عباس جعفری بندرآبادی متولد سال 1371 در شهر یزد است او هم اکنون دانشجوی رشته ریاضی کاربردی دانشگاه یزد.........

عباس جعفری بندرآبادی متولد سال 1371 در شهر یزد است او هم اکنون دانشجوی رشته ریاضی کاربردی دانشگاه یزد و از سوابق علمی درخشانی در مسابقات و المپیاد های دانشجویی و دانش آموزی برخوردار بوده است، وی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این دانشگاه، عمده ترین دغدغه دانشجویان نخبه را مشکلات مالی و نبودن تضمین کاری در آینده عنوان می کند.

از سوابق علمی و رتبه هایی که در المپیاد کسب کرده اید بگویید.

 تا کنون موفق به کسب دو رتبه برتر در سی و ششمین و سی و هفتمین المپیاد دانشجویی و مدال نقره در سی و هشتمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور شدم.

 

چه کسانی بیشترین نقش رادرموفقیت وپیشرفت شما داشته اند؟

معتقد هستم خانواده ام بیشترین نقش را در موفقیت من داشته اند و آنها بودند که باعث شدند به ریاضیات علاقه پیدا کنم به ویژه پدرم که همیشه مرا به خواندن ریاضیات تشویق می کردند.

 

از چه زمانی به ریاضیات علاقه مند شدید؟

قبل از مدرسه هم به ریاضی و اعداد علاقه داشتم به طوری که نوشتن و خواندن اعداد را یاد گرفته بودم و همین موضوع مشوقی بود برای من که در همان ابتدا به ریاضی علاقه پیدا کنم ابتدا به دلیل دید منفی و کاملا اشتباه که مشاوران انتخاب رشته نسبت به علوم پایه به دانش آموزان القا می کنند از رشته ام راضی نبودم در حالی که به ریاضی علاقه داشتم ولی در حال حاضر از رشته خود راضی هستم.

 

به نظر شما استاد در موفقیت تحصیلی دانشجو چقدر می تواند تاثیرگذار باشد؟

اگر دانشجو به درستی وظایف و تکالیف خود را بداند استاد تاثیر خیلی زیادی نخواهد داشت ولی نکته قابل توجه این است که دردوران گذر دانش آموزی به دانشجویی اساتید نقش به سزایی در روند کاری دانشجو در آینده دارند.

 

یک دانشجوی نخبه امروزه با چه مشکلاتی مواجه است؟

مشکلات مالی و نبودن تضمین کاری در آینده عمده ترین مشکلی است که جوانان به ویژه نخبگان با آن مواجه هستند.

 

نشاط علمی دانشگاه یزد را چگونه ارزیابی می کنید؟

در خصوص جو علمی در کل دانشگاه یزد اطلاع خاصی ندارم ولی در دانشکده ریاضیات جو انگیزشی خوبی را شاهد نیستم زمانی که فردی در رشته ای تحصیل می کند که به آن علاقه ندارد و یا به بازار کار آن رشته امیدی ندارد مسلما انگیزه نیز نخواهد داشت.

 

تاثیر گذارترین کتاب یاجمله ای که به یاد داریدچیست؟

زندگی در اینجا و اکنون.

 

تعریف شما از ریاضی چیست؟

 آزادنه و خلاقانه فکر کردن

 

و  سخن پایانی شما؟

به امید سرافرازی ایران در زمینه های علمی

 

خبرنگار: زینب زارع

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا