فرماندار يزد در مراسم افتتاح مركز  فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده سید نصر الدین (ع) گفت: تاسیس مراکز فرهنگی امامزادگان در تقویت باورهای اعتقادی جوانان موثر است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد ، محمود شاكري شمسي در آيين افتتاح مركز فرهنگي قرآني آستان مقدس امامزاده سيد نصر الدين (ع) كه با حضور مدير كل اوقاف و امور خيريه استان و جمعي از مسئولان برگزار شد با تبريك دهه كرامت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر گفت: تأسيس مراكز فرهنگي امامزادگان در تقويت باورهاي اعتقادي جوانان مؤثر است.

فرماندار يزد با اشاره به نامگذاري سال جاري به عنوان « اقتصاد وفرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» از سوي مقام معظم رهبري افزود: توجه جدي به فرهنگ و مشاركت آحاد مردم در اين حوزه به عنوان يكي از راهبردهاي انقلاب اسلامي بوده است

وي با بيان اينكه دشمنان با استفاده از تمامي امكانات در صدد ضربه زدن به باورها، اعتقاد و ارزشهاي حاكم بر جامعه ايران اسلامي هستند خاطر نشان كرد: قطعاً تأسيس مراكز فرهنگي ديني در كنار امامزادگان مي تواند مي تواند نقش بسزايي واكسينه كردن مردم به ويژه جوانان به ارزشهاي اسلامي و ايراني داشته باشد.

شاكري شمسي در ادامه با اعلام اينكه در سالجاري در شهرستان يزد برنامه ريزي خوبي براي استفاده بهينه از اوقات فراغت نوجوانان و جوانان صورت پذيرفت اظهار داشت: نگاه ما به برنامه های تابستانی اوقاف در امامزادگان نگاه ویژه ای بود چرا که با برنامه ریزی مناسب در جهت جذب مخاطب و ارائه محتوای غنی، کلاس ها نتایج خوبی داشت.

وی مشارکت جوانان را در این مراکز خواستار شد و افزود: اگر می خواهیم برنامه های تاثیر گذار در این مراکز فرهنگی تداوم داشته باشد بايد برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان براساس نیازسنجی ، علاقه مندی و مشارکت دانش آموزان و خانواده های آن در حوزه های مختلف برنامه ریزی شود.

شاکری شمسي در پايان ابراز امیدواری کرد نظیر این مراکز در دیگر امامزادگان و بقاع متبرکه نیز تاسیس گردد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد هدف از تاسیس مراکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه را تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی دانست و افزود: تقویت باور ها ، اعتقادات و ارتقاء سطح علمی مخاطبین در این مراکز مورد نظر می باشد.

 تجلیل از نفرات برگزیده طرح تابستانی نشاط معنوی در امامزاده سید نصر الدین (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا