در آستانه هفته و دولت روز کارمند از ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تجلیل شد

مراسم تجلیل از ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور رئیس دانشگاه، هیات رئیسه و جمعی از ایثارگران برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. قرآن کریم ، دکتر محمدرضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به مناسبت میلاد حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت ؛ در مورد اهمیت گرامیداشت مقام والای جانبازان و ایثارگران اظهار داشت : خداوند متعال را شاکرم که این افتخار و توفیق را نصیب بنده نمود تا در این مراسم گرم و صمیمی در کنار شما عزیزان جانباز و ایثارگر باشم و برگزاری جلسات و مراسم های تجلیل از شما بزرگواران نشانگر اهمیت والای ایثارگری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و این نظام قدردان شما جانبازان و ایثارگران عزیز می باشد زیرا تکریم از شما بزرگواران در واقع تکریم از 8 سال دلاورمردیهای و از خود گذشتگیهای فرزندان این مرز و بوم است که امروزه ثمره خون آنها امنیت و آرامش را به ارمغان آورده است .

وی افزود : کسی که جانباز است درد های زیادی را تحمل می کند و ایثارگران و جانبازان در واقع شهیدان زنده ای هستند که می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرند و عزت و سربلندی ایران اسلامی مدیون زخمهای بدن جانبازان و رشادتهای آنها در 8 سال دفاع مقدس می باشد و ما همواره بایستی قدردان مجاهدتهای این بزرگواران باشیم.

دکتر اسلامی با اشاره به پیشرفت های انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها افزود: ایران اسلامی از اقتدار و ایستادگی ایثارگران به این بالندگی رسیده و به مدد تلاش ایثارگران که امنیت را به کشورمان به ارمغان آوردند، امروز ایران اسلامی از لحاظ علمی، تکنولوژی، صنعتی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی در جایگاه ممتازی قرار گرفته است و در مقابله با دشمنان هرگز سر فرود نیاورده و آنهایی که با خلوص نیت از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کردند در روز موعود پاداش واقعی را از خداوند متعال دریافت خواهند کرد.

 دکتر اسلامی که خود از ایثارگران 8 سال دفاع مقدس هست اظهار نمود : تمام تلاش هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت برای حاکمیت نظام اسلامی در کشور بود، نظامی که پشتوانه اش حضور مردم و پشتیبانی آنها باشد.

 رئیس دانشگاه آزاد یزد ادامه داد: مردم ما در هشت سال دفاع مقدس تحت رهبری حضرت امام(ره) دفاع از مرزهای کشور را وظیفه خود دانستند و ثمره این دفاع آزادی خاک جمهوری اسلامی ایران از دست دشمن متجاوز بود که در این راه شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم نمودیم. وی با اشاره به ایثارگری آزادگان عزیز با بیان اینکه خاطرات و روایت های خواندنی و گنجینه صبر و استقامت دلاورمردان ایران اسلامی در بندهای مخوف رژیم بعثی امروز باید در جامعه ترویج یابد، اضافه کرد: اسرا سال های زیادی در خاک دشمن و در بدترین شرایط روحی و سختی هایی که حاکم بود، مقاومت کردند و در زندان های بعثی تبدیل به قهرمانانی شدند که ناامیدی را به خود راه ندادند و با روحیه ای خوب در آنجا از نظام پشتیبانی کردند .

در این مراسم حجه الاسلام کمال خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه ضمن تجلیل از مقام ایثارگران به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه این مراسم نیز جمعی از ایثارگران به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداختند و در پایان با اجرای برنامه های مفرح و اهدای لوح تقدیر و هدایا از ایثارگران شاغل و بازنشسته دانشگاه آزاد یزد تجلیل بعمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا