پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد به ریاست محمود شاکری شمسی فرماندار تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ، محمود شاکری شمسی در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای سالجاری در جلسات شورای آموزش و پرورش موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است اظهار داشت:  امیدواریم با طرح موضوعات مختلف با نظام تعلیم و تربیت بتوانیم گام مؤثری را در پیشبرد اهداف تعیین شده برداریم.

فرماندار یزد با اشاره به  اثرات مخرب مواد مخدر واعتیاد به ویژه بر روی جوانان و خانواده های آنان افزود: در گذشته دشمنان در جبهه ها قلب جوانان را نشانه می گرفتند، ولی امروز با رواج مواد مخدر در سطح جامعه ذهن ، اراده و فکر این قشر از جامعه را مورد هدف قرار داده اند.

وی گفت: با اشاعه مواد سنتی و صنعتی مخدر تأثیرگذاری ، ابتکار و خلاقیت از جوانان گرفته شده که این خود صدمات جبران ناپذیری را بر کشور رقم زند.

رئیس شورای آموزش و پرورش با تأکید به اینکه نداشتن برنامه ، در نظر نگرفتن نیازها و طرد آنها از خانواده ها  از عوامل مهم گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است خاطر نشان کرد: جامعه فرهنگیان و انجمن اولیاء و مربیان می تواند با آگاهی بخشی دانش آموزان و خانواده های آنان در پیشگیری ار شیوع این پدیده خانمان سوز،  نقش بسزایی داشته باشد.

شاکری شمسی در ادامه این جلسه با انتقاد برقراری نظام 3-3-6 بدون توجه به فراهم بودن زیر ساختها و امکانات لازم گفت: اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به عنوان یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری باید همراه با برنامه ریزی صحیح باشد تا به مانند امروز مشکلاتی نظیر کمبود نیروی انسانی ، فضا و امکانات گریبانگیر آموزش و پرورش نباشد.

فرماندار یزد تأکید کرد: استفاده از نظرات جامعه هدف و بویژه صاحبنظران می تواند در اجرای هر چه بهتر سند تحول بنیادین مثمر ثمر باشد.

در ابتدای این جلسه همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهستانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان و نیز حدیثی از امام جعفر صادق(ع)گفت: "حقیقت عبادت، انسان را به عبودیت می رساند ".

در این جلسه معاونین ابتدایی نواحی یک و دو آموزش و پرورش گزارشی از مشکلات کمبود نیروی انسانی در سطح مدارس شهرستان ارائه نمودند.

شایان ذکر است مقرر گردید با توجه به بسته حمایتی دولت موضوع طرح خرید خدمات آموزشی به منظور رفع کمبود نیروی انسانی در پایه ابتدایی به جد پیگیری شود.






سایت خبری یزد فردا


> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا