صبح روز دهم شهریورماه در آیین اختتامیه‌ی جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی، مدیرکل کانون استان یزد از این جشنواره به‌عنوان پیوند‌دهنده‌ی رسالت کانون،کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان با فرهنگ و سیره‌‌ی ائمه و به ویژه حضرت ثامن‌الحجج (ع) یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان یزد، در این ویژه‌برنامه که در محل آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری یزد با حضور جمعی از مسوولان استان از جمله "دکتر فخرالسادات خامسی هامانه"، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، اسدالله شکرانه و محمدجواد اولیا، مدیران اسبق کانون استان، برگزار شد، از 101 عضو برگزیده‌ی استانی و 10 مربی برگزیده‌ی جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی، آفرینندگان 91 اثر در هشت موضوع این جشنواره تقدیر شد.
مدیرکل کانون استان یزد، در آیین اختتامیه این جشنواره، گفت: رسالت کانون وقتی با سیره‌ و منش‌ ائمه اطهار علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت ثامن‌الحجج (ع) همراه می‌شود، نتایج موثری چون افزایش سطح دانش و بینش اعضا نسبت به فضائل و کرامات حضرت امام رضا (ع) به دنبال خواهد داشت و همچنین عشق و علاقه نسبت به این بزرگواران را در تار و پود نهاد آن‌ها، ایجاد و ماندگار می‌کند.  
عباسعلی دانافر اظهار امیدواری کرد: که این دو اتفاق مهم، رفتار امروز و فردای کودکان و نوجوانان ما را تحت‌الشعاع ارزش‌ها، اخلاق معنوی و سیره‌ی رضوی قرار دهد.
وی با اشاره به برگزاری شانزده موضوع در یازده دوره جشنواره‌ی کودک و نوجوان در سال‌های گذشته، تصریح کرد: امسال دوازدهمین دوره جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی است که کارگروه دبیرخانه‌ی این جشنواره در تهران، هشت موضوع خاطره و داستان، شعر، نقاشی، نشریه کاغذی و الکترونیکی، عکاسی، نمایش عروسکی، تحقیق و پژوهش رضوی و قصه‌گویی برای این جشنواره را در نظر گرفت.
مدیرکل کانون استان یزد از برگزیده شدن 11 اثر رضوی اعضای استان یزد در سطح کشور خبرداد و یادآور شد: شیوه‌نامه‌ی این جشنواره از اسفندماه 92 به استان‌ها ارسال شد و پس از ابلاغ آن به مراکز فرهنگی هنری، مربیان علاقه‌مند، بخشی از فعالیت‌های کانونی با اعضا را بر محور این جشنواره قرار دادند و در نهایت، بیش از 900 اثر از مراکز به دبیرخانه‌ی استانی این جشنواره ارسال شد. داوران جشنواره، طی روزهای یازدهم تا سیزدهم مردادماه، آثار را داوری کردند و از مجموع آثار بررسی شده، 91 اثر منتخب به کارگروه دبیرخانه‌ی کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در تهران ارسال شد.
وی از همکاران  کانون که به هر نحوی در برگزاری باشکوه این جشنواره همت کرده اند، تشکر کرد و اظهار داشت: بی شک نام تک تک این بزرگواران در طومار خادمین امام رضا (ع) ثبت شده است.
در این برنامه علاوه بر اهدای جوایز و لوح تقدیر به اعضای برگزیده، اهدای جوایز و لوح تقدیر و تندیس جشنواره به مربیان برگزیده‌ی رضوی، از مربیان همراه اعضای برگزیده، داوران و عوامل اجرایی دوره‌ی دوازدهم این جشنواره تقدیر شد.
همچنین در این آیین از برگزیدگان جشنواره‌ی سرود رضوی در بخش‌های گروه سرود (با انتخاب سه گروه)، آهنگ‌ساز برتر، شاعر برتر و مدیرگروه تقدیر شد.
قصه‌گویی محبوبه بنازاده (قصه‌گوی منتخب استانی جشنواره‌ی قصه‌گویی رضوی) از برنامه‌های ویژه‌ی این آیین بود. پس از روایت قصه‌ی "ریحانه"، مدیرکل کانون استان با تقدیم گل به ریحانه‌ مهرآوران، شخصیت اصلی این قصه، حضور وی را در این برنامه ارج نهاد.  
آیین اختتامیه جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی با برنامه‌هایی چون مناجات‌خوانی مصطفی راغب، اجرای دو شعر رضوی توسط اعضای ادبی مجتمع فرهنگی هنری، "بیتا مطیع‌الدوله و ثنا چاووش‌زاده"، همراه با نواختن ساز اعضای هنرجوی موسیقی کانون "نسرین آبیار و محمد جلیل منش"، پخش سرودهای برگزیده‌ی رضوی، پرده‌خوانی اعضای نوجوان مرکز میبد، محمدامین فیاضی و محمدامین بقایی و کلیپ رضوی برگزار شد.
تقدیر از تلاش‌های مریم حیدری، رابط رضوی و حمایت‌های عباسعلی‌ دانافر، مدیرکل کانون استان یزد نیز در بخشی از برنامه، انجام شد.  
نمایشگاه آثار جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی استان یزد نیز از روزهای نهم تا یازدهم شهریورماه در محل مجتمع فرهنگی هنری کانون دایر خواهد بود.

جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی استان یزد، هم‌زمان با دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا