بجز تابش، میبد از اردکان چی کم دارد؟
چرا امام جمعه و استاندار و فرماندار یزد خاموش و ساکت هستند؟
نقش «پنهان» معدن چادرملو در پشت پرده تک نماینده شدن اردکان!!!

سفیدی و نور، نماد روشنایی، سیاهی و تاریکی، نماد ظلمت و تباهی، آفتاب نماد گرما، برف و یخ نماد سرما، و حوزه انتخابیه اردکان، نماد مطلق بی عدالتی انتخاباتی در استان یزد می باشد. ظلمی محسوس و مشهود که بیش از شانزده سال است ادامه دارد و انگار که در دوران اعتدال نیز همچون دوران خاتمی و احمدی نژاد ادامه خواهد داشت.
مشترک شدن حوزه انتخابیه میبد همسایه اردکان به یزد و اشکذر دور، ظلم مضاعف و روشنی در حق میبد و میبدی ها خواهد بود، و با توجه به جمعیت هشت برابری یزد و اشکذر، هیچگاه هیچ فرد میبدی دیگر قادر به نماینده میبد شدن نخواهد بود.
عقل سلیم و منطق و اندیشه می گوید حوزه اردکان و میبد و اشکذر یک نماینده در مجلس داشته باشند، تا هر فرد اشکذری و میبدی همچون فرد اردکانی شانس نماینده شدن را داشته باشد، و اما اینجا انگار که بجای عقل و منطق، قدرت و تعصب اردکانی تصمیم گیری می کند، تصمیمی که در نهایت به پیش آمدن خصومت بین میبد و اشکذر و یزد خواهد انجامید، و در راستای تاریخ، میبد همیشه فریاد بر خواهد آورد که یزدی ها حق میبد را خورده و پایمال کرده اند. مشترک شدن حوزه میبد با اشکذر و یزد، آتش زیر خاکستر خواهد بود، آتشی که هر لحظه با فوران و دامن گرفتنش موجی را ایجاد خواهد کرد.
پس از شانرده سال، با تلاش بی وفقه بعضی از نمایندگان استان، طلسم بی عدالتی حوزه انتخابیه گسترده ابرکوه و خاتم و مهریز و بافق و بهاباد شکست، و اما طلسم دیگری برای ادامه بی عدالتی بسته شد، تا گزندی به گوشه قبای اردکان و اردکانی ها نخورد، و اینبار می رود تا میبد کهن، بسادگی قربانی بی عدالتی و سیاست شود. میبدی که مساحت و جمعیت و تاریخش اگر از اردکان بیشتر نباشد، کمتر نیست، و اما اگر میبدی ها بپرسند که چرا نباید همچون اردکان همسایه یک نماینده در مجلس داشته باشند، نمایندگان مجلس و مدیران و مسئولان یزد چه جوابی به آنان خواهند داد، و براستی وقتی می شود با یک تصمیم درست، لااقل ظاهری زیبا از عدالت ساخت و نشان داد، چرا با تعصب و کژ اندیشی و خودخواهی این تصویر ساخته نشده و تبدیل به تصویر ظلم و بی عدالتی می شود؟
بافق و مهریز و بهاباد یک نماینده، تفت و ابرکوه و خاتم یک نماینده، یزد دو نماینده و اشکذر و میبد و اردکان هم یک نماینده و حال کدام آدم عاقل و بالغ و دانایی با این تقسیم بندی مخالف است!؟ 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا