مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در جمع مادران و دختران تحت پوشش کمیته امداد، گفت: در هر استانی دفتری در حوزه بانوان و خانواده وجود دارد که پا به پای توانمند سازی و باور سازی بانوان و دختران جوان سیاستگذاری کرده و سعی در رفع کاستی ها و آسیب های مواجه با حوزه بانوان و خانواده دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "فخر السادات خامسی هامانه" شنبه شب، 25 مرداد، در گردهمایی مادران و دختران تحت پوشش کمیته امداد که در محل اردوگاه امام علی (ع) و در روستای بنادک السادات شهرستان مهریز برگزار شد، طی سخنرانی، برنامه ها و وظایف دفتر امور بانوان و خانواده استانداری را تشریح کرد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، برگزاری گرد همایی ویژه دختران و مادران را قدمی بزرگ برای ارتقای نشاط اجتماعی و همچنین تقویت بنیان خانواده عنوان کرد و این حرکت از سوی کمیته امداد را شایسته تقدیر و لازمه تحکیم بنیان های خانوادگی دانست.
خامسی، با غنیمت دانستن فرصت حضور در میان جمع دختران و مادران، به تشریح وظایف و برنامه های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری پرداخت و خاطر نشان کرد: در هر استانی دفتری در حوزه بانوان و خانواده وجود دارد که پا به پای توانمند سازی و باور سازی بانوان و دختران جوان سیاستگذاری کرده و بعضا با برقراری ارتباط میان اداره های دولتی و حتی بخش های خصوصی، سعی در رفع کاستی ها و آسیب های مواجه با حوزه بانوان و خانواده دارد.
وی با بیان اینکه، بنا ندارم فرصت محدودی را که در دولت تدبیر و امید برای بهبود معیشت، باور سازی و توان مند سازی بانوان و دختران جوان دارم، به شعار ها و وعده های بی حاصل و تکراری اختصاص دهم، گفت: به عنوان یک زن، از شما مادران و از شما دختران می خواهم که دفتر امور بانوان و خانواده استان را دوست و یاور خود بدانید و شما نیز به آنچه این دفتر در مورد شما می اندیشد، بیندیشید.
خامسی افزود: ما به کسب مهارت، پر کردن اوقات فراغت، ایجاد روحیه تعاون، ارتقای علم و دانش، آموزش مهارت های زندگی در خانواده و تولید علم و شناسایی استعداد های برتر در میان شما فکر می کنیم و از خود شما هم می خواهیم که برای محقق شدن این موارد با ما همراه باشید.
وی با بیان اینکه، من به خاطر دختر بودن، زن بودن و خانواده بودن یکایک شما مسئول هستم، گفت: نه به عنوان یک مسئول بلکه به عنوان فردی که مانند شما یک زن است، در قبال همه شما احساس مسئولیت دارم.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، ضمن یاد آوری این نکته که یکی از سیاست های مدبرانه دولت تدبیر و امید، یکسان سازی جایگاه زن و مرد، ارتقای زن در سطح مدیریتی، اشتغال زنان و حضور با نشاط آنان در جامعه است، گفت: جای دارد در اینجا به بحث خود مراقبتی اشاره کنم و از همه شما بخواهم که برای رسیدن به اهداف در وهله اول از خود آغاز کنید.
وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید، زمان اکنون را بیش از هر زمان دیگر به این اهداف نزدیک دانست و گفت: ما با خود مراقبتی، با باور کردن خود، با اراده برای توانمند شدن و رشد کردن، خواهیم توانست قدم های بزرگی برداریم.
وی به عنوان یک مدیر اجرایی، از یک سو حفظ حریم خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد زندگی و از سوی دیگر، نبود تبعیض میان زنان جامعه را از آرمان های خود دانست و گفت: مسئولیت ما و غیرت دینی ما ایجاب می کند در ارتقای کرامت بانوان، تقویت بنیان خانواده، اشتغال زنان سرپرست خانواده، کاهش آسیب های اجتماعی و اداری، حقوق معلولان و همچنین نمایش مهر مادری کوشا باشیم.
این مقام مسئول با اشاره به محدودیت ها و چارچوب های موجود در سیستم اداری، خطاب به مادران و دختران گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استان در خدمت دختران و مادرانی است که با این قدم خود، نشان داده اند که بنیان مستحکمی دارند.
وی این بنیان مستحکم را همان اساسی دانست که دفتر امور بانوان و خانواده به دنبال آن است و برای رسیدن به آن، اجرای وظیفه می کند و افزود: می توانیم برای رسیدن به اهدافی از جمله توانمند سازی و خود باوری شما، با برگزاری دوره های آموزشی، کمک به متقاضیان برای ایجاد کسب و کار، برقراری ارتباط با بخش های مختلف اداری و خصوصی و در نهایت معرفی شما به آن بخش ها، برای رسیدن به اهداف تان کمک کننده شما باشیم.
وی خطاب به آنها گفت: شما خود بهتر می دانید که با داشتن عزم ملی و مدیریت جهادی به ویژه در با اراده ترین شما، دختران توانمند و با نشاط، مادران قدرتمند و با اقتدار و در نتیجه خانواده ای مستحکم در انتظار شما است.
وی بزرگترین آرمان خود به عنوان عضو کوچکی از دولت را توانمند سازی و باور سازی جامعه هدف دفتر امور بانوان و خانواده استانداری دانست و با بیان اینکه، من همواره در خدمت همه شما هستم، خطاب به آنها گفت: امیدوارم این اقدام و این حضور، اولین و آخرین اقدام شما نباشد و این سخن ها که شنیده اید نیز تنها شنیده های امروز و نا شنیده های فردای شما نباشد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز طی سخنرانی در این گردهمایی، رویکرد فعالیت های امداد را بحث خانواده محوری عنوان کرد و این برنامه اردویی را از جمله مواردی نام برد که با ماهیت خانواده محوری، سعی در غنی سازی اوقات فراغت و نه پر کردن اوقات فراغت دارد.
محمد اکبری گفت: هر ساله از 4 تا 5 هزار نفر در قالب این طرح از فعالیت های فرهنگی ما برخوردار می شوند و قرار است که تا پایان امسال، 13 دوره اردویی 100 نفره برگزار شود.
وی افزود: این در حالی است که مدد جویان ما نیز به همین اندازه از فعالیت های اردویی سایر استان ها بهره مند خواهند شد.
گفتنی است، در این برنامه اردویی 4 روزه که از سوی اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، مادران و دختران تحت پوشش کمیته امداد استان فارس حضور داشتند.


 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

 












  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا