یکی از ارکان مهم توسعه جامعه توجه به سلامت روح و روان و سلامت اجتماعی در کنار سلامت است.

مدیر کل بهزیستی استان یزد نیز با بیان مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان گفت: اگر به سلامت اجتماعی در جامعه اهمیت داده شود مسلما از آمار جرم در جامعه کاسته خواهد شد و این موضوع جز با همکاری و مشارکت مردم و مسوولان میسر نخواهد شد.

جلیل عفتی ضمن گرامیداشت هفته دولت، با بیان اینکه همه مسوولان کارگزاران جمهوری اسلامی و نماینده دولت تدبیر و امید هستند افزود: جامعه ما احتیاج به دو نعمت امنیت و سلامت اجتماعی دارد.

مدیر کل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: یکی از شعارهایی که این سازمان برای تحقق ان برنامه ریزی می نماید اولویت پیشگیری بر درمان است که اگر صورت پذیرد بسیاری از معضلات و آسیب های جامعه کاسته خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول؛ بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی جامعه و بهداشت روان جامعه به پیشگیری به انحای مختلف به موضوع پیشگیری پرداخته است.

وی با بیان اینکه بزه ها، آسیب های اجتماعی، طلاق در یزد رو به گسترش است گفت: این آسیبهای اگرچه در آمار کلان کشور پاین است اما زنگ خطری است برای ما مسئولین.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک شبه اتفاق نمی افتد گفت: باید برای جوانان کودکان و نوجوانا برنامه داشته باشیم که منجر مصون سازی انها در مقابل آسیب های اجتماعی شود.

دکتر جلیل عفتی با بیان اینکه جامعه را نمی توان از ورود آسیب مصون کرد، اما می توان مصونیت را ارتقا داد تا افراد اسیب پذیر نباشند اظهار داشت:  اگر بخواهیم تنها جلوی ورود آسیب را بگیریم اسیب خواهیم داشت.

وی توسعه سرمایه اجتماعی را ضروری دانست و گفت: زمانی که مشارکت و روحیه همراهی مردم دچار نقص شود اسیب اجتماعی افزایش می یابد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد مهاجرت را یکی از عوامل افت سرمایه اجتماعی دانست و گفت: مهاجرین سازوکارهای فرهنگی جامعه خود را با جامعه جدید نمی توانند وفق دهند لذا در شرایط اسیب قرار می گیرند.

دکتر عفتی با اشاره به رویکرد علمی بهزیستی در طرح و برنامه های مرتبط با سلامت اجتماعی جامعه گفت: بهزیستی در کنار ارائه خدمات رویکرد علمی را مدنظر دارد.

وی خاطر نشان کرد: همه ما در کنار ارائه خدمات موظفیم رویکرد علمی خود را نیز بالا ببریم و روز به روز به سمت بهتر زیستن تلاش کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا