خوانندگان فرهیخته سایت یزدفردا چندی پیش مطلبی تحت عنوان "استاندار محترم، نمایندگان مردم، میدان مرکزی میوه و تره بار را کشتارگاه نکنید!!!" ملاحظه کرده‌اند.
در جهت رفع ابهامهایی که از آن مطلب به اذهان عموم ممکن است راه یابد، چند نکته را یادآوری می کنیم و به تعبیر قرآن کریم، "و بشر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه" .
1- زمین میدان میوه و تره بار شاهدیه در سال 78 با همین کاربری به شهرداری فروخته شده است.
2- با تایید طرح، شهرداری شاهدیه با موافقت استانداری جهت اخذ وام برای ساخت پروژه  به وزارت کشور معرفی و موافقت وزارت کشور نیز قبل از تصمیم دیگران جهت ساخت میدان مشابه توسط رونوشت به اطلاع شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد رسیده است.
3- طرح توجیهی فنی و اقتصادی میدان تره بار شاهدیه به تصویب مراجع قانونی و استانی رسیده و اجرا شده است.
4- اقدامات شهرداری شاهدیه بر اساس قانون شوراها و مصوبات شورای اسلامی آن شهر و در مجرای قانونی خود انجام شده و از جمله در امر انتخاب سرمایه گذار و سایر مراحل با هیچگونه مخالفت و اعتراضی از سوی مراجع ذیصلاح روبرو نشده که به معنای لازم الاجرا بودن تصمیمات و رعایت آن از طرف مسئولین دولتی است.
5- در همین راستا اداره راه و ترابری وقت و راه و شهرسازی نیز طی دو نوبت دسترسی مجاز به این میدان را "مانند صنایع عظیم مجاور"بزرگراه فقیه خراسانی اعلام نموده است.
6- سرمایه گذاران و کسبه محترم میدان دار در سطح شهر یزد و نواحی اطراف از پیوستن به این میدان میوه و تره بار استقبال چشمگیر و اعلام آمادگی کرده اند و این با انتخاب و تشخیص خودشان بوده است.
تا اینجا همه قراین حکایت از این دارد که ساخت میدان تره بار شاهدیه کاملا در مجرای قانونی به انجام رسیده و می تواند به عنوان تامین کننده بخشی از میوه و تره بار استان انجام فعالیت نماید، ولی دستهایی در کار است که تنها برای جلب منفعت و انحصار طلبی خود و وابستگانشان، وجود این میدان تره بار را که آماده بهره برداری و خدمت رسانی است، مانع مطامع خویش می دانند. آنها با مخالفت و ممانعت خود، در عمل به قانون و حق مسلم شهروندان یزد و شاهدیه و تسلط مردم بر مال و سرمایه خود پشت می کنند و این شیوه بویژه از ناحیه مسئولان مستقیم و مرتبط با حوزه خدمات شهری غیر قابل انتظار است.
جای این سوال وجود دارد که برادران ما در شهرداری و شورای اسلامی شهر مجاور بر اساس چه توجیه فنی و اقتصادی و علیرغم اطلاع از برنامه ريزي انجام شده در شهر شاهدیه جهت ساخت میدان تره بار اقدام به ساخت میدان میوه و تره بار آنهم با ظرفیت فرااستانی!!! و با پیش بینی ساخت فرودگاه جهت صادرات میوه آنهم در استان کویری یزد !!!نموده اند؟
و یا توجیه آنها جهت انجام مشارکت با سرمایه گذار غیر متخصص و طرد میدان داران چه بوده است؟ و آیا اصولا اگر میدان داران طرد شده توسط آقایان به شاهدیه نمی آمدند حتی در صورتیکه میدان شاهدیه عظیم تر از میدان فعلی بود، باز هم از راه اندازی آن هراس داشتند؟
تا کی انتظار دارند مسئولان جهت حمایت از اقدامات بلند پروازانه و غیرمنطقی آقایان با تصمیمات و اظهارات مبهم!  از اعتبار خود هزینه نمایند؟!
امیدواریم نویسندگان مقاله فوق الذکر بدیهی ترین حق شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهدیه را برای انجام وظایف قانونی و خدمات عام المنفعه به رسمیت بشناسند و به سرمایه گذاران و میدان داران نیز این اختیار را بدهند که خود در محل قانونی مصوب مربوط به توزیع میوه و تره بار، خدمت رسانی کنند و بیش از این برای رسیدن به منافع فردی یا گروهی، در برابر احقاق حق موضع گیری غیر اصولی نکنند.


والسلام علی من التبع الهدی

نمایندگان ادوار شورای اسلامی شهر شاهدیه

 

سید علیرضا میرحسینی، حسین خاتمی راد، محمد امیرجلیلی، حجه الاسلام سید ابوالقاسم میرجلیلی، شیخ محمد علی میرجلیلی، علی اکبر سلطانی، سید اکبر میرجلیلی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا