معاون برنامه ریزی استاندار در جلسه ای که با حضور هیأت چین در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، خبر از احداث 6 گلخانه مشابه نمونه موفق کشور چین به صورت پایلوت در یزد داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد رضا بابایی" روز سه شنبه، 28 مرداد، با بیان اینکه اکنون بسیاری از خطوط و واحد های صنعتی استان ما از چین تامین می شود، ارتباطات استان یزد با کشور چین را دارای پیشینه تاریخی دانست و گفت: ما همواره خاطرات خوبی از چین داشته ایم و ارتباطات ما با این کشور نیز همواره بوده و اکنون هم در تداومش جدی هستیم.
در این جلسه که با حضور هیأت چین، اساتید دانشگاهی در حوزه منابع طبیعی و همچنین تیم کمیته پایش استان برگزار شد، در خصوص 3 موضوع از جمله ایجاد گلخانه ها با بهره برداری بالا، بهره برداری از انرژی خورشیدی و همچنین پروژه منارید از سوی هیأت چین پیشنهاد هایی ارایه شد.
معاون برنامه ریزی استاندار، در خصوص ایجاد گلخانه هایی با بهره برداری بالا، استان را علاقه مند به اجرای پایلوت گلخانه هایی مشابه آنچه به صورت موفقیت آمیز در چین احداث شده است، دانست و گفت: قطعا تعداد گلخانه های پایلوت در استان را به 6 نمونه افزایش خواهیم داد.
بابایی، در خصوص انرژی خورشیدی نیز، استان یزد را یکی از بهترین استان ها برای سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه خورشیدی دانست و خبر از حمایت استان از سرمایه گذاران حوزه انرژی خورشیدی داد.


تعمیم پروژه منارید به همه مناطق استان


معاون برنامه ریزی استاندار، در خصوص پروژه بین المللی منارید، اموری که از سوی دفتر توسعه سازمان ملل انجام شده است را مورد استقبال استان دانست و با بیان اینکه قصد ما تعمیم این پروژه به کل استان است، به لزوم رفت و آمد و تعامل استان با چین تاکید کرد.
بابایی با بیان اینکه، ارتباط استان با هر 3 موضوع مورد بحث تداوم خواهد داشت، فرد رابط در نصب انرژی خورشیدی، انجام طرح پایلوت و تعمیم آن به همه گلخانه ها را معرفی کرد.
وی ضمن بیان اینکه، در خصوص طرح منارید، ارتباطات از سوی اداره کل منابع طبیعی برقرار خواهد بود، افزود: در حوزه سرمایه گذاری و تولید انرژی خورشیدی نیز، نماینده ای از اداره برق منطقه ای یزد با این گروه در ارتباط خواهد بود.
در ابتدای این جلسه، هیأت چینی، با توجه به بازدیدی که از گلخانه های استان داشتند، مصرف زیاد آب را از جمله نقاط ضعف گلخانه های یزد عنوان کرد و با تشریح انواع گلخانه های مورد استفاده در چین، به ذکر مزایا و مضرات انواع این گلخانه ها و پیشنهاد برای احداث مناسب ترین گلخانه برای این منطقه پرداخت.
این هیأت همچنین به بیان سیاست های کشور خود در این خصوص پرداخت و از جمله این سیاست ها، تحویل زمین به صورت رایگان از سوی دولت به گلخانه داران، تعهد دولت برای ایجاد زیر ساخت ها و همچنین پرداخت حدود 10 درصد از هزینه ها به صورت سوبسید از سوی دولت را بیان کرد.
در این جلسه مقرر شد که پیش از سفر این هیأت به چین، جزئیات ساخت گلخانه ها مطابق با استاندارد های آن کشور به کارشناسان این حوزه در استان نیز منتقل می شود.
همچنین، در خصوص مباحث کلیدی که در بحث انرژی خورشیدی وجود دارد، این هیأت به موفقیت خود برای تهیه سطح قابل توجهی برق از سلول های خورشیدی اشاره کرد و با بیان اینکه، به این طریق دولت چین توانسته مشکل برق بسیاری از مناطق کشورش را رفع کند، سیاست گذاری های دولت خود در این مورد را تشریح کرد.
گفتنی است، از جمله سیاست های دولت چین در این باره، به وجود اختیاراتی در سطح استانی برای تشویق مردم، تصویب قانون استفاده از انرژی های نو و  همچنین وجود نماینده ای از شرکت خصوصی اشاره شد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا