استاندار یزد در جلسه درس اخلاق استانداری حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی استانداری  یزد، " سید محمد میرمحمدی" صبح چهارشنبه 25 تیرماه با حضور در سالن شهید موحدین استانداری، در جلسه درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمین معزالدینی امام جمعه موقت یزد حضور یافت.
در این مراسم که با حضور جمعی از معاونین استانداری و مدیران کل ستادی برگزار شد، امام جمعه موقت یزد در سخنانی " وفای به عهد" را از جمله توصیه های موکد پیامبر اسلام و معصومین و از ارزشهای مورد نظر دین مبین اسلام دانست و این امر مهم را از منظر احترام به وقت مردم بسیار حیاتی دانست.
وی در ادامه خواستار اصلاح سبک زندگی شهروندان و حاکمیت آموزه های اصیل اسلامی در زندگی مردم شد.
حجت الاسلام معزالدینی افزود: اگر خود را به سیره پیامبر(ص) ملتزم بدانیم هیچگاه زیان نخواهیم کرد.
وی خاطر نشان ساخت: پیامبر اسلام همواره به امور اخلاقی پایبند بود و هر کسی را نیز که به نمایندگی از خود به جایی گسیل می داشت، به رعایت این موارد سفارش می فرمود.
وی با اشاره به ماجرای صلح حدیبیه و پیمان پیامبر(ص) با مشرکین قریش، دلیل پایبندی رسول الله(ص) به عهد و پیمان را ، راستگویی وی و پرهیز ایشان از دروغ دانست .
امام جمعه موقت یزد خواستار رعایت موازین دینی و حفظ ارزشهای اسلامی نظیر پرهیز از دروغ، وفای به عهد، احترام به همسر و امانتداری شد و گفت: در زندگی خانوادگی اگر دروغ پیدا شود، بنیان خانواده از هم خواهد پاشید.
وی در پایان با ذکر روایتی از امیر المومنین علی (ع) خاطر نشان ساخت: سریعترین عقوبت از آن کسی است که با او پیمانی بسته ای و تو اراده کرده ای که به آن پیمان وفا کنی و او در نظر دارد تا به تو خیانت کند و پیمان را نقض نماید.
گفتنی است جلسات درس اخلاق در ماه مبارک رمضان، سه روز در هفته در استانداری یزد برگزار می شود و کلیه فرمانداری های استان نیز با ارتباط تصویری و به صورت زنده در این جلسه حضور دارند.




سایت خبری یزد فردا

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا