مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در ديدار با حجت الاسلام و المسلمين محمد صدوقي گفت: استان يزد از نظر شاخصه هاي اجتماعي و فرهنگي نسبت به ساير استانها در جايگاه مناسبي قرار دارد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد"مجيد جواديان زاده" در ديدار با  حجت الاسلام و المسلمين محمد صدوقي برگزار شد اظهار داشت: استان يزد در مسير توسعه، با موفقيت ها و تنگناهايي روبرو شده است كه هر كدام در جاي خود بايد مورد توجه و بررسي قرار گيرند.
وي افزود: استان يزد در مقايسه با ساير استان ها از نظر شاخص هاي اجتماعي و فرهنگي در جايگاه مناسبي قرار دارد اما در بعضي از شاخص ها نيز وضعيت مناسبي نداريم كه بايد با بسيج اجتماعي و با هدايت و حمايت علماء، اساتيد و صاحبنظران وضعيتمان را بهبود بخشيم.
جواديان زاده گفت: استفاده از ظرفيت معنوي شخصيت هاي نامدار و مورد اعتماد مردم همچون بيت  يادگار سومين شهيد محراب مي تواند پشتوانه محكمي براي سياست گذاري ها و مبارزه با آسيب هاي اجتماعي باشد.
حجت الاسلام و المسلمين صدوقي نيز با اشاره با پيشينه فرهنگي مردم استان يزد اظهار داشت : بهترين ملاك سنجش توسعه فرهنگي استان يزد ياد اوري فرهنگ گذشتگان آنان است، چرا كه بزرگي فرهنگ قديم يزد بر هيچ كس پوشيده نيست.
وي با اشاره به اينكه نگاه مسئولين اصولا به پروژه هاي فرهنگي و صنعتي يكي است اظهار داشت: متاسفانه همه توقع دارند پروژه هاي فرهنگي همانند پروژه هاي صنعتي و در مدت زمان كوتاه و مشخصي به بهره برداري برسد در حالي كه پروژه فرهنگي  ده ها سال به طول مي انجامد تا نتايج خويش را در نسل ها نشان دهد  و براي بررسي كارهاي فرهنگي بايد ابتدا هدف خاصي را تعريف كرد و سپس براي نسل هاي آينده برنامه ريزي نمود.
یادگار سومین شهید محراب دیارمان با اشاره به اينكه دولت به تنهايي نمي تواند كار فرهنگي انجام دهد اظهار داشت: دولت بايد دست نهادهاي فرهنگي را براي اجراي كارهاي فرهنگی باز بگذارد و با حمايت بخش خصوصي از پتانسيل هاي موجود در آن براي توسعه فرهنگي استفاده نمايد.
وي آشنايي متوليان فرهنگي جامعه به ويژه معلمين، اساتيد، روحانيون و ... را با مشكلات جامعه و آمار صحيح جرائم و آسيب هاي اجتماعي استان ضروري دانست و اظهار داشت: بايد اصل فرهنگ را به فرهنگ يزد حساس نمود و با كمك تمامي مردم مشكلات را حل و آينده يزد را آنگونه كه زيبنده و شايسته است ساخت.
حجت الاسلام والمسليمن صدوقي با اشاره به موفقيت هاي دانش آموزان و دانشجويان يزدي اظهار داشت: خوشبختانه نسل جوان يزد نسلي تحصيل كرده و فرهيخته هستند و جا دارد مسئولين استان صنايع را به سمت تكنولوژي هاي نوين IT , ICT نانو و غيره سوق دهند تا از دانش اين نسل در جهت توسعه آينده استان استفاده شود.
وي در پايان آسيب شناسي فرهنگي استان را ضروري دانست و اظهار داشت : با شناخت كامل مشكلات و مسائل فرهنگي استان مي توان هدف و نقشه راه توسعه فرهنگي استان را در آينده ترسيم نمود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا