عالی ترین مقام اجرایی استان ، سیاست کلی دولت را تدبیر امور و افزایش امید مردم دانست و ابراز نمود: تمام سعی دولت بر این است تا با دوری از حواشی و کار در چارچوب قانون، به حل و فصل مشکلات مردم بپردازد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" صبح یکشنبه 29 تیرماه در دیدار با هیئت رییسه جدید اتاق اصناف یزد که در دفتر استاندار برگزار شد، ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و تسلیت ایام شهادت مولا علی (ع)، از آشنایی با اعضاء جدید این واحد ابراز خوشحالی نمود و سپس به نقش مهم اتاق اصناف در نظم بخشیدن به کسب و کار های گوناگون اشاره نمود و گفت: اتاق اصناف در واقع کسب و کارهای گوناگون را سامان می دهد و در مرحله بعد، با برنامه ریزی صحیح موجب رونق بازار کار اصناف می شود.
استاندار یزد افزود: انتخاب اعضاء هیئت رییسه اتاق اصناف توسط خود بازاریان و صاحبان صنوف مختلف، این جایگاه را به آن می بخشد که به عنوان مغز متفکر اصناف گوناگون عمل کند و با ایجاد نوعی همفکری و هم اندیشی، رونق کسب و کار، ساماندهی بازار و رفع مشکلات صاحبان اصناف را رقم بزند.
وی سپس از حاضرین در این جلسه خواست تا برنامه آتی خود در قبال اصناف را طی گزارشی به استانداری ارائه دهند و خاطر نشان سازند که چه برنامه هایی را در نظر دارند تا رونق کسب و کار و نظم دهی بهتر به بازار کار را در یزد فراهم کند.
میرمحمدی سپس با اشاره به لزوم برخورداری اصناف از دفتر و سامانه حساب مشخص جهت تعامل با اداره دارایی و پرداخت مالیات تصریح کرد: داشتن حساب مشخص و شفاف و ثبت در دفتر مربوطه، راه را بر سوء استفاده کنندگان می بندد و موجب عدم اجحاف در حق کسبه و بازاریان خواهد شد.
وی افزود: عدم وجود حساب شفاف و مشخص باعث بروز مشکلاتی در امر اخذ مالیات خواهد شد و موجب میشود تا مالیات علی الراس برای اصناف تعیین شود و در نهایت مشکلات و اختلافاتی در این خصوص بروز کند.
استاندار همچنین اخذ مالیات از اصناف به صورت یکجا و یکباره را موجب تاثیرات منفی بر اصناف دانست و خاطر نشان کرد: در این خصوص مذاکرات لازم با مجاری ذیربط صورت گرفته تا تمامی حمایتهای قانونی لازم از اصناف صورت گیرد و به عنوان مثال مبلغ مالیات، در قالب اقساط متعدد از اصناف اخذ شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: از سوی دیگر بودجه دولت باید بر اساس رقم مالیاتی که نمایندگان مجلس به تصویب رسانده اند تامین شود و آنگونه که درامدهای دولت پیش بینی شده محقق گردد و این امر نشان میدهد که اصناف باید در تعامل و رایزنی با نمایندگان مجلس، نسبت به تعدیل این امر بکوشند و اطلاعات شفافی را در اختیار ایشان جهت تصمیم گیری نهایی قرار دهند.
میرمحمدی در ادامه از هیئت رییسه اتاق اصناف یزد خواست تا با آگاهی بخشی به صاحبان صنوف استان، آنها را آگاه نمایند تا نظم و ترتیب و حساب روشن و شفافی داشته باشند تا به مشکلات مالیاتی بر نخورند و از طرفی اطمینان داد که دولت و استانداری نیز در چارچوب قانون همه حمایتهای لازم را از اصناف به عمل خواهند آورد.
وی در ادامه در خصوص نحوه برخورد و تعامل نهادها و مسئولین دولتی با مردم تاکید نمود: موکداً از ایشان خواسته ایم تا با مردم با مهربانی، خوشرفتاری و نهایت احترام رفتار کنند و تا به حال نیز گزارشی خلاف این موضوع ایفاد نشده و گرنه مسلم است که با موارد اینچنینی با قاطعیت برخورد خواهد شد چرا که دلیلی وجود ندارد که کسی با هم نوع خود با تندی و بی احترامی برخورد کند و همواره باید احترام متقابل در امور حاکم باشد.
استاندار یزد نقش اصناف در ارتباط با موضوع مالیات بر ارزش افزوده را ، نقش واسط میان دولت و مردم دانست و خاطر نشان نمود که اجرای این امر ، گام به گام در حال تکمیل است و به تدریج همه اصناف را در بر خواهد گرفت.
میرمحمدی سپس با اشاره به طرح موضوع بازارهای روز در یزد از سوی حاضرین ، وجود این واحدهای صنفی را از دیرباز در کشور معمول دانست و فلسفه تشکیل آنها را ، عرضه مستقیم محصولات تولیدی اقشار گوناگون در بازار عنوان کرد و خاطر نشان نمود: در کنار این اجناس برای رونق بیشتر بازار، کالاهای مشتری پسند و متنوع دیگر نیز ارائه می شود.
وی از هیئت رییسه اتاق اصناف یزد خواست تا در یک بررسی دقیق و کارشناسی مشخص کنند که وجود بازارهای روز در یزد تا چه میزان بر کسب و کار و میزان درآمد آنها تاثیر منفی می گذارد.
استاندار یزد سپس با اشاره به طرح موضوع مشکلات اصناف در ارتباط با شهرداری تصریح کرد: هر کجا که فکر میکنید شهرداری خلاف قانون و ضابطه عمل می نماید اعلام کنید تا رسیدگی شود چرا که تعامل با اصناف مختلف به نفع شهرداری است زیرا اصناف، تار و پود شهر را تشکیل می دهند بنابراین شهرداری بی توجه به اصناف نخواهد بود.
عالی ترین مقام اجرایی استان ، سیاست کلی دولت را تدبیر امور و افزایش امید مردم دانست و ابراز نمود: تمام سعی دولت بر این است تا با دوری از حواشی و کار در چارچوب قانون، به حل و فصل مشکلات مردم بپردازد.
وی در پایان از هیئت رییسه اتاق اصناف یزد خواست تا تعامل خود با صاحبان صنوف مختلف را افزایش دهند و با اشاره به طرح لزوم ساخت ساختمانی برای اتاق اصناف از سوی حاضرین خاطر نشان نمود: باید در چارچوب یک طرح مشارکتی با اصناف مختلف و عوامل سازنده و مشخص شدن هدف و برنامه اجرای این طرح، نسبت به تامین هزینه ها اقدام شود و دولت نیز در خصوص ارائه تسهیلات برای رفع این مشکل آماده همکاری است.
گفتنی است در ابتدای این دیدار، هر یک از حاضرین مشکلات و مسائل مربوط به اتاق اصناف یزد را با استاندار در میان گذاشتند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا