رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آيينه يزد

بخش‌هايي از سخنان دكتر حسن روحاني در همايش روساي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور مورد اعتراض و واكنش‌هاي تند عده‌اي از مخالفان سياسي و منتقدان دولت يازدهم و حتي بعضي از فعالان سياسي و مسئولان نظام و موافقان رييس‌جمهور قرار گرفت. به ويژه آن بخش از سخنراني كه گفت:«يك عده شعار مي‌دهند ولي بزدل سياسي هستند و تا حرف مذاكره پيش مي‌آيد مي‌گويند ما مي‌لرزيم، به جهنم! برويد يك جاي گرم براي خود پيدا كنيد خداوند شما را ترسو و لرزان آفريده است.» به دنبال اين اظهارات بدرخواست تعداد زيادي از نمايندگان مجلس، جلسه غيرعلني تشكيل گرديد. بعضي از نمايندگان كار را بدانجا رساندند كه گفته‌هاي رييس دولت را با اظهارات شاه مقايسه كرده و عنوان نمودند كه احمدي‌نژاد هم اينگونه صحبت نكرده است!
«روح ا... حسينيان در انتقادي تند نسبت به سخنان رييس‌جمهور گفت: « سخنان رييس‌جمهور بدعتي را ايجاد مي‌كند، حتي شاه وقتي با مخالفان خود صحبت مي‌كرد به آنها نگفت به جهنم بروند بلكه گفت: پاسپورت بگيرند و به خارج از كشور بروند در واقع اين نوع ادبيات رييس‌جمهور ديكتاتور مابانه است كه رييس جمهور بايد پرهيز كند، هيچ گاه احمدي‌نژاد اين طور صحبت نكرد... » 1
نكته تاسف بار و نگران كننده اين است كه از محمود احمدي‌نژاد به عنوان نمونه بارز و نماد و مظهر تندگويي يا سمبل ارائه آمارهاي خلاف واقع و عملكرد غير قانوني ياد مي‌شود و اين بايد درسي براي همه مسئولان و مقامات باشد كه گفتار و كردار آنها براي هميشه نه تنها در تاريخ اين مرز و بوم بلكه در بسياري از مناطق دنيا باقي مي‌ماند. گرچه نگارنده اين سطور كلمات و عباراتي را كه دكتر روحاني در جلسه نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور خطاب به منتقدان، مخالفان يا تخريب كنندگان خود هم به كار برده باشد، آن را ادبيات غير فاخر مي‌داند. اما به هيچ وجه رفتار و كردار رييس دولت يازدهم را با سلف خود قابل مقايسه نمي‌داند. مناسب است نظر خوانندگان آيينه به بخش هايي از ادبيات مخصوص احمدي نژاد جلب ‌گردد.
«- يك دختر 16 ساله به كمك برادرش در زيرزمين خانه‌اش انرژي هسته‌اي كشف كرده با هماهنگي رييس وقت سازمان انرژي اتمي ايران، آن دختر هم‌اكنون در زمره دانشمندان هسته‌اي ايران قرار گرفته و اسكورت و راننده شخصي در اختيار دارد.
- آن‌قدر قطعنامه بدهيد تا قطعنامه‌‌دانتان پاره شود.
- سال گذشته كه به عراق رفته بودم، گفتند يكي از فرماندهان اشغالگران، علاقه دارد شما را ببيند. گويا مرخصي او هم رسيده بود. مثل خودمان كه پس از 45روز در جبهه مرخصي مي‌رفتيم، اما او يك‌ماه مرخصي را عقب انداخته بود تا ما را ببيند و من هم گفتم، بيايد. وقتي آمد پيش ما گفت: افتخار مي‌كنم با شما هستم. شما در دل ما جا داريد. وي سپس از من درخواست كرد با من عكس يادگاري بگيرد و گرفت و سپس معاونش هم همين‌طور. من زدم پشتش و تشويقش كردم و گفتم هواي مردم عراق را داشته باشيد
- ما يك ضرب‌المثل در فارسي داريم و كسي كه حرف بيجا مي‌زند و خارج از قد و قواره خودش صحبت مي‌كند، به آن مي‌گوييم يك كلام از مادر عروس.
- خطاب به اوباما و سران كشورهاي غربي: آن ممه را لولو برد.
- آب را بريزيد همان جايي كه مي‎سوزد.
- در مواردي هم كه حتي اسمي از كسي برده نشده‌است، قاضي مي‌گويد اين مطلب به فلان شخص مي‌خورد، در حالي كه وقتي مطلبي نوشته و نقد مي‌شود اگر به كسي هم خورد، خورد. بايد بخورد تا دردش بيايد.
- اگر خيلي عرضه داريد، اوضاع كشورهاي خود را جمع‌و‌جور كنيد و به ملت‌هاي خود برسيد؛ شما ‌نمي‌توانيد آب بيني‌خود را بالا بكشيد
- شما موقعي كه نمي‌دونستيد چه جوري طهارت بگيريد ملت ايران تمدن داشت حالا شما مي‌خواهيد به ما جنس بفروشيد؟! نفروشيد!
- اكنون ايام شادي است و مي‌توان يك شوخي كرد. بعضي‌ها مي‌گويند كه كار را به دست خانم‌ها ندهيد، چون همه‌فرصت‌ها را مي‌گيرند
- همه‌اش كشك است، طرف راه مي‌رفت مي‌گفت ابرقدرت، قدر قدرت...‌اي زكي!!
- بايد چهار ماهواره به فضا پرتاب كنيم تا هر «ننه قمري» كليد آنرا پايين نياورد»2
گرچه گفته هايي از اين دست نمي‌تواند تائيديه و مجوزي براي بيان ادبيات بكار گرفته شده از سوي حسن روحاني باشد اما بايد پرسيد چرا عده‌اي از همين نمايندگان، نويسندگان و دارندگان تريبون‌هاي رسمي با كلمات زشت و زننده بي پروا به عده‌اي از سياستمداران و فعالان سياسي و گاه پيشقراولان نظام و انقلاب مي‌تازند و بدون اين كه در دادگاه صالحي محاكمه و محكوم شده باشند در برابر دوربين‌هاي صداوسيما و يا با درج در نشريات از وارد آوردن اتهام و افترا به آنها خودداري نمي‌كنند؟ حتي در جايگاه قاضي عادل مي‌نشينند و حكم محكوميت آنان را صادر مي‌كنند. به طور قطع نبايد خدمات دولت‌ها و كليه نهادها و سازمان‌ها در دوران 35 ساله اخير از جمله در 8 سال عمر دولت نهم و دهم در زمينه‌هاي مختلف اجتماعي، علمي، ‌نظامي و خدماتي و فرهنگي را ناديده گرفت.بايد از همه دست اندركاران و تلاش‌كنندگان در مسير رفاه و آسايش مردم و در جهت پيشرفت مملكت تقدير و تشكر نمود اما مي‌توان پرسيد:
- «هنگامي كه جنايت كهريزك به وقوع پيوست وعده‌اي از جوانان تحت شكنجه قرار گرفتند و چند نفر از آنان در گذشتند آيا از طرف نمايندگان مجلس شوراي اسلامي يا در نماز جمعه‌ها به مسئولان ذي ربط تذكر داده شد؟
- وقتي وبلاگ نويسي كه مطالبش تنها چندين نفر بازديد كننده داشت و در مراحل بازجويي و دستگيري و نگهداري از سوي فرد يا افرادي ضربه‌هايي به او وارد و منجر به مرگش شد آيا در آن مقام و جايگاه رفيع نماز جمعه دستورالعملي صادر شد؟
- در آن زمان كه رييس دولت نهم در لباس كانديداي رياست جمهوري دهم عكس خانم محترم و مسلماني را در تلويزيون اين دست و آن دست مي‌كرد و مي‌گفت «بگم،بگم» آيا در هيچ يك از خطبه‌هاي نماز جمعه از وي انتقاد به عمل آمد؟
- در آن روزها در سال 1388كه رييس دولت بدون حضور آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني و حجه الاسلام والمسلمين ناطق نوري نسبت‌هايي به آنان داد آيا از تريبون نماز جمعه يا در مجلس شوراي اسلامي مورد مواخذه و سئوال قرار گرفت؟
آنگاه كه نماينده‌اي به يكي از بزرگان انقلاب و همراهان مخلص و يار با وفاي امام با كلمات و عبارات زشت اهانت نمود و يا وقتي كه مجلس شوراي اسلامي در برابر عملكردهاي خلاف قانون و حيف و ميل‌هاي دولت وقت وظيفه نظارتي خود را به نحو احسن انجام نداد در خطبه‌هاي نماز جمعه تذكري دريافت نمودند؟»3
راي دهندگان بر اين امر واقف هستند كه:«پس از مقام رهبري رييس جمهور عالي‌ترين مقام رسمي كشور است و مسئوليت اجراي قانون اساسي و رياست قوه مجريه را جز در اموري كه مستقيماً به رهبري مربوط مي‌شود بر عهده دارد» 4
رييس‌جمهور برابر با اصل 122 در برابر ملت و رهبر و مجلس شوراي اسلامي مسئول است و در مجلس شوراي اسلامي با حضور رييس قوه قضاييه و اعضاي شوراي نگهبان در پيشگاه قرآن كريم در برابر ملت ايران به خداوند قادر متعال سوگند ياد مي‌كند. .. از آزادي و حرمت اشخاص و حقوقي كه قانون اساسي براي ملت شناخته است دفاع نمايد.
يكي از حقوق ملت اين كه :« هيچكس‏ را نمي‌توان‏ دستگير كرد مگر به‏ حكم‏ و ترتيبي‏ كه‏ قانون‏ معين‏ مي‌كند. در صورت‏ بازداشت‏، موضوع‏ اتهام‏ بايد با ذكر دلايل‏ بلافاصله‏ كتباً به‏ متهم‏ ابلاغ‏ و تفهيم‏ شود و حداكثر ظرف‏ مدت‏ بيست‏ و چهار ساعت‏ پرونده‏ مقدماتي‏ به‏ مراجع صالحه‏ قضايي‏ ارسال‏ و مقدمات‏ محاكمه‏، در اسرع‏ وقت‏ فراهم‏ گردد. متخلف‏ از اين‏ اصل‏ طبق‏ قانون‏ مجازات‏ مي‏شود.».« اصل‏، بر برائت‏ است‏ و هيچكس‏ از نظر قانون‏ مجرم‏ شناخته‏ نمي‏شود، مگر اين‏ كه‏ جرم‏ او در دادگاه‏ صالح‏ ثابت‏ گردد.»5
اكثريت راي‌دهندگان در خرداد ماه 92نشان دادند موافق تغيير در سياستهاي داخلي و خارجي در چهار چوب نظام برابر با قانون اساسي جمهوري اسلامي هستند و بر ادامه روش حكومت داري دولت نهم و دهم صحه نمي‌گذارند. مي‌خواهند دولتمردان و مسئولان ذي ربط با درايت و رعايت عزت و حكمت و سربلندي مملكت تحريم‌هاي ظالمانه و كينه توزانه و ضدبشري كشورهاي غربي عليه مردم مظلوم ايران را از بين ببرند. پول‌ها و دلارهاي بلوكه شده را كه حق مسلم اين ملت مي‌باشد به كشور برگردانند و در مذاكرات هسته‌اي آن چه را كه به نفع مردم و مملكت است عمل نمايند. چون كمبود دارو و هزينه‌هاي كمر شكن در بخش سلامت امان اكثريت مردم را بريده بود از اقداماتي كه در حل اين معضل بزرگ صورت گرفته و اكنون منجر به كاهش اينگونه هزينه‌ها شده است حمايت مي‌كنند.ساكنان اين مرزوبوم مي‌خواهند قدرت خريدشان بيشتر شود و گراني و تورم را در زندگي كمتر احساس كنند.
در امور فرهنگي و اجتماعي دولت ترتيبي اتخاذ نمايد تا با پيگيري و اقدامات قانوني توقيف نشريات آخرين راه حل تلقي گردد. همان طور كه وزير اطلاعات اعلام نمود شمشير آن وزارتخانه بر روي دشمنان نظام و انقلاب كشيده شود و برگردن اصلاح طلبان و اصولگرايان حتي تندروهاي آنها فرود نيايد چون معتقد به نظام و خواستار پيشرفت مملكت و خواهان زندگي سعادتمندانه در امور معنوي و مادي مردم مومن صبور و تلاشگر و انقلابي از هر قوم و نژاد و طايفه و دين و مذهب رسمي كشور هستند. دكتر حسن روحاني در سخنان خود در مواقع و موارد مختلف اعلام نموده است به منتقدان، روزنامه نگاران، دانشگاهيان وعموم مردم جامعه از طبقات مختلف و حتي مخالفان و معترضان به سياست‌هاي دولت يازدهم احترام مي‌گذارد و مكررا تاكيد نموده و عده‌هاي خود در انتخابات 92 را فراموش ننموده و بر اجرا و جامه عمل پوشاندن به آن پاي بند است از جمله‌ي آن وعده‌ها تلاش و سعي و كوشش در رفع حصر معترضان انتخاباتي و پيگيري امور مربوط به زندانيان سياسي و امنيتي و حل مشكلات خانواده‌هاي آنان و ديگر زندانيان مي‌باشد.
همانطور كه ‌سخنگوي كابينه يازدهم اعلام نموده و انتظار مردم اين است كه به جد موضوع پيگيري گردد: «رفع حصر از چهره‌هاي اصلاح‌طلب و آزادي سياسي در دستور كار دولت است اما ترجيح اين مي‌باشد كه اين امور در بي‌خبري و در عمل دنبال شود، مردم بايد به دولت تدبير و اميد اعتماد داشته باشند و بدانند در برخي امور بهتر است دولت به جاي اين كه حرفي بزند عمل كند «نوبخت» در پاسخ اينكه اما جامعه حداقل بايد بداند اموري چون مساله رفع حصر از سران اصلاح‌طلب را دولت در برنامه دارد تا مطمئن باشد كه همه شعارهاي روحاني در فصل انتخابات دنبال مي‌شود...». 6
عموم مردم بويژه راي دهندگان در انتظار اقدامات دولت در اين زمينه‌ها مي‌باشند. آخرين نكته‌اي كه راقم اين سطور به رييس جمهور متذكر مي‌گردد اينكه در سفرهاي استاني براي حفظ كرامت و رعايت حرمت انسانها و مردمي كه پشتيبان نظام و انقلاب هستند آنها را به دنبال ماشين‌هاي خريداري شده از دسترنج ملت و از بيت المال ندوانند. افرادي كه تمايل دارند از هيئت دولت استقبال كنند بدون اينكه نهاد و سازمان دولتي و اداره‌اي در ساعات رسمي تعطيل گردد در محلي تجمع نمايند و سخنان رييس دولت را بشنوند و صدا و سيما و نشريات اخبار مربوط به سفر و برگزاري جلسات دولتمردان با مردم را پوشش دهند كه اين امر به خير و صواب نزديكتر است.

مدير مسئول

پي‌نوشت‌ها:
1- نامه نيوز مورخ 22/5/93
2- همان
3- شماره 345 آيينه يزد
4- اصل 113 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.
5- اصل 32 و 37 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
6- مصاحبه سخنگوي دولت با اعتماد مورخ 7/9/92 نقل از ستون انعكاس آيينه يزد شماره 345


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا