یک متخصص پوست در یزد هشدار داد: کاربران لب تاب از قرار دادن لب تاب بر روی اندامهای تحتانی بپرهیزنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر محمد ابراهیم زاده ضمن تاکید بر مطلب فوق تصریح کرد: استفاده دراز مدت از کامپیوتر علاوه بر عوارض چشمی، عضلانی و اسکلتی ممکن است بر پوست کاربران نیز اثرات سو داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که مانیتورهای کامپیوتر از خود اشعه ماورای بنفش تولید می کنند خاطرنشان کرد: اشعه ماورای بنفش در طولانی مدت باعث پیری، ایجاد خال، کک و مک، تیرگی و چروک پوست می شود.

ابراهیم زاده متذکرشد: مانیتورهای نسل جدید ( LCD ) میزان کمتری از این اشعه را تولید می کنند لذا توصیه می شود افرادی که از کامپیوتر استفاده می کنند رعایت فاصله مناسب که حداقل 50 سانتیمتر است را داشته باشند.

این متخصص پوست با بیان این مطلب که استفاده از کرم های ضدآفتاب برای کاربران کامپیوتر توصیه اکید می شود افزود: ضدآفتاب ها هر سه ساعت یک مرتبه باید تکرار شوند.

دکتر ابراهیم زاده یادآورشد: گاها دیده می شود برخی افراد جهت استفاده از لب تاب در حالت نشسته لب تاب را ر وی اندام تحتانی قرار می دهند این مهم در طولانی مدت به علت ایجاد گرما باعث ایجاد آسیب پوست، ایجاد قزمزی، تغییر رنگ پوست و در نهایت گشاد شدن عروق پوست می شود بنابراین توصیه می شود به هیچ عنوان لب تاب بر روی لباس یا پوست قرار داده نشود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا