دانشگاهیان دانشگاه یزد روز جمعه همراه و همصدا بامسلمانان آزاده جهان با حضور پرصلابت خود در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه ای دیگر را رقم زدند.

به همین مناسبت مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یزد با قدردانی از حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی گفت: حضرت امام یادگارهای زیادی از خود به جای گذاشتند که مهمترین آن نظام جمهوری اسلامی است که در طول تاریخ اسلام بی نظیر است. آیندگان باید راجع به آثار و برکات مادی، معنوی، فردی، اجتماعی، داخلی و بین المللی آن قضاوت کنند. وی یکی دیگر از یادگارهای مهم آن بزرگوار را جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس دانست و افزود: اقدامی که اگر نبود شاید امروز اسمی از مردم فلسطین نبود. اینکه در یک روز میلیون ها مسلمان روزه دار از هر گروه و فرقه ای در سراسر جهان اسلام بخصوص مردم شریف ایران یکپارچه فریاد مرگ بر اسرائیل سر دهند و نفرت و انزجار خود را از رژیم غاصب و اشغالگر اعلام بدارند باعث تقویت روحیه مبارزان فلسطینی گردید و با همه وجود احساس می کنند که راهشان حق و حامیان فراوانی از مردم آزاده جهان دارد.

به گزارش دریافتی از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد، حجت الاسلام محمد حسین متوسل افزود: اقدام حضرت امام خمینی(ره) مبانی قرآنی، حدیثی، عقلی و عرفی دارد. وی خاطر نشان ساخت: قرآن کریم مسلمانها را با حالت عتاب خطاب می کند که چرا  در راه خدا قیام نمی کنند و فریادرسی نمی کنند و مردان و زنان و بچه هایی که مورد ستم قرار گرفته اند و فریادشان بلند است که ای مسلمانان به دادمان برسید و ما را از دست ظالمان نجات دهید. در حدیثی از پیامبر(ص) نقل شده که اگر کسانی فریاد استغاثه انسانی که فریاد می زند"ای مسلمانها به فریادم برسید"را بشنود واقدامی نکند مسلمان نیست.

مسؤول دفتر نهاد با اشاره به اینکه روحیه اسرائیل توسعه طلبی و زیاده خواهی است و شعار معروفش«حدود اسرائیل از نیل تا فرات است» گفت: اگرا مروز خط مقابله با اسرائیل که مردم غزه وفلسطین هستند شکسته شود خاکریز مقابله با رژیم اشغالگر را باید کنار مرزهای ایران زد پس عقل حکم میکند برای پیشگیری از چنین حادثه ناگواری کسانیکه در مقابل اسرائیل در حال مبارزه هستند را حمایت مادی و معنوی بنماییم چون تبلیغات کردن و پول دادن راحت تر از خون جوان دادن است.

تصاویر: مهدی دهقان چناری

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا