شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد یاد آور شد: قانون ماليات بر ارزش افزوده از پيشرفته ترين نوع ماليات ها در جهان است و اجرای این قانون يکي از راهکارهاي مناسب براي جلوگيري از فرار مالياتي و اقتصاد زير زميني است.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا