مشاور عالی وزیر و معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با جمعی از نخبگان و اعضاء سمن های فعال استان یزد دیدار کرد.

عبدالحمید احمدی، ظهر امروز در جمع نخبگان استان یزد اظهار داشت: همه ما در هر مقطع و سنی که باشیم، نیاز به آموزش داریم و حضور در جلسات جوان‌ها فرصتی است که موارد جدید را از جوان‌ها بیاموزیم.

وی تصریح کرد: نمی‌شود خود را به مسیر دیگری زد و برای جوان‌ها کاری انجام نداد اما می‌توان نشست و با جوان‌ها هم‌فکری کرد ، معتقدیم در کشور هر اتفاق بزرگی رخ داده، به خاطر وحدت و انسجام بین جوانان بوده است که از نمونه‌های آن می‌توان به جنگ تحمیلی یا پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: در بحث سازندگی، تولید علمی، انرژی هسته‌ای و همه پیشرفت‌ها، همت و استعداد جوانان ایرانی، پای ثابت کار بوده ضمن اینکه استعدادهای نابی دایم که هر کجا مسئولان توانسته‌اند شرایط و فضا برای آنها ایجاد کنند، شاهد درخشش آنها بوده‌ایم.

احمدی تاکید کرد: مسئولان کشور اعتقاد و ایمان دارند که زمینه را باید برای حضور جوانان در بخش‌های مختلف کشور فراهم کرد

وی تصریح کرد: باور متقابل بودن ارتباط جوانان باید بین جوانان و مجموعه‌های مدیریتی حاصل شود تا در همه حوزه‌ها شاهد موفقیت باشیم زیرا معتقدیم دولت به تنهایی نمی‌تواند بار مسائل مختلف و پیچیده را بدون کمک سمن‌ها به دوش بکشد.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: موانعی که بر سر راه سمن‌ها وجود داشته باعث کم‌انگیزگی یا بی‌انگیزگی آنها شده که این موانع باید هرچه سریع‌تر از سر راه آنها برداشته شود.

احمدی تاکید کرد: دولت و وزارت ورزش و جوانان عزم جدی برای فراهم شدن شرایط لازم برای فعالیت سمن‌ها دارند اما برای فعالیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، خلأ قانونی داریم که امیدواریم با همکاری مجلس و دستگاه‌های مختلف بتوانیم این موانع را از سر راه برداریم.

وی تصریح کرد: کار کشور به سامان نمی‌رسد مگر اینکه کار جوان‌ها را به دست جوان‌های باتجربه، نخبه و آموزش دیده بسپاریم و در سایر حوزه‌ها نیز به آنها اعتماد کرده و کارها را به جوانان واگذار کنیم.

معاون فرهنگی و پژوهشی ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان به دنبال این است که سمن‌ها هر چه فعال‌تر باشند و با موانع کمتری فعالیت کنند.

احمدی اظهار داشت: بحث ساختار و قانون ورزش و جوانان در حال بازنگری است زیرا معتقدیم با ادغام تربیت بدنی و جوانان در حق جوانان اجحاف‌هایی شد.

وی با اشاره به اینکه امروز جلسات خوبی با مسئولان استان یزد داشتیم، اظهار امیدواری کرد: این جلسات بازده خوبی برای جوانان و ورزش داشته باشد زیرا این ظرفیت در مردم و جوان‌های یزد وجود دارد اما به طور قطع برخی از مسائل استان باید در خود استان حل شود و با همگرایی و استفاده از ظرفیت‌های استان بتوانیم بخشی از مشکلات موجود را برطرف کنیم.

در ادامه این نشست مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: مساله مهمی که در تشکیل وزارت ورزش و جوانان مغفول مانده است کار آموزشی، پژوهشی و توجه به زیرساخت ها می باشد که باید به آن توجه بیشتری شود.

وی افزود: در بحث امور جوانان اگر فعالیت ها را به سازمان های مردم نهاد واگذار کنیم قطعا با مشکلی روبرو نخواهیم بود و قطعا برنامه ها به بهترین شکل ممکن برگزار و خروجی آن نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا