کشتارگاه  صنعتی یزد با 12 میلیارد سرمایه گذاری درحال ورشکستگی است ،این کشتارگاه تنها با یک شیفت کاری فعال، در حال ادامه حیات است و در مقابل هم شاهدیم که اکثر کشتارها، زیر زمینی و یا درکشتارگاه سنتی مهریز انجام می شود و   12میلیارد سرمایه مردم شهر یزد درحال نابودی و آنهم با به خطر انداختن سلامت جامعه !

جالب اینجاست که همه اساتید و دلسوزان در سخنرانی های خود شعار می دهند که باید کلان نگری شود  و در جهت تحقق این شعار و کلان نگری کشتارگاه صنعتی در محلی احداث شد که کل استان را پوشش دهد و متاسفانه شهر یزد را هم از دست داد و متولیان در مهریز ،همزمان با راه اندازی کشتارگاه سنتی خود،  یزدی ها  را  نیز   جذب نموده و باعث بلا استفاده ماندن سرمایه میلیاردی استان شدند که اگر عزمی بود همین امروز مشکل آن را حل می کردند !

و اما قصه دومی که درحال سراییدنش هستند و سالها باید همه دولت و ملت برای حلش جمع شوند و نهایت هم سرمایه 150 میلیاردی را نابود خواهندکرد!!

جناب آقای استاندار، نمایندگان مردم "

قطعا شما مطلع هستید!

    -میدان مرکزی میوه وتره بار و فرآورده های کشاورزی یزد با عملکرد منطقه ای با پیش بینی 50 سال آینده  در زمینی به مساحت بالغ بر 50 هکتار در موقعیت  عالی خغرافیایی استان با دسترسیهای بسیار خوب  به شهر (4 دسترسی اصلی ، بلوار شهید جعفر زاده – بلوار انتهای صفائیه – بلوار جانباز-بلوار شهید دهقان منشادی ) وپوشش شهرستانهای اطراف و حتی استانهای هم جوار در حال احداث است.

با سالها تلاش و  مشارکت بخش خصوصی با سرمایه ای معادل  000/000/000/ 500/ 1 ریال (در زمان تکمیل )میدان تره بار احداث خواهد شدکه البته چند فاز آن درحال بهره برداری است.

 

-میدانی که   334 غرفه عرضه میوه وتره بار  ، 68 واحد تجاری وخدماتی شامل بانک ها ،رستوران ، مواد پروتئینی و... ، 16 سردخانه کوچک ، یک سرخانه بزرگ در زمینی به مساحت 000/ 10 متر مربع ،ایستگاه آتشنشانی ،باسکول ها ، یک مجموعه خشکبار، مسجد ،خوابگاه ،کارگاه های تبدیل وبسته بندی محصولات کشاورزی ، ایجاد 2056 اشتغال مستقیم ،نزدیک به قطب کشاورزی شهر (پوشش چند پارچه آبادی که به امر تولید صیفیجا ت مشغول هستند ) ،پیش بینی محلی برای احداث فرودگاه اختصاصی برای صادرات و.... با آلودگی های زیست محیطی و نارضایتی مجاورین و مسائل ترافیکی  حد اقل ممکن  ، مدت 18 ماه است که به بهره برداری رسیده  و آثار مثبت آن در شهر ملموس است.

          - شهر یزد  نیز همانند اکثر شهر های دیگر ایران عزیز نیاز به یک میدان مرکزی   برای تامین  واحد های فروش میوه وتره بار دارد و نیاز به احداث تعداد زیادی روز بازار ها ی  در سطح شهر برای دسترسی آسان مردم وتامین مایحتاج خود دارد . قابل توجه است و تعاریف میدان مرکزی و روزبازار ها و گروه های هدف این دو مجموعه شفاف است .

        آنگونه که مطلعین می گویند

  از سال 1391 توسط استانداری یزد  مکاتبات و جلساتی با همین موضوع

-( نامه شماره 19861 مورخ 17/ 3/ 91 مدیرکل امور شهری استانداری یزد به شهردار شاهدیه با موضوع راه اندازی میدان میوه وتره بار یزد  و جلو گیری از موازی کاری وصرف هزینه های اضافی و...  ؛

-نامه شماره 57042 مورخ 24/ 7/ 91 مدیرکل امور شهری استانداری یزد وارسال صورت جلسه با موضوع تغییر کاربری مجموعه شاهدیه به مرکز بزرگ خرید وفروش  میوه وتره بار

- نامه شماره 16010 مورخ 24/3/93 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با موضوع تهیه وتصویب طرح ترافیکی ودسترسی مجموعه شاهدیه و اخذ مصوبه از شورای ترافیکی استان

-نامه شماره 3690 مورخ 15/ 4/ 93 فرماندار شهرستان یزد با موضوع و تاکید بررعایت قوانین ومقررات )

  با حضور مسئولین هر دو شهر تشکیل و مصوباتی داشته است .

-مسئولین استان  ، اعضای شورای اسلامی شهرو شهرداران یزد وشاهدیه در حضور معاون   عمرانی استانداری ، مدیرکل امور شهری استانداری و فرماندار شهرستان یزد در خصوص فعالیت دو مرکز (یزد وشاهدیه ) جلساتی را تشکیل و موضوع حمایت از سرمایه گذاران در این دو مجموعه  ، تعریف کاربریهای مختلف  بر اساس پتانسیلهای  موجود  دو مرکز و تامین مسائل ترافیکی و جانی مراجعین و.... را در دستورکار قرارداده تا انشاا... در آینده تصمیم اجرائی اخذ و ابلاغ  گردد.

ولی آنگونه که غوغاسالاری ها نشان می دهد قرار نیست این کار سرانجامی جز کشتارگاه صنعتی داشته باشد .

نمی دانیم چرا باید یک مجموعه دولتی درجهت نابودی سرمایه گذاری عظیمی که در نهایت سلامت جامعه را هدف قرار داده ،قدم بردارد و مگر ابلاغ شهرداران  را میدان داران صادرمی کنند که بایستی درست درجهت تخطئه یکی از ارزشمندترین سرمایه گذاری های استان اقدام نمایند.

تا چه زمانی باید شعارهای زیبا را رسانه ها انعکاس دهند ومردم بشنوند و در مقابل شاهد عمل های مخالف آن شعارها باشند

جناب آقای استاندار، نمایندگان محترم مردم "

شما و رسانه ها می دانید و البته مردم هم در آینده مطلع خواهند شد که  در صورت فعال شدن دو میدان میوه وتره بار با کاربری  همسان  ، هر دو میدان با  رونق  کمی به فعالیت خود ادامه خواهند داد  وحتی امکان تعطیلی  آنها نیز دور از انتظار نیست .و با این اتفاق موضوع سرمایه گذاری عظیم در طرح های شهری  با مشکل روبرو خواهد شد. و به جای میدان تره بار دو کشتارگاه صنعتی خواهیم داشت که باید تغییر کاربری داده شود!!

و جالب تر اینکه بدانیم در هردو مجموعه غرفه داران مشترک هستندو غرفه داران میدان میوه و تره بار شهر شاهدیه از تعداد خرده فروشی های سطح شهر بیشتر و شاید هم چند برابر باشد .(15 میوه فروشی فعال در شاهدیه وجود دارد و 91 غرفه عمده فروشی میوه واگذار شده است)حال پیداکردن پرتقال فروش در جمع پرتقال فروشان کاری است کارستان! 

مگر این همه دستگاه عریض و طویل نظارت نمی توانند تشخیص دهند شهر چند هزارنفری شاهدیه چند میوه فروشی فعال  دارد و بر آن اساس چند عمده فروشی میوه باید داشته باشد !!!

با کدام منطق شهری کوچک  می تواند برای شهری بزرگ تر تصمیم بگیرد و حق داشتن مجموعه ای عظیم را از مرکز استان بگیرد ! تنها در محلی خودمختار می تواند چنین اتفاقی بیافتد !!

باید  با صبوری وخویشتنداری سرمایه گذاران در این دو مجموعه و تبعیت از تصمیم مسئولین ارشد استان ، و البته حمایت عمومی از تصمیم کلان اندیشان کشتارگاهی دیگر در استان برجای نگذاریم!!


> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا