شورای اسلامی شهر یزد طی پیامی ارتحال آیت الله محمدی گیلانی را تسلیت عرض نمود

متن پیام بدین شرح می باشد:

آیت‌الله محمدي گیلانی از مجتهدین مبارز حوزه علمیه قم كه در محضر علمای بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله محقق داماد، علامه طباطبایی و به ویژه حضرت امام(ره) مدارج تحصیلی را پشت سرگذارد و یک مجتهد و فقیه مسلمی در علوم دینی و اسلامی می‌شود و از همان سال‌ها که نهضت امام خمینی(ره) آغاز شده بود به عنوان یک شاگرد نزدیک حضرت امام(ره) در تمام لحظات انقلاب حضور فعال داشت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل جایگاه علمی و فقهی آیت‌الله محمدی گیلانی و دقت بالا و احتیاطی که در مسائل گوناگون داشت مورد تأیید حضرت امام (ره) قرار گرفت و خطیرترین مسئولیت روزهای اول انقلاب که مسئولیت دادگاه‌های انقلاب بود از جانب امام راحل به ایشان سپرده شد. آیت‌الله محمدی گیلانی علاوه بر تخصص و آگاهی ، حدود و ثغور مباحث فقهی، قاطعیت، احتیاط و ... همه موارد در ایشان جمع بود و در واقع ملکه عدالت که در ایشان بسیار درخشان بود ، موجب گردید حضرت امام چنین مسئولیت‌های خطیری را به آن فقیه فرزانه بسپارند.

اينك شوراي اسلامي شهر يزد ارتحال عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله محمّدی گیلانی رحمةالله‌علیه را به رهبر معظم انقلاب، خاندان و بیت گرامی ایشان و دوستان و ارادتمندان آن عزیز سفرکرده تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال براي آن مرحوم علودرجات و غفران الهي و براي بازماندگان صبري عظيم و اجري جزيل مسئلت مي نمايد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا