با حضور مسئولان استان یزد، امام جمعه موقت و خیران این استان، وقف‌نامه دبیرستان امام حسین (ع) یزد رونمایی شد.

خبرنگار یزد فردا ===اعظم السادات میرجلیلی ===  امام جمعه موقت یزد، بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از وقف‌نامه دبیرستان پسرانه دوره اول حضرت امام حسین (ع)  یزد اظهار داشت: ساخت مدرسه و مرکز آموزشی از مصادیق بارز عمل صالح است و منافع آن علاوه بر منتفع شدن بانی در این دنیا و آخرت به عموم جامعه نیز می‌رسد.

 حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی افزود: سنت حسنه مدرسه سازی یکی از باقیات‌الصالحاتی است که در این مورد با وقف نیز همراه شده و خیران مدرسه‌ساز، نگرش جدیدی از سنت حسنه وقف را به نمایش گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: انسان‌های با ایمان وارد حرکت‌های خیر و خداپسندانه می‌شوند و با این اعتقاد می‌توانیم به دستاوردهای خوبی نائل شویم به‌ویژه در زمینه مدرسه‌سازی که آثار آن به نسل آینده و آینده‌سازان این کشور می‌رسد.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: خیران دارالعباده یزد همواره در موارد مختلف سرآمد بوده‌اند و در مدرسه‌سازی نیز با بهره‌گیری صحیح از اموال و دارایی خود زمینه رشد جامعه را فراهم کرده‌اند.

 رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه فرهنگی آموزشی حضرت امام حسین (ع) یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: اعتماد مردم دارالعباده به این موسسه و استقبال مردم باعث افتخار و مباهات ماست.

 محمدرضا باغستانی افزود: توسط این موسسه چهار مرکز آموزشی خیری راه‌اندازی شده و در حال حاضر هزار و 404 دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: 304 دبیر و مشاور نیز در راستای ارائه خدمات مطلوب و برتر تلاش می‌کنند که ثمرات مثبت زیادی را در بر داشته است.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه فرهنگی آموزشی حضرت امام حسین (ع) یزد بیان کرد: در سال جاری بالغ بر 3 هزار نفر برای تحصیل در مراکز این موسسه ثبت‌نام کردند که فقط تعداد 360 نفر جذب خواهند شد و این اعتماد مردم را پاس می‌داریم و در راستای خدمت بیشتر به اقشار مختلف، تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: این موسسه به نام امام حسین (ع) نامگذاری شده و چهار مرکز آموزشی موسسه در مقاطع مختلف نیز به صورت خیری ساخته شده و همه آنها وقف شده است که در صورت بروز هر گونه مشکل، همه امکانات باید به آموزش و پرورش وقت و فقط برای مرکز آموزشی استفاده شود.

باغستانی ادامه داد: وقف ثمرات مثبت زیادی در گسترش فرهنگ اسلامی دارد و توفیق وقف در زمینه فعالیت‌های آموزشی نیز ثواب مضاعف دارد به‌ویژه اینکه این وقف‌ها به نام سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) یزد گفت: این موسسه 13 سال مداوم مشغول خدمت است و در فضایی کاملا فرهنگی آثار مثبت و موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است.

باغستانی افزود: دبیرستان دخترانه این موسسه توسط سید اسماعیل سالار وقف شد و دبیرستان پسرانه نیز توسط عباس و علی متوسلیان وقف شده است.

وی ادامه داد: مدرسه راهنمایی پسرانه توسط عباس مثقالی و محمدباقر علاقبند وقف شده و سالن ورزشی نیز توسط حاج جواد شیرینی ساز ساخته شده که اوایل مهرماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

باغستانی اظهار داشت: دبستان دخترانه متوسلیان و همچنین مدرسه خیر نورایمانی نیز در مناطقی از یزد در حال ساخت است که تا سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در پایان این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام محمد صدوقی، یادگار امام جمعه فقید یزد و نوه سومین شهید محراب، صابری و ارجمندی روسای آموزش و پرورش نواحی یک و دو یزد، شیرزاد مدیرکل آموزش و پرورش، کلانتری مسئول مشارکت‌های آموزش و پرورش، علایی عضو هیئت مدیره خیران مدرسه‌ساز و جمعی از اعضای هیئت مدیره موسسه امام حسین (ع) و خیران یزدی برگزار شد، وقف‌نامه دبیرستان سیدالشهدای یزد که توسط خیران مثقالی و علاقبند ساخته شده رونمایی و به امضا رسید

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا