فرمانده انتظامي استان يزد، از كشف 101 كيلو ترياك توسط ماموران پليس اين استان خبر داد.

، سرهنگ "ايرج كاكاوند" در تشريح اين خبر گفت: عوامل ايستگاه ايست و بازرسي شهيد مدني اين استان هنگام انجام وظايف ذاتي و كنترل و پايش خودروهاي عبوري به دو دستگاه خودرو سواري كه از مسير شهرهاي جنوبي عازم كرمانشاه بودند مشكوك و خودروها را براي بازرسي متوقف كردند.

وي ضمن اشاره به بازرسي دقيق از خودروها خاطرنشان كرد: در بازرسي از اين دو خودرو كه با همكاري اكيپ سگ موادياب نيز انجام شد، 91 كيلو موادمخدر از نوع ترياك كشف و ضبط شد.

اين مقام مسئول با تاكيد بر كشف موادافيوني در شهرستان خاتم تصريح كرد: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان خاتم نيز هنگام گشت زني و كنترل راههاي فرعي و مواصلاتي موفق به كشف 10 كيلو ترياك شدند.

رييس پليس استان يزد ضمن بیان اینکه: در رابطه با اين كشفيات سه دستگاه خودرو توقيف و پنج تن از سوداگران مرگ دستگير و به مقامات قضايي تحويل داده شدند، تصریح نمود: امروزه مصرف مواد مخدر و گرايش به آن يکي از بزرگ ترين معضلات والدين و مسئولين است.

بايد پذيرفت که انکار اين مشکل و غفلت از آن دليل عدم وجود و شايع نبودن آن نيست، مشکل اعتياد و مصرف مواد مخدر مشکلي شايع و همه گير است که امکان دارد همه را مبتلا کند و نوجوانان به دليل ويژگي هاي خاص خود، جزو آسيب پذيرترين گروه هاي سني اند که هدف فروشندگان و توزيع کنندگان مواد مخدر مي باشند.

در مسير بازداري و پيشگيري از مصرف مواد مخدر و در نهايت اعتياد، والدين مهمترين عوامل بازدارنده به حساب مي آيند که باید نقش خود را ایفا کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا