معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه یزد اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذشته تاكنون 10 عنوان كتاب در دانشگاه يزد منتشر شده كه اين كتابها هم اكنون در كتابفروشي هاي تهران و يزد و مخزن كتاب دانشگاه يزد موجود است.

دکتر سید محمد تقی المدرسی از جمله اين كتابها به كتاب "درآمدي بر مهمترين مسائل و مفاهيم نظامي استراتژيك معاصر" تاليف الهام رسولي ثاني آبادي، "فرهنگ آموزش و يادگيري" تاليف مريم كيان، "آب و هواشناسي همديدي" تاليف كمال اميدوار، ""Fundamental Concepts in Information Theory and Coding تاليف جمشيد ابويي، "هيدرولوژي شهري" تاليف غلامعلي مظفري،" ساخت قدرت و حكومت در ايران از آغاز تا انقلاب مشروطيت" تاليف منصور طرفداري اشاره كرد.

وی كتاب "وطن  دوستي از ديدگاه اسلام" تاليف عليمحمد ميرجليلي، "توابع يك متغيره مختلط" تاليف مظاهري تهراني، "زمين شناسي اقتصادي" تاليف اميرحسين كوهساري و "انسان شناسي بازي" تاليف سيد محسن سعيدي مدني را از ديگر تاليفات دانشگاه يزد از بهمن ماه 92 تا شهريورماه 93 اعلام كرد.

وي خاطرنشان كرد: علاوه بر كتابهاي ياد شده، بيش از 15 کتاب نيز براي چاپ در فاصله زماني بهمن 92 تا شهريور 93 مصوب شده است.

دکتر المدرسي، بررسي و تحليل ديدگاه شمس تبريزي درمورد عارفان، روش هاي پيشرفته آماري در منابع طبيعي، مديريت شبکه هاي کامپيوتري، انديشه هاي شهرسازي در آثار متفکران ايراني و مسلمان، کليدهاي رويارويي با مشکلات رايج کودکان و نوجوانان، هيدرولوژي آب هاي زيرزميني، جستاري بر سرمايه فکري، مديريت کيفيت و بهره وري، Higher order Discontinuity method in rock fracture mechanics، ژئوفيزيک در باستان شناسي، تکنيک هاي تصميم گيري چند منظوره در برنامه ريزي شهري، کاربرد هوش مصنوعي در مطالعات آب و خاک، راهنماي نگارش پيشنهادنامه پژوهشي، تغذيه براي تمرين و ورزش، سنجه هاي نوين مديريت ريسک سرمايه گذاري، مواد مرکب بر پايه سراميک ها را عناوين كتابهاي مصوب در دست پيگيري براي چاپ اعلام كرد.

وي تاكيد كرد: براي چاپ و انتشار اين كتابها مراحل مختلفي طي شده و داوري هاي بسياري بر روي آنها انجام شده و از نظر علمي مورد تاييد هستند.

معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خريد تجهيزات آزمايشگاهي براي دانشگاه يزد ادامه داد: بيش از 720 ميليون تومان خريدي که براي تجهيز آزمايشگاه ها هزينه شده، در دولت تدبير و اميد تامين بودجه شده است.

المدرسي عنوان كرد: اين مبلغ حدود بيش از سه برابر مبلغي است که در سال گذشته صرف اين امر مهم  شده بود و با تلاش مسؤولان دانشگاه محقق شد.

وي با اشاره به برخي ابهاماتي كه براي برخي مسؤولان در مورد تجهيزات آزمايشگاهي ايجاد شده است، تصريح كرد: ليست تجهيزات و جزئيات قيمت و ديگر مشخصات در حوزه معاونت پژوهش و فناوري موجود است.

المدرسي افزود: خريد اين تجهيزات رشد و بالندگي علمي را به ارمغان مي آورد و نتايج آن در چند ماه بعد نمايان خواهد شد.

وي يادآور شد: علاوه بر تجهيزات براي تامين کتب و منابع علمي دانشگاه يزد هم گام هاي اساسي برداشته شده است و اهميت اين موضوع به خصوص وقتي کاملا آشکار مي شود که توجه کنيم در برخي از سال هاي گذشته حتي يک جلد کتاب براي کتابخانه مرکزي دانشگاه خريداري نشده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا