سفرای 23 کشور خارجی مقیم تهران و رییس دفتر نمایندگی کمیساریای سازمان ملل متحد در ایران از منطقه مرزی دوغارون، در شرق خراسان رضوی بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، این گروه از مرز دو غارون در شهرستان تایباد، ایستگاه خروجی پناهندگان و کلینیک بهداشتی درمانی مستقر در این منطقه که با کمک دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیساریای سازمان ملل متحد ساخته شده بازدید کردند.
در این بازدید که مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور و پنج سازمان خدمات رسان به امور پناهندگان نیز حضور داشتند؛ این گروه از روند خروج پناهندگان از کشور مطلع شدند.
سپس ضمن حضور در مهمان شهر تربت جام، از نحوه خدمات رسانی به مهاجران خارجی مستقر در این شهر و همچنین کارگاه خیاطی و کلینیک درمانی که با کمک های دولت و کمیساریا احداث شده دیدن کردند.
عزیز کاظمی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در حاشیه این بازدید ها با بیان این که در طول 35 سال گذشته همواره کشورمان میزبان اتباع خارجی بوده و شاهد حضور آن ها در جمهوری اسلامی ایران هستیم، گفت: در این میان حضور پناهندگان در برخی استان ها همچون خراسان رضوی متراکم تر بوده است.
وی افزود: بیشترین پناهندگان مقیم ایران شامل افغان ها است و هم اکنون 950 هزار تبعه افغانستان درکشور ما زندگی می کند که از این میان 450 هزار نفر آنان دارای روادید و مدارک قانونی هستند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه داد: علاوه بر این جمعیت، 31 هزار نفرتبعه عراقی دارای مدرک نیز در کشور حضور دارند.
عزیز کاظمی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور نیز گفت: در طول 35 سال گذشته همواره کشورمان میزبان اتباع خارجی بوده و شاهد حضور آن ها در جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی افزود: وجود حدود یک میلیون تبعه خارجی در ایران، مشکلاتی را برای ما به وجود آورده و هزینه هایی را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با بیان این که شرایط حساس منطقه نیز به سختی کار می افزاید؛ اظهار داشت: بر اساس تاکیدات وزیر کشور وضعیت پناهندگان باید مطابق با جدول زمانبندی شده به یک نقطه قابل قبول برسد.
کاظمی ضمن مطلوب ارزیابی کردن سطح روابط جمهوری اسلامی ایران با سفرای مقیم و دفتر کمیساریای سازمان ملل در تهران، امیدواری کرد: با حمایت های نهادهای بین المللی زمینه بازگشت داوطلبانه اتباع به کشورهایشان فراهم شود.
سیوانکا داناپالا، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران نیز در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان و اتباع خارجی مقیم، این کمک ها را در خور شان و شایان توجه ارزیابی کرد.
وی افزود: ایران تلاش های قابل توجهی برای بهبود شرایط زندگی اتباع خارجی در کشور کرده است و باید سطح این فعالیت ها با حمایت های سیاسی و مالی نهادهای بین المللی ارتقا یابد.
سفیر دانمارک و رییس این هیات دیپلماتیک هم گفت: ایران خدمات ارزنده ای در حوزه های بهداشت، معیشت و آموزش به حدود یک میلیون تبعه خارجی مقیم در این کشور می دهد.
وی افزود: یکی از افتخارات این کشوراین است که از اتباع خارجی در سطح شهرها و همانند شهروندان خود میزبانی می کند.
رییس این هیات دیپلماتیک خواستار استمرار حمایت های جامعه بین الملل برای کمک به پناهندگان تا زمان بازگشت داوطلبانه آنها به کشورشان شد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا