برای اولین بار به همت دکتر مهدی ارسخان عضو هیات علمی گروه ریاضی واحد یزد و جمعی از دانشجویان، ریزش دومینو در سالن مرحوم دکترعلی سلطانی برگزار شد.

دکتر مهدی ارسخان در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: این چیدمان و ریزش برای اولین بار در استان یزد در این تعداد انجام شد.وی ادامه داد : تعداد دومینو موجود در این چیدمان 22 هزار عدد بود که در آینده نزدیک به 40 هزار عدد خواهد رسید.

دکتر ارسخان تصریح نمود : تاکنون 2 دوره مسابقات دومینو به صورت کشوری انجام شده است و از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد میزبانی مسابقات سراسری دومینو می باشد.

وی در خصوص این بازی هیجانی گفـت: دومینو متشکل از مهره های مستطیل شکل که با جنس های گوناگون می باشد که ازکنار هم قرارگرفتن این مهره‌ها می‌توان اشکال و تصاویر جذابی به‌وجود آورد و دومینو نوعی سرگرمی است كه در آن فرد مهره‌های دومینو را پشت سر هم می‌چیند و با ضربه به اولین مهره، سقوط همه مهره‌ها آغاز می‌شود و همزمان با سقوط مهره‌ها، مكانیزم‌ها و افكت‌های ایجاد شده در چیدمان نیز به نمایش درمی‌آیند.

وی افزود:هرچند این سرگرمی طی سال‌های اخیر به بازی مهیجی در كشورهای پیشرفته تبدیل شده است، ولی سابقه چندانی در ایران ندارد.

این عضو هیات علمی گروه ریاضی ادامه داد: از اهداف دومینو می توان از تحریک و تقویت قوه تخیل، رشد قوه خلاقیت ، تقویت توان تفسیر نمودارها و نقشه‌ها و تشخیص نشانه‌ها و نمادها، افزایش توانمندی های علمی دانش آموزان در زمینه طراحی مکانیزم‌ها، تقویت انواع مهارت‌های ذهنی (به ویژه مهارت‌های پایه هندسی) و مهارت‌های عملی، افزایش قدرت تمرکز و هماهنگی‌های ذهن و اعضا (به ویژه چشم و دست)، ایجاد روحیه مشارکت و همکاری دانش‌آموزان در یک کار گروهی علمی، ایجاد رقابت علمی سالم و هیجان‌انگیز میان کودکان و نوجوانان، کمک به ظهور و شکوفایی قوه‌ی ابتکار و انواع خلاقیت در افراد نام برد.

همچنین در زمینه مطالعات اجتماعي از افزايش آگاهي و درك فرهنگ‌هاي مختلف از طريق تماشاي فيلم دومينوي كشورهاي مختلف، مصور كردن وقايع و اماكن تاريخي با مهره‌هاي دومينو اشاره نمود.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا