گروه گفتگو: مدیر ستاد اجرایی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی با بیان اینکه برای برگزاری این جشنواره، هفت کمیته تقسیم مسئولیت کرده اند، در خصوص کمیته برگزاری گفت: بطور کلی آماده سازی محل برگزاری جشنواره بر عهده این کمیته بوده که اعضای این کمیته در تلاش برای ایجاد فضای جشنواره در سالن سینما هستند.

مجتبی مقامی ادامه داد: از آنجا که نمایش پوسترهای فیلم های راه یافته به بخش مسابقه از جمله برنامه های جنبی این دوره از جشنواره است، چاپ و اختصاص فضایی مناسب در سالن سینما برای نمایش پوسترهای مذکور از دیگر وظایف این کمیته می باشد.

وی آماده سازی محل اسکان مهمانان، برنامه هایی همچون گلگشت را از جمله وظایف کمیته تشریفات اعلام و خاطرنشان کرد: در بخش تبلیغات، کمیته تبلیغات در تلاش است تا فضای شهری را با هماهنگی ارگانهای دولتی همچون استانداری، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به فضای جشنواره نزدیک کند و حال و هوای جشنواره را به پوسته شهر تزریق کرده تا بدینوسیله مردم شهر نیز با جشنواره همراه شوند.

مقامی با بیان اینکه کمیته خبری جشنواره از اولین کمیته های جشنواره است که از فروردین ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد و از همان ابتدا نیز کار آماده سازی سایت رسمی جشنواره  و به روز رسانی اخبار را انجام داد گفت: این کمیته همچنین یک شماره نشریه را در تیرماه سال جاری منتشر کرده است که البته در طول جشنواره نیز 4 شماره دیگر به صورت روزانه منتشر خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: کمیته اختتامیه برنامه های ویژه ای را برای افتتاحییه و اختتامیه در نظر گرفته و قرار است برنامه نورافشانی برای مراسم افتتاحیه انجام شود.

مدیر ستاد اجرایی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی با بیان اینکه برای آشنایی بیشتر مهمانان با یزد برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در همین راستا کمیته رسانه، ویدئو گرافیک های کوتاهی را تهیه کرده که در سالن برگزاری جشنواره اکران خواهد شد.

مقامی با بیان اینکه کمیته اجرایی نقش جمع بندی و تمام کننده همه امور را دارد، اذعان داشت: قرار است تندیس جشنواره رضوی به صورت نمادین و به عنوان یاد بود در محل برگزاری جشنواره نصب گردد.

وی در ادامه از افزوده شدن بخش سبک زندگی به جشنواره رضوی به عنوان اتفاقی نیکو یاد کرد و اظهار داشت: فیلمهای این حوزه در تغییر و بهبود سطح زندگی در جامعه تاثیرگذار بوده که در همین راستا شهرداری، کمیته امداد امام خمینی(ره) و محیط زیست، جهت حمایت از تولید آثار در این بخش در سال آینده قول همکاری مساعد داده اند.

مقامی در پایان، روند اجرایی برگزاری جشنواره را بسیار خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه همه امور مطابق با تقویم اجرایی برنامه ها پیش می رود، خاطر نشان کرد: اگر همین روند ادامه یابد، بی شک استان یزد قابلیت برگزاری این جشنواره را در سطح بین المللی دارد که امیدواریم با عنایت مسئولین این مهم تحقق یابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا