یزدفردا:عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اعتبارات بیمه کارگران ساختمانی از مالیات دیده نشده است، گفت: تأمین ما به التفاوت ناشی از پوشش 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما برای تمامی کارگران ساختمانی دارای بار مالی است.

به گزارش یزدفردا به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه 26مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 75این قانون گفت: تأمین منابع مالی بیمه کارگران ساختمانی از مالیات دیده نشده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعتبارات بیمه کارگران ساختمانی از مالیات دیده نشده است، گفت: تأمین ما به التفاوت ناشی از پوشش 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما برای تمامی کارگران ساختمانی دارای بار مالی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه نباید بار مالی بر بیمه ها تحمیل کرد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 800 هزار نفر کارگر ساختمانی داریم که تعهدات بیمه ای آنها در حدود هزار و 500 میلیارد تومان است حال سؤال من این است که اگر به هر دلیلی مانند اکنون کاهش صدور پروانه داشته باشیم آیا منظور از ما به التفاوتی که در اینجا آمده به معنی تعهدات هزار و 500 میلیارد تومانی کارگران ساختمانی است؟

وی ادامه داد: علاوه بر وجود ابهامات بسیاری در طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مغایرت با قانون اساسی نیز در این طرح دیده می شود.

لاریجانی با وارد دانستن اخطار پورابراهیمی گفت: تبصره یک طرح مذکور مغایرت با اصل 75 قانون اساسی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حذف کلمه مالیات در تبصره یک طرح یاد شده بسیاری از ابهامات و همچنین مغایرت با اصل 75 قانون اساسی را رفع می کند.

گفتنی است؛ در نهایت اخطار قانون اساسی پورابراهیمی درباره حذف عبارت "مالیات" به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 164 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر موافقت کردند


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا