معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد با بیان اینکه" یزد جایگاه خوبی در حوزه زیرساختهای ارتباطی دارد" موقعیت این استان در عرصه فناوری اطلاعات را یادآور شد و اظهار داشت: یزد به واسطه نیروی انسانی ماهر و توانمند و همچنین مدیریت قوی، موقعیت بسیار خوبی در بحث زیرساختهای ارتباطی دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،"عباسعلی رضایی" روز یک شنبه در مراسم افتتاح طرحهای شرکت ارتباطات زیرساخت در استان، گفت: موقعیت یزد در حوزه فناوری اطلاعات، نباید استان را از کسب موفقیتهای بیشتر باز دارد و بایستی مراقب باشیم تا از قافله توسعه و پیشرفت عقب نمانیم.
وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی در حوزه زیرساخت رقم خورده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار با برشمردن پروژه های زیر ساختی مورد بهره برداری در هفته دولت، نقش این پروژه ها به ویژه پروژه امنیت دیتا (SOC) در تأمین زیرساختهای توسعه پایدار و همه جانبه استان را مهم ارزیابی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر،هفته دولت را فرصت ارزشمندی در زمینه تشریح عملکرد دولت برای مردم دانست و افزود: در هفته دولت امسال 346 پروژه با هزینه ای بالغ بر 585 میلیارد تومان توسط استاندار، معاونین استاندار و فرمانداران و مدیران در سطح استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
رضایی ابراز امیدواری کرد: این پروژه ها گامی برای خدمت هرچه بیشتر و بهتر به مردم دارالعباده یزد است و امیدواریم برای مردم استان برکات فراوانی داشته باشد .
این مقام مسئول همچنین زحمات مدیران عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات را ارج نهاد و از دست اندرکاران این مراسم قدردانی کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم در سخنانی ، زیرساختها را بستر توسعه در هر صنعت خواند و گفت: در سالهای اخیر سرمایه گذاری خوبی در حوزه زیرساختها رقم خورده است.
"محمد رضا وزیری" افزایش سرعت انتقال داده ها در فضای مجازی را یادآور شد و وضعیت استان در توسعه بخش زیرساخت را مطلوب دانست .
وی با اشاره به مسیر اجرای فیبر نوری در استان- از نائین تا مرز استان کرمان- اظهار داشت: متقاضیان  دولتی و خصوصی می توانند از این امکان پیش آمده بهره مند شوند.
 در ادامه نماینده شرکت ارتباطات زیرساخت در استان حجم اعتبارات هزینه شده برای پروژه های شرکت زیرساخت در استان را حدود 10میلیارد تومان اعلام کرد.
"ذوالفقاری" توسعه پهنای باند لایه لبه استان، توسعه تجهیزات تکمیلی کانالهای بین الملل استان، نصب  و راه اندازی سامانه های پایش ترافیک، توسعه و تکمیل زیرساخت برق، توسعه و تجهیز شبکه انتقال و اجرای مسیرهای فیبر نوری ملی در حوزه استان، را 6پروژه شرکت زیر ساخت در استان یزد عنوان کرد که همراه با 508 پروژه دیگر مورد بهره برداری قرار گرفت.
مراسم اصلی بهره برداری از تمامی این 513 پروژه صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجتمع مخابراتی انقلاب تهران برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا