معاون برنامه ريزي استاندار يزد گفت: بسيجي اخلاق مدارانه در همه جبهه ها اعم از اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي حضور فعالانه دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز سه شنبه 4 شهريورماه در گردهمايي بسيجيان ادارات استان كه به مناسبت هفته دولت در سالن شهيد منتظر قائم استانداري برگزار شد، اظهار داشت: وقايع بين المللي كه در جهان مشاهده مي شود نشان مي دهد كه دشمنان نظام اسلامي امروز توطئه هاي خود را گريبان گير خود مي دانند و متوسل به نظام جمهوري اسلامي براي از بين بردن گروه داعش شده اند كه در قبال اين مسئله بايد به خود افتخار كنيم.
وي افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي) كه مقتدرانه و با صلابت است، هيچ موضعي دوگانه در عرصه بين المللي را نشان نمي دهد و تمامي سخنان ايشان مبتني بر فرامين الهي، قرآني و ولايي است و امروز ما شاهد اين هستيم كه ايران اسلامي به عنوان الگو براي همه مسلمانان جهان مطرح است كه اين نيز جاي بسي افتخار دارد.
بابايي در ادامه بسيجي را يك تفكر دانست كه بايد هميشه در جامعه ساري و جاري باشد و با اشاره به وجود اين مقوله در كشور ايران اسلامي، گفت: بسيجي تفكري است مبتني بر ارزش ها.
وي ادامه داد: بسيجي اخلاق مدارانه در همه جبهه ها اعم از اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي حضور فعالانه دارد.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه رفتار يك فرد بسيجي بايد به گونه اي باشد كه نتوان به او به عنوان يك الگو اشكالي وارد كرد، خاطر نشان كرد: ما در رفتار هاي عملي ائمه اطهار را به عنوان الگو در نظر داريم كه حتي در مقابله با دشمنان نيزرفتار مناسبي را از خود نشان مي دادند و اين همان كلام خداوند متعال در قرآن است.
وي در ادامه به جنگ صفين در زمان حكومت حضرت علي (ع) اشاره كرد و خاطر نشان كرد: در اين جنگ ابتدا لشكر حضرت از نعمت آب محروم بودند ولي وقتي به آن دست يافتند مولاي متقيان اجازه برداشت آب به دشمن را نيز صادر كرد كه اين رفتار اسلام مدارانه و قرآن مدارانه است .
معاون استاندار اظهار داشت: طبق فرمايش حضرت علي (ع) هيچ مسلماني حق مسله كردن فرد ديگري را ندارد كه گروه ملعون داعش اينگونه با شيعيان برخورد مي كنند.
وي در پايان گفت: خداوند را شاكريم كه در كشور قرآن و ولايت زندگي مي كنيم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا