آزادگان و جانبازان خورشیدهای فروزان امت اسلام هستند

استاندار یزد خاطر نشان ساخت:  دفاع جانانه همه عزيزان ارتشي ، سپاهي و بسيجي و حضور گسترده و پشتيباني سرسختانه عموم مردم ، جبهه واحدي را علیه دشمن در دفاع از اسلام ودين و ميهن تشکیل داد و مهم این است که اين جبهه واحد را در همه عرصه ها ی عرصه هاي اقتصادي ، فرهنگي، سياسي و  نظامي بايد حفظ كنيم  چرا که انواع و اقسام توطئه ها علیه ما ادامه دارد و ما همواره باید مراقب باشیم تا نقشي كه اسلام بعهده مان گذاشته را ایفا كنيم و نه نقشي كه دشمن مي خواهد آنرا ایفاء کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" چهارشنبه شب 29 مردادماه در مراسم تجلیل از آزادگان و جانبازان فرهنگی استان که در تربیت معلم یزد برگزار شد، آزادگان و جانبازان را الگوهايي براي نسل امروز و آينده دانست و خاطرات آنها را منبع نيروي عظيمي براي همه نسلهاي آتی ذکر کرد و افزود:  این اسوه های ارزشمند مقاومت و ایستادگی در امت هاي اسلامي و نسلهاي آینده، چشمه هاي جوشان  غرور و شرافت را جاري ساختند و به همه دورانها درس عزت و بزرگ منشی دادند.
استاندار یزد با بیان این نکته که " زبان امثال ما در بیان فضائل آزادگان و جانبازان قاصر است" گفت: شما اسوه و الگوي ارزشهاي گوناگون انسانی هستيد و همگان باید از روحيه ، خاطرات و بزرگواريهاي شما درس بگيرند و كدام دانشگاه مؤثرتر از کلاس درس مرور خاطرات عزتمند شماست؟
وی آزادگان و جانبازان را افرادی ذکر کرد که در راه  حفظ استقلال کشور ، ناموس و دفاع از دين و میهن به گونه ای عمل كردند كه دشمن نتوانست يك وجب از خاك ما را در تصرف داشته باشد و افزود: حتي زمانيكه در دفاع مقدس، قطعنامه نیز پذیرفته شد به خاطر همین روحیات پیروز عرصه بودیم چرا که مجدداً مرزهای دو کشور به همان مرزهای قرارداد الجزایر بازگشت.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطر نشان ساخت:  دفاع جانانه همه عزيزان ارتشي ، سپاهي و بسيجي و حضور گسترده و پشتيباني سرسختانه عموم مردم ، جبهه واحدي را علیه دشمن در دفاع از اسلام ودين و ميهن تشکیل داد و مهم این است که اين جبهه واحد را در همه عرصه ها ی عرصه هاي اقتصادي ، فرهنگي، سياسي و  نظامي بايد حفظ كنيم  چرا که انواع و اقسام توطئه ها علیه ما ادامه دارد و ما همواره باید مراقب باشیم تا نقشي كه اسلام بعهده مان گذاشته را ایفا كنيم و نه نقشي كه دشمن مي خواهد آنرا ایفاء کنیم.
وی افزود: اگر همواره در ميدان مكتب اسلام بازي کنیم، در همه عرصه ها مي توانيم نقش اصلي خود را ایفاء نماییم و آن گاه دشمن همواره خانه نشين خواهد بود كما اينكه در طول انقلاب تا امروز این امر را مشاهده مي كنيم و خوشخبتانه مردم ایران با پايمردي كه نشان دادند در زمينه هاي مختلف از دین و میهن دفاع كردند و این نشان می دهد که هر کجا اتحاد وجود داشت و اتفاق و همدلي بود، توفيق حاصل خواهد شد.
میرمحمدی با اشاره به لزوم حفظ اتحاد و وحدت در جامعه در همه زمانها و مکانها تصریح نمود: حضرت امام خمینی(ره) درس وحدت ، توحيد كلمه و كلمه توحيد را چنان در عمق وجود ما قرار داد كه همواره نداي ارزشمند و صداي رسايش در گوش ما طنين انداز است و به ما یاداوری می کند كه به هوش باشيم تا فاصله بين ما ايجاد نشود و تفرقه بوجود نيايد و همدلي و برادريمان را حفظ كنيم و اين تكليف ماست .
استاندار یزد تاکید کرد: این اختلاف سليقه نیست که مشکل ایجاد می کند بلکه مشکل در    اختلاف عقيده ، اختلاف مكتب و ايده است كه ما را از هم دور مي كند چرا که  همه مسلمان ،  پيرو قرآن و مطيع ولايت و رهرو سيره  پيغمبر(ص) هستیم .
 وی تجلیل از آزادگان و جانبازان را وظیفه مسئولین دانست و گفت: بالاترین تجلیل از شما را خداوند متعال از شما نموده که چنین مقام والایی را در آزادگی و جانبازی در راه خویش به شما ارزانی داشته است .
میرمحمدی در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری از خداوند متعال مسئلت نمود تا وجود شریف آزادگان و جانبازان را همچون خورشیدهای فروزان برای امت اسلامی ایران و دیگر امتهای اسلامی حفظ کند و به همگان توفیق فراگیری ارزشهای مورد نظر این عزیزان را عطا نماید.
گفتنی است این مراسم به پیشنهاد حجه الاسلام و المسلمین محمد صدوقی و با مدیریت اجرایی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد. در این مراسم حجه الاسلام صدوقی مبلغ یک میلیارد ریال را در قالب صندوقی جهت ارائه تسهیلات به جانبازان و آزادگان فرهنگی استان اهدا نمود.

گزارش تصویری مراسم:





سایت خبری یزد فردا

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا