به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد، نشست برنامه ریزی و هم اندیشی جشنواره شعر و ادبیات کودک ونوجوان، بزرگداشت مقام استاد آذر یزدی، در بنیاد نخبگان یزد برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر شاهرضایی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، دکترامیریان رییس بنیاد نخبگان یزد، دکتر محمدی مشاورفرهنگی و ارتباطات استاندار یزد، دهقان مشاور امور هنری استاندار، جوادیان پورمدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد، شکرانه رییس بنیاد آذر یزدی، حکیمیان نماینده حوزه هنری، دوست فاطمی ها نماینده کانون پرورش فکری کودک ونوجوان، انتظاری رییس کتابخانه وزیری، حسین مسرت از دوستان صمیمی آذر یزدی و مهرابی و قدیریان از شاعران برجسته یزدی برگزار شد.

رئیس مرکز ارتباطات واطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان در ابتدای این نشست با اشاره به علاقه اش به مرحوم آذر یزدی، گفت: شروع کتاب خوانی برای من با داستان های آذر یزدی بود و کتاب قصه های خوب، برای بچه های خوب باعث شد تا روحیه کتاب خوانی در من و بسیاری دیگر شکل بگیرد.

دکتر شاهرضایی با اشاره به اینکه تواضع و بی ادعایی و عشق به کار را در آثار آذر یزدی می توان به روشنی دید، اظهار داشت: وی تاکید زیادی بر انتخاب و خواندن قصه خوب داشت، برای همین بر توجه بیشتر مترجمین برای انتخاب کتاب تاکید داشت و انتقادش نسبت به پیروی از آثار بیگانگان را در مقدمه کتاب هایش آورده است.

وی ادامه داد: کتابخوانی وسیله ترغیب و تحریک کودکان به کارهای بزرگ است و نقد نابسامان وضعیت انتشار کتاب در حوزه کودک ونوجوان یکی از مشکلاتی است که آذر یزدی نیز به آن واقف بود.

رییس بنیاد نخبگان استان یزد در ادامه این نشست اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی بخصوص در سنین کودکی ونوجوانی یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.

دکتر قاسم امیریان یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره را شناسایی، هدایت و حمایت از استعدادهای برتر در حوزه ادبیات کودک ونوجوان دانست.

وی ادامه داد: مرحوم آذر یزدی یکی از کم نظیرترین داستان نویسان در حوزه ادبیات کودک ونوجوان به شمار می رود و خیلی ها در مسائل فرهنگی و اجتماعی و شکل گیری ماهیت فرهنگی کودکانه خود را مدیون او می دانند.

وی افزود: بر این اساس بنیاد نخبگان یزد تصمیم دارد با برگزاری این جشنواره، در خصوص یک جریان فرهنگی اقدام نماید و بتواند این جشنواره را در سطح ملی و به صورت دو سالانه برگزار کند.

امیریان در ادامه عنوان کرد: همچنین در این جشنواره کمیته علمی جشنواره با حضور دانشگاهیان  تشکیل خواهد شد و استانداری یزد نیز حمایت ویژه ای از ارسال مقالات و پایان نامه ها  و پژوهش ها در این خصوص، خواهد داشت.

گفتنی است جشنواره شعر و ادبیات کودک و نوجوان آذر یزدی، با هدف گسترش و افزایش فرهنگ کتابخوانی قرار است در هفته دوم اسفندماه در یزد برگزار شود.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا