نودوسومين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد باحضور اعضاي شورا ، حجت الاسلام و المسلمين طالبي مديركل بازرسي استان به اتفاق آقاي مهرعلي و مدير حقوقي شهرداري برگزار و مسائل و مشكلات شهر يزد در حيطه نظارت وبازرسي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش سخنگوي شوراي اسلامي شهر يزد - در اين جلسه مرتضي شايق رئيس شوراي اسلامي شهر يزد ضمن خيرمقدم به ميهمانان و محكوم نمودن فاجعه انساني در غزه توسط صهيونيستها و اسرائيلي ها و دعوت مردم در راهپيمايي روز قدس ؛ به بودجه مصوب سال 93 شهرداري اشاره كرد و تصريح كرد: تاكنون احقاق اين بودجه تقريباً نزديك به واقعيت و برابر روز مي باشد . به عبارت ديگر بودجه مصوب تاكنون محقق شده است.

وي با بيان وسواسهاي اعضاي شوراي شهر نسبت به مسائل و مشكلات سطح شهر براساس عرف، شرع وقانون ،  تصريح كرد: در راستاي عمران و آباداني سطح شهر تصميمات و قدمهاي خوبي برداشته شده است.

مرتضي شايق با اشاره به اينكه ادارات و سازمانها بخشي نگر نباشند، اظهارداشت: بعضي از ادارات و سازمانها قوانين را به خوبي اجرا نمي كنند و با شهرداري همكاري ندارند كه اين خود مشكلاتي را براي شهرداري به وجود آورده است در صورتي كه شهر براي همه است و ادارات و سازمانها بايد با يكديگر تعامل و همكاري داشته باشند.

سپس اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد مطالبي را در خصوص مسائل و مشكلات شهر از جمله بي عدالتي در خصوص نمايندگان مجلس ، بحران آب ، ميدان ميوه و تره بار يزد و شاهديه ، ساخت وسازهاي غيرمجاز ، ماليات بر ارزش افزوده ، مالياتهاي سازمانهاي شهرداري طي سنوات گذشته و غيره مطرح نمودند.

در ادامه حجت الاسلام طالبي مديركل بازرسي استان يزد با اشاره به فاجعه انساني جهان در غزه و گراميداشت يادوخاطره شهداي آن از آحاد مردم ايران به ويژه مردم يزد خواست در راهپيمايي روز قدس شركت نمايند.

وي با تاكيد بر تعامل و همكاري مسئولين شهر و استان و اظهارشادماني نسبت به اشرافيت مسئولين شهر بر مسائل و مشكلات سطح شهر اظهار اميدواري كرد : همه ما مسئولين بايد با تعامل و همكاري خالصانه با يكديگر در راستاي رفع مسائل و مشكلات گام هاي موثري بر داريم.

حجت الاسلام طالبي افزود: تصميمات اتخاذ شده بايد از تشريفات خارج شده و عملياتي شود كه شوراي شهر به عنوان يك دستگاه نظارتي و تصميم گيري مي تواند با كاري كارشناسانه و مقتدرانه و هماهنگ با ديگر نهادها اين امر را محقق نمايد.

وي ضمن بيان اينكه پيشگيري بهتر از درمان است گفت: پيشگيري در همه موارد كيفري و مطالعات حقوقي ، شهري ، فرهنگي و غيره حرف اول را مي زند بنابراين با تعامل و همكاري ادارات و سازمانها مي توان از بسياري از تخلفات سطح شهر جلوگيري نمود.

مديركل بازرسي استان يزد با اعلام آمادگي نسبت به همكاري در كاهش ساخت وسازهاي غيرمجاز اظهارداشت: در ابتدا بايد دلايل تخلفات ساختماني ريشه يابي شود و سپس با تعامل و همكاري نسبت به كاهش آنها در سطح شهر اقدام نمود.

وي در پايان با اشاره به ميدان ميوه و تره بار شاهديه و مشكلات موجود و تلاش در جهت حل و فصل آنها گفت: در صورت وجود مشكلات قانوني در اين مسئله اين اداره وارد صحنه خواهد شد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا