اکبر یزدانی

 آزار کودکان یا کودک آزاری نه تنها مقوله ای غیر انسانی است بلکه بدلیل عدم توانایی کودک در دفاع از خود طبق قانون مدعی العموم نیز میتواند در دفاع از حق کودک وارد این مقوله گردیده و از حق ناتوانی که خودتوانایی احقاق حق ندارد،دفاع کند.

اما اگر این موضوع را از جوانب دیگر مورد کنکاش و بررسی قرار دهیم ابعاد فاجعه آمیزی دارد که در صورت عدم پیگیری مسئولین آینده ملتی را تباه و زیان هایی غیر قابل جبران به اجتماع میزند.

کودکان به راستی چون آیینه اند،آیینه ای که بر خلاف آینه های معمول با کنار رفتن تصویر از جلوی آنان،تصویر از آینه ی پندار آنان محو نخواهد شد؛بلکه آنچه میبینند و می شنوند سال ها با آنان خواهد بود،شکل دهنده شخصیت آنان است و آینده و زندگی آنان را به جد تحت تاثیر قرار میدهد.

نیروهای خادم آموزش و پرورش از مهد کودک گرفته تا آموزش عالی باید هر یک در حیطه عملکرد و شغل خود آموزش های لازم را دیده و از روش های علمی و به روز تعلیم و تربیت آگاه باشند.

انسان دستگاه ریسندگی و بافندگی نیست که اگر در صورت عدم اطلاعات کارگری خراب شد فوق ضررش تعویض دستگاه و خرابی محصول به دست آمده باشد.

بلکه تربیت بد یک شخص انسانی باعث بوجود آمدن نرون ها،هیتلر ها و خون آشامانی میشود که الان نیز جوامع بشری با سفاکی آنان توان کنار آمدن را ندارند. بروز ناهنجاری های در انسان نتیجه کنشهای دنیای پیرامون اوست و هر چه کودکان با آزار بیشتری مواجه شوند بروز خصیصه انتقام جویی در آنان بیشتر و مهلک تر خواهد بود.

اما این آزار در سنین پایین به دلیل عدم توانایی کودک در احقاق حق ضرباتی بر روح و روان او میزند که هیج فرد و اجتماعی از انتقام جویی او در امان نیست.

آزردن کودکان در مهد کودک ان هم با آن سفاکی و نفرتی که خانمی در مهد کودکی در اردبیل به آن دست میازد اولین چیزی که به ذهن آدم متبادر میکند این است. این کودک و شاهدان این عمل غیر انسانی آیا قربانیان خلق و خوی یک مربی بی مبالات نخواهند بود که در آینده و داشتن توانایی از هیچ زورگویی و قتل و غارتی ابا ندارند.

آیا کودکان معصوم را با چنین روشی میتوان افرادی مهربان و انسان دوست بار آورد که در در آینده به انسان و جامعه عشق بورزند. به همین دلیل مجازات این مربی و مربیانی از این دست را بدون هیچ اغماض باید در نظر گرفت تا آیندگان از مضرات آنان در امان باشند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا