یزدفردا"نمایندگان با طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که براساس آن شرایط جدیدی برای حق بیمه کارگران ساختمانی تعیین شده موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی با اصل طرح اصلاح ماده 5  قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که براساس آن شرایط جدیدی برای حق بیمه کارگران ساختمانی تعیین شده با 192 رای موافق، 5 رای مخالف و 6 ممتنع از 236 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

به گزارش یزدفردا به نقل از  خانه ملت، در جریان بررسی ماده 5 نمایندگان با الحاق عبارت "معادل" بعد از عبارت سهم کارفرما را و همچنین عبارت "می‌باشد" بعد از عبارت شهرداری به ماده 5 این طرح با 173 رای موافق، 7 رای مخالف و 10 رای ممتنع از 230 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

در نشست امروز همچنین نمایندگان با پیشنهاد کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مبنی بر جایگزینی عبارتی با تبصره 2 ماده واحده طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی با 169 رای موافق، 16 رای مخالف و 7 رای ممتنع موافقت کردند.

طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به شرح زیر است:

براساس ماده واحده – ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب 14/12/1378 و تبصره های آن به شرح یر اصلاح می‌شود:

ماده 5- سازمان تامین اجتماعی مکلف است 7 درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال مشمول ماده 1 این قانون و 20 درصد سهم کارفرما را معادل 12 درصد مجموع عوارض و درآمد تامینی ناشی از صدور پروانه ساختمان به شهرداری می باشد از مالک دریافت و کارگران مذکور را بیمه نماید.

تبصره 1- مابه التفاوت ناشی از اجرای این حکم جهت پوشش 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما تمامی کارگران ساختمانی بعد از اعلام سازمان تامین اجتماعی و پس از تائید وزارت کشور از محل عوارض موضوع بندهای ج و د ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/12/1387 از طریق سازما ن امور مالیاتی کشور تامین و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می گردد.

 تبصره 2 اصلاحی به این شرح است :

در صورت درخواست متقاضی دریافت پروانه سازمان تامین اجتماعی مکلف است حق بیمه کارگران ساختمانی را برمبنای حق بیمه سهم کارفرما در زمان صدور پروانه تا مدت سه سال و بدون دریافت سود تقسیط نماید.ترتیب پرداخت حق بیمه از طرف دارنده پروانه به منزله رسید پرداخت حق بیمه و اخذ پروانه است. در هر حال صدور پایانه کار منوط به ارائه مفاصاحساب می باشد. تاخیر در پرداخت اقساط حق بیمه مشمول جریمه مانند تاخیر پرداخت سایر حق بیمه ها می باشد.

رامی در تشریح جزئیات کمیسیون عمران :
    
۲۹ تیر

تعیین نامزدهای عضویت در شورای آمایش سرزمین/ گزارش طرح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در راه صحن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: دامادی و قادرمزی نامزدهای عضویت در شورای آمایش سرزمین شدند که به انتخاب صحن یکی از دو نفر عضو ناظر این شورا خواهد شد.

 منصور آرامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار جلسه امروز کمیسیون عمران گفت: دامادی و قادرمزی برای عضویت یک نفر در شورای آمایش سرزمین به انتخاب صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطابق با بند(1) ماده(218) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تعیین شدند.

 نماینده مردم بندرعباس،قشم،حاجی آباد،ابوموسی و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش دوم جلسه امروز ادامه بررسی طرح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی پیگیری انجام شد و گزارش این طرح به عنوان مصوبه کمیسیون عمران در راه صحن علنی مجلس است.

آرامی ادامه داد:  قرار بود در این جلسه  بررسی طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی انجام گیرد که با توجه به اعلام دولت مبنی بر ارائه لایحه تولید ملی این موضوع منتفی شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ادامه جلسه لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی مورد بررسی اعضای کمیسیون عمران قرار گرفت که با توجه به ابهامات موجود قرارشد در کارگروه مربوطه بیشتر مورد بررسی قرار گرد و هفته آینده در صحن مطرح شود.

 دامادی:
    
۱۱ مرداد

بازار مسکن از التهاب و جو پلیسی سال‌های گذشته فاصله گرفته است/تامین اجتماعی از بیمه کردن کارگران ساختمانی طفره می رود
سرویس: اقتصادی
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نتیجه رسیدن بخش مقدماتی مذاکرات ژنو و همچنین آرام شدن فضای اقتصادی کشور مهم ترین عامل در کاهش نسبی قیمت مسکن درسال جاری بود.

محمد دامادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت به تحلیل نوسانات بازار مسکن در سال جاری پرداخت و گفت: بازار مسکن در طول سال جاری به دلایل متعدد که اتفاقا به صورت زنجیروار و پروانه‌ای بر یکدیگر اثر داشتند با کاهش قیمت‌های مقطعی روبه‌رو شد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی مهم ترین عامل در کاهش نسبی قیمت مسکن به نتیجه رسیدن بخش مقدماتی مذاکرات ژنو و همچنین آرام شدن فضای اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: اقداماتی نظیر تلاش دولت برای کاهش نرخ تورم و کاهش و تثبیت نرخ دلار و ارز و همچنین اقداماتی برای آرام کردن دیگر بازارهای فعال در کشور نیز در کنترل و کاهش یا حداقل عدم افزایش دوباره قیمت مسکن موثر بود.

 وی با بیان اینکه برآوردهای گوناگونی از آینده بازار مسکن می‌شود که هر کدام متکی به یک نظریه و ایده متفاوت هستند،‌گفت: زمان و اقدامات آینده دولت است که وضعیت بازار و قیمت مسکن را مشخص می‌کند و از حالا نمی‌توان برآوردی قطعی از بازارها داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اقدامات دولت درنوسان قیمت در بازار مسکن و سایر بازارها موثر است،‌ اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بازار مسکن از آن التهاب و جو پلیسی گذشته فاصله گرفت و معاملاتی هم که انجام شد در یک مسیر درست و منطقی حرکت کرد.

دامادی افزود: رکود همچنان درسال جاری هم بر بازار مسکن سایه انداخته بود و هنوز هم رکود در این بازار مشاهده می‌شود چرا که مردم هنوزقدرت خرید لازم برای معامله مسکن را پیدا نکرده‌اند و هنوز فرصت تا ایجاد رونق و خروج از رکود باقی‌است.

نماینده مردم ساری در مجلس ادامه داد: همین که امسال شوک‌ قیمتی دربازار مسکن نداشتیم و با اقداماتی نظیر گشت تعزیرات و جریمه و بگیر ببند روبه‌رو نبودیم امر پسندیده و امیدوارکننده‌ای  است و ما انتظار داریم در نیمه دیگر سال هم شاهد این آرامش در بازار مسکن و دیگر بازارها باشیم.

 بلاتکلیفی بیمه کارگران ساختمانی

عضو هیات رییسه فراکسیون کارگری مجلس همچنین درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی و تقاضای افزایش دستمزد آنها، گفت:‌ امسال با افزایش 25 درصدی دستمزد کارگران موافقت شد و این میزان افزایش با وجود مخالفت‌‌های کارگران موجب شد که آنها نسبت به سال‌ گذشته وضعیت و رضایت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنان بحث شکایت کارگران از میزان افزایش دستمزدشان در سال گذشته، یعنی همان سال 92 در جریان است و باید در انتظار بود که نتایج قطعی آن اعلام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: نباید فراموش کرد که به دلیل روند رو به رشد تورم در طول سال‌های گذشته وضعیت معیشتی کارگران چنگی به دل نمی‌زد و آنها در تامین امور روزانه و ماهانه خانواده خود با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو بوده و هستند.

به گفته دامادی دولت در سال جاری قول و وعده‌ای مبنی بر کاهش تورم به زیر 25 درصد به کارگران داد که تحقق نسبی این وعده توانست کارگران را نسبت به حقوق و دستمزد خود راضی نگه دارد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه وضعیت بیمه کارگران به دلیل بروکراسی و وضعیت نابسامان اداری و عدم موافقت قطعی کارفرمایان و صاحبان تولیدی‌ها و بنگاه‌های کسب و کار همچنان با هاله‌ای از ابهام روبه‌رو است،‌گفت:‌ در قانون اساسی و دیگر قوانین مرتبط بارها تاکید شده است که همه افراد باید مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی باشند و از بیمه برخوردار شوند، در حالی که بیمه کارگران ساختمانی تا به امروز با مشکلات زیادی روبرو بوده و کارفرماها برای بهره‌مندی کارگران از حقوق مناسب و مزایای بیمه، اقدام جدی انجام نداده‌اند و علیرغم تمام تلاش‌های انجام شده، سازمان تامین اجتماعی از پیگیری این امر طفره می‌رود.

 صرامی فروشانی:
    
۰۱ مرداد

طرح اصلاح بیمه‌ کارگران ساختمانی با 60 امضا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی با امضای 60 تن از نمایندگان، طی یک ماه و نیم آینده در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

محسن صرامی فروشانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: مشکلات بسیاری که در زمینه درآمد شهرداری ها جهت بیمه کارگران ساختمانی و پرداخت ارباب رجوع برای دریافت پروانه پیش آمده موجب شد طرحی یک شوری با عنوان طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی در مجلس مطرح و در کمیسیون بهداشت و درمان اصلاح و تصویب شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اما مشکل اصلی، زمان طولانی برای مطرح شدن این طرح در صحن مجلس بود، از این رو بنده با جمع آوری حدود 60 امضا به طرح اولویت دادم و نهایتا طرح تا یک ماه و نیم آینده در صحن مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تصویب این طرح مشکل شهرداری ها و ارباب رجوعی که برای دریافت پروانه متحمل پرداخت هزینه های بالا می شوند حل شده و این نویدی برای پر رونق کردن کار شهرداری و کاهش پرداخت ها برای دریافت پروانه توسط ارباب رجوع است./

بر اساس نظر نمایندگان :
    
۲۲ مرداد

کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی تصویب شد

با رای نمایندگان مجلس سازمان تأمین اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد خود را هر 3 ماه یکبار به کمیسیون بهداشت و درمان، اجتماعی و برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 22مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی از مجموع 202 نماینده حاضردر جلسه با 146 رأی موافق،‌23 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع موافقت کردند.

در اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی آمده است سازمان تأمین اجتماعی مکلف است 7 درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال مشمول ماده یک این قانون و 20 درصد سهم کارفرما را از 12 درصد مجموع عوارض و درآمد تأمینی ناشی از صدور پروانه ساختمان به شهرداری از مالک دریافت و کارگران مذکور را بیمه نماید.

در تبصره یک این ماده آمده است مابه التفاوت ناشی از اجرای این ماده جهت پوشش 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما تمامی کارگران ساختمانی بعد از اعمال سازمان تأمین اجتماعی و پس از تأیید وزارت کشور از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده موضوع بندهای ج و د ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/2/87 از طریق سازمان امور مالیاتی کشور تأمین و به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می گردد.

هم چنین تبصره 2 این ماده تاکید دارد که در صورت درخواست متقاضیان پروانه ساختمانی سازمان تأمین اجتماعی مکلف است حق بیمه کارگران را به صورت تقسیط ماهانه یا در چند مرحله متناسب با مدت پروانه ساختمان از کارفرما دریافت نماید صدور پایان کار توسط شهرداری ها منوط به مفاصاحساب از سازمان تأمین اجتماعی می باشد.

تبصره 3 این ماده تصریح دارد که سازمان تأمین اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد خود را هر 3 ماه یکبار به کمیسیون بهداشت و درمان اجتماعی و برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

همچنین سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در توضیح بیشتر این طرح گفت: یکی از مزیت های مهم این طرح این است که کارفرما می تواند تقسیط کند به عبارت بهتر می تواند پروانه صادر کند.

قربانی افزود:‌امروز درآمد شهرداری ها به مراتب کاهش پیدا کرده است و طبق آمار درآمد اصلی شهرداری ها از صدور پروانه 73 درصد کاهش پیدا کرده در نتیجه کار عمرانی در شهرها و روستاها نیز به مراتب کاهش پیدا می کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ما امیدوار هستیم که با این طرح دست شهرداری ها در صدور پروانه باز شود و کارهای عمرانی رونق بگیرد که این می تواند درآمد مکفی برای شهرداری ها ایجاد کند.

 با رای نمایندگان:
    
۲۱ مرداد

طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی در اولویت بررسی صحن علنی مجلس قرار گرفت
سرویس: صحن
طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی با موافقت نمایندگان در اولویت بررسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 21 مرداد) مجلس شورای اسلامی با 150 رای موافق، 10 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر با اولویت طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند.

گفتنی است جعفر قادری به عنوان پیشنهاد دهنده این موضوع عنوان کرد:از زمان رسانه ای شدن بررسی این موضوع افراد برای اخذ پروانه به شهرداری مراجعه نمی کنند که این موضوع باعث افت درآمد شهرداری ها شده است از این انتظار می رود که این موضوع هرچه زودتر تعیین تکلیف شود./


  آغاز جلسه علنی22مرداد مجلس/بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار نمایندگان

نشست علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل آغاز به کار کرد

، نشست علنی  چهارشنبه 22 مرداد قوه مقننه رأس ساعت 9:10دقیقه به ریاست علی لاریجانی با حضور  230نفر از نمایندگان آغاز شد.

همچنین محمد حسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار مجلس شورای اسلامی را به  شرح زیر قرائت کرد:

1. ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح انتقال پایتخت

2. انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت عضویت در کمیته اجرا و پیگیری و هماهنگی لازم جهت حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین. (موضوع ماده 5 قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19/2/1369)

3. انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو هیأت نظارت اندوخته اسکناس. (موضوع جزء 1 بند ب ماده 21 لایحه قانونی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور مصوب 18/12/1358 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران)

4. گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی (در اجرای ماده 104 آیین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

5. گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی (در اجرای ماده 104 آیین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

6. گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور (در اجرای ماده 104 آیین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

7. گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری –صنعتی چابهار (در اجرای ماده 104 آیین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

8. گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده (در اجرای ماده 104 آیین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)/


 بر اساس نظر نمایندگان :
    
۲۲ مرداد

کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی تصویب شد

با رای نمایندگان مجلس سازمان تأمین اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد خود را هر 3 ماه یکبار به کمیسیون بهداشت و درمان، اجتماعی و برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 22مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی از مجموع 202 نماینده حاضردر جلسه با 146 رأی موافق،‌23 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع موافقت کردند.

در اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی آمده است سازمان تأمین اجتماعی مکلف است 7 درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال مشمول ماده یک این قانون و 20 درصد سهم کارفرما را از 12 درصد مجموع عوارض و درآمد تأمینی ناشی از صدور پروانه ساختمان به شهرداری از مالک دریافت و کارگران مذکور را بیمه نماید.

در تبصره یک این ماده آمده است مابه التفاوت ناشی از اجرای این ماده جهت پوشش 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما تمامی کارگران ساختمانی بعد از اعمال سازمان تأمین اجتماعی و پس از تأیید وزارت کشور از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده موضوع بندهای ج و د ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/2/87 از طریق سازمان امور مالیاتی کشور تأمین و به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می گردد.

هم چنین تبصره 2 این ماده تاکید دارد که در صورت درخواست متقاضیان پروانه ساختمانی سازمان تأمین اجتماعی مکلف است حق بیمه کارگران را به صورت تقسیط ماهانه یا در چند مرحله متناسب با مدت پروانه ساختمان از کارفرما دریافت نماید صدور پایان کار توسط شهرداری ها منوط به مفاصاحساب از سازمان تأمین اجتماعی می باشد.

تبصره 3 این ماده تصریح دارد که سازمان تأمین اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد خود را هر 3 ماه یکبار به کمیسیون بهداشت و درمان اجتماعی و برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

همچنین سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در توضیح بیشتر این طرح گفت: یکی از مزیت های مهم این طرح این است که کارفرما می تواند تقسیط کند به عبارت بهتر می تواند پروانه صادر کند.

قربانی افزود:‌امروز درآمد شهرداری ها به مراتب کاهش پیدا کرده است و طبق آمار درآمد اصلی شهرداری ها از صدور پروانه 73 درصد کاهش پیدا کرده در نتیجه کار عمرانی در شهرها و روستاها نیز به مراتب کاهش پیدا می کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ما امیدوار هستیم که با این طرح دست شهرداری ها در صدور پروانه باز شود و کارهای عمرانی رونق بگیرد که این می تواند درآمد مکفی برای شهرداری ها ایجاد کند./

 موافقان و مخالفان طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی:
    
۲۲ مرداد

لاهوتی: احساس خطر نمایندگان نسبت به وضعیت کارگران روزمزد/ علیمردانی: این طرح به نفع کارگران نیست

نمایندگان موافق و مخالف طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی دیدگاههای خود را در مورد این طرح مطرح کردند.

 نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 22 مرداد) مجلس شورای اسلامی موافقت و مخالفت خود را در مورد طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی بیان کردند.

در این میان حامد قادرمرزی که به عنوان اولین مخالف طرح مذکور اظهار  نظر می کرد افزود: گزارش کمیسیون بهداشت اصلاحیه خوبی نیست و در بلند مدت نه تنها به نفع کارگران نخواهد بود بلکه سازمان تامین اجتماعی نیز از آن منفعت نخواهد برد.

بنابراین گزارش مهرداد بائوج لاهوتی ضمن موافقت با طرح یاد شده تاکید کرد: ما همواره درباره وضعیت بیمه ای کارگران روزمزد احساس خطر می کردیم زیرا این افراد تحت هیچ پوشش بیمه ای نبودند و این درحالی است که طرح یاد شده قصد دارد تا آنها را زیر چتر حمایت های بیمه ای قرار دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته و در ماده 5 این قانون نوعی چک سفید امضا به دولت داده بودیم و حال با این طرح در صدد اصلاح آن خواهیم بود؛ شاید در جزئیات این طرح ایراداتی به آن وارد شود اما باید به کلیات آن رای داده شود تا بتوان جزئیات آن را بررسی کرد.

در ادامه محسن علیمردانی ضمن مخالفت با طرح یاد شده گفت: ما در حالی در صدد وضع قانون هستیم که داریم برخلاف قانون اساسی و اصل 52 این قانون عمل میکنیم در این اصل به ارائه بودجه سالانه کل کشور به مجلس شورای اسلامی اشاره شده و آمده که هرگونه تغییر در ارقام بودجه تابع مراتب مقرر در قانون است.

وی یادآور شد: بدون شک نمایندگان به دنبال رفع مشکلات کارگران ساختمانی هستند اما باید این واقعیت را پذیرفت مشکل آنها با تصویب این طرح رفع نخواهد شد و تنها بین کارگران توقع ایجاد شده اما در عمل چیزی عاید آنها نمی شود.

بر این اساس احمد امیرآبادی در موافقت طرح یاده شده گفت: ما برای بررسی این طرح کمیته متشکل از آقایان محجوب، از کمیسیون اجتماعی، رستمیان از کمیسیون بهداشت و درمان و بنده نیز از کمیسیون برنامه و بودجه و جمعی از مسئولان دولتی و نمایندگان کارگران ساختمانی برای رسیدگی به تعیین تکلیف این طرح جلسات زیادی را برگزار کردیم.

وی یادآور شد: در این طرح حق بیمه کارگران مشخص شده و تعیین تکلیفی برای آن صورت گرفته و مبنای آن برپایه دریافت 12 درصدی واریزی مردم بابت عوارض پروانه های ساختمانی به شهرداری هاست که بعد از بررسی ها متوجه شدیم که از این رقم 12 هزار میلیارد تومان سهم درآمد شهرداری از عوارض ساختمانی است که اگر 12 درصد آنرا بگیریم حدود 1400 میلیارد تومان بابت درآمد تامین اجتماعی از این موضوع خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: هم اکنون 700 هزار نفر از کارگران ساختمانی در نوبت بیمه هستند که با تصویب آن امید است این معضل رفع شود.

در ادامه نادر قاضی پور در مخالفت با طرح مذکور گفت: در این طرح حق کارگر ضایع می شود  و این درحالی است که امروزه 7درصد کشته شده های کشور مربوط به کارگران است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم فراکسیون کارگری به دنبال احقاق حقوق کارگران است و نباید به دلیل وجود شهرداری و برج سازان حقوق کارگران را ضایع کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت فرهاد بشیری نیز به عنوان آخرین موافق یادآور شد: با توجه به اینکه رئیس جمهور تلاش دارد تا اقتصاد ما از رکود خارج شود بایدبه این واقعیت توجه داشت که ساخت و ساز امر مهمی در اقتصاد کشور است و لذا باید در مورد ساخت و ساز کارهای کارشناسی انجام گیرد./

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا