مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، در جلسه معارفه نخستین مسئول دفتر امور حفظ و نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس، از دفاتر سازمان حفظ بنیاد استان، خبر از اعلام آمادگی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این دو دفتر داد.به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "فخر السادات خامسی هامانه"، روز چهارشنبه، 5 شهریور، در مراسم معارفه مسئول دفتر امور حفظ و نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس، از دفاتر بنیاد حفظ آثار، که در سالن کنفرانس دانشگاه جامع پیام نور برگزار شد، پر کردن شکاف نسل دفاع مقدس و نسل سوم و چهارم انقلاب را با استفاده از توانایی روایت گری احساسی و عاطفی بانوان در حوزه دفاع مقدس کار آمد دانست و آن را موجب علاقه مندی جوانان و خانواده ها به حفظ ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، با بیان اینکه، نقش بانوان همواره در احیا و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس غیر قابل انکار بوده است، گفت: این زنان هستند که می توانند زینب وار پیام آور رشادت و شجاعت های دلاور مردان در جبهه ها باشند و فرهنگ ایثار را به گفتمان در سطح جامعه تبدیل کنند.
خامسی، ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی دفتر امور حفظ و نشر آثار مشارکت زنان برای نخستین بار در استان، مواردی چون تبیین جایگاه زنان در پیروزی و بقای انقلاب و دفاع مقدس و همچنین پشتیبانی های معنوی برای حضور مردان در جبهه ها را نیاز به توجه بیشتر مدیریت این دفتر دانست و بر تثبیت و تقویت ارزش های اخلاقی و مذهبی و تبیین جنبه ها و ابعاد جنگ 8 ساله تاکید کرد.
وی خواستار استفاده از تمام گنجایش های ادارت و ارگان های محلات، مساجد، حسینیه ها، نهاد های غیر دولتی، متولیان فرهنگی، ابزار ها و شیوه های نوین اطلاعاتی و همچنین استفاده از گنجایش های فضای مجازی، کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی از سوی این دفتر شد.
این مقام مسئول همچنین افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آمادگی خود را برای همکاری با این نهاد اعلام می کند و حتی این آمادگی را دارد که با عقد یک تفاهم نامه در زمینه فرهنگ دفاع مقدس، با این دفتر همگام باشد.


جامعه هدف این دفتر، زنان خانواده شهدا، ایثار گران، آزاده و فعال در عرصه دفاع مقدس هستند


"فرشته حشمتیان"، معاون سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز از فلسفه ایجاد سازمان زنان دفاع مقدس، پرداختن به موضوع زنان به طور گسترده و معرفی الگو برای نسل آینده و حاضر را عنوان کرد و پذیرفتن این مسئولیت را همراه با تلاش در تقویت شاخه های استانی این سازمان دانست.
وی، جامعه هدف این دفتر را شامل همسران، مادران و دختران خانواده شهدا، ایثار گران، آزاده و همچنین زنان فعال در عرصه دفاع مقدس نام برد و برنامه این سازمان در کشور را بر اساس اعتقاد مبنی بر ایجاد توسعه در استان ها و مرکز عنوان کرد.
تشکیل شورای راهبردی متشکل از چند نهاد و دستگاه مرتبط با دفاع مقدس، تقویت حلقه رابطین مناطق و تقویت ارتباط با سازمان های مردم نهاد نیز از جمله پیشنهاد های این مقام مسئول در خصوص برنامه های این دفتر بود.
گفتنی است، دفتر امور حفظ و نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس برای نخستین بار در استان ها راه اندازی شده است و "کبری رضوانی" نخستین مسئول این دفتر در استان است که در این مراسم معارفه شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا