احمد جعفری ندوشن

مدیری می رود و مدیری دیگر می آید؛ آیین تکریم و معارفه برگزار می شود؛ مدیر سابق از عملکردش و مدیر جدید از برنامه هایش می گوید؛ همه، لحظات صمیمی، دوستانه و با نشاطی را در کنار هم سپری می کنند

محل برگزاری مراسم آماده حضور مهمانان گرامی و ارجمند می باشد و همه چیز مهیاست؛ مهمانان یکی یکی تشریف فرما می شوند و در جایگاه خود قرار می گیرند و میزبانان خوش آمد می گویند و آنها را به محل برگزاری هدایت می کنند.

لحظات شیرین مراسم به خوبی سپری می شود و همه با هدایا و لوح سپاس، مدیر سابق را بدرقه و با شاخه های گل و خوش آمدگویی از مدیر جدید استقبال می کنند.

آیین تکریم و معارفه که پویایی، نو آوری و شکوفایی خلاقیت ها به دنبال دارد بر اساس یک سنت نیکو، هر چند سال یکبار برای مدیران برگزار می شود.

آیینی که این روزها بازارش در استان یزد گرم و گیرا است؛ مدیرانی رفتند و مدیرانی آمدند و دیگران نیز باید کوله بار تجربه خویش را محکم کنند و راهی شوند تا مدیران جدید بیایند و خلاقیت ، نوآوری ، مدیریت و درایت خود را به منصه ظهور برسانند و تحول اساسی ایجاد کنند.

برای برگزاری باشکوه چنین مراسمی، لازم است تا مدیریت همسو با آن تحت عنوان " مدیریت تکریم " شکل گیرد و برنامه ریزی و مراسم را راهبری کند.

بر اساس وظایفی که روابط عمومی ها دارند؛ مدیران این واحدها باید مدیریت تکریم را بر عهده بگیرند تا برنامه به شکل مناسب اجرا شود و مدیر قبلی به نحوه شایسته تکریم و مدیر جدید نیز بدین نحو معارفه شود.

دعوت از قاری قرآن و مجری برنامه وهماهنگی با آنها، پخش سرود ملی، برنامه ریزی برای سخنرانی، اجرای برنامه های با نشاط، معرفی استان با محوریت حوزه کاری، انتخاب محل مناسب برای برگزاری مراسم و فضاسازی مناسب آن به لحاظ نور، صدا و غیره، دعوت از مسئولان و مدیران، توجه به دکوراسیون صحنه و نصب پارچه و بنر خیر مقدم و خوش آمد گویی به مهمانان از جمله مهمترین برنامه هایی است که مدیران روابط عمومی ها باید به آن توجه داشته باشد.

موضوع مهم و اساسی که مدیران روابط عمومی ها باید به آن توجه داشته باشند بحث اطلاع رسانی مراسم است در واقع این بخش باید مورد توجه جدی مسئولان روابط عمومی ها قرار گیرد و آنها باید رسانه ها و خبرگزاری ها را بازوی خود تلقی نمایند.

در این راستا باید به صورت رسمی از اصحاب رسانه، خبرنگاران و مطبوعات دعوت به عمل آید تا در مراسم شرکت شرکت نموده و با تهیه گزارش خبری و تصویری آن را ماندگار و ثبت کنند.

خوشبختانه استان یزد به لحاظ اطلاع رسانی در جایگاه مناسبی قرار دارد و خبرنگاران زحمت کش و با صداقت بدون کوچکترین چشم داشتی در برنامه ها و مراسم حاضر می شوند و نسبت به پوشش خبری آن اقدام می کنند و این امر می تواند یک فرصت خوبی برای مدیران روابط عمومی ها باشد.

همچنین روابط عمومی ها خود وظیفه دارند گزارش خبری، صوتی و تصویری مراسم را ثبت و ضبط و آن را مستند کنند

نکته اساسی که مدیران تکریم در روز برگزاری و به خصوص زمان برگزاری مراسم باید مد نظر قرار دهند مدیریت همه جانبه آن است و آنها باید با تیزبینی خاص حواسشان به همه چیز و حتی ریزترین مسائل باشد.

در این راستا نیاز است که سایر مجریان و دست اندرکاران برگزاری مراسم با اوهمراه باشند و نهایت همکاری لازم را بکنند.

لازمه اجرای برنامه خوب و برنامه ریزی مناسب، واگذاری اختیارات کامل به مدیران روابط عمومی ها در میانه راه رفتن یک مدیر و آمدن مدیری دیگر و حمایت مادی و معنوی از اوست تا  بتواند فارغ از هر گونه نگرانی برنامه ریزی کند و خلاقیت و مدیریت را در عرصه تکریم به منصه ظهور برساند.

اگر مدیر روابط عمومی از این مزیت ها برخوردار نباشد مدیریت تکریم با چالش اساسی مواجه خواهد شد که ممکن است به " تکریم مدیریت " نیز آسیب بزند.

یکی از چالش ها و مشکلات اساسی فراروی مدیران روابط عمومی، نبود امکانات و نیروی انسانی لازم و عدم واگذاری اختیار کامل به آنهاست که تکریم مدیران را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

گرچه در حال حاضر جایگاه روابط عمومی ها در جامعه و به خصوص در نزد مدیران و مسئولان در مقایسه با گذشته بهبود پیدا کرده است؛ اما امیدواریم این جایگاه ارتقاء یابد و مسئولان روابط عمومی ها بتوانند با کمترین مشکل مدیریت تکریم را بر عهده بگیرند .

جا دارد ضمن تجلیل از خدمات مدیران سابق دستگاههایی که این روزها تکریم شده اند انتصاب شایسته مدیران جدید این دستگاهها را تبریک عرض نماییم.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا