کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با 11 برگزیده‌ در جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی، رتبه‌ی سوم کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان یزد، اعضای کودک و نوجوان یزد با ارائه‌ی آثار فرهنگی، هنری و ادبی در هشت موضوع جشنواره‌ی کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا (ع) ارادت خود را به آستان مقدس این بزرگوار عرضه داشتند.

پس از داوری آثار در کارگروه کودک و نوجوان جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی در تهران، اسامی برگزیدگان به دفتر استان اعلام شد. داستان‌های کوتاه الهام افسری از مرکز فرهنگی هنری بافق و مریم شیبانی از مرکز فرهنگی هنری خاتم در گروه سنی 10-7 سال و داستان کوتاه محمدحسین سالاری از مرکز شماره‌ی یک یزد در گروه سنی 17-14 سال و خاطره‌ی زیارت فائزه برادران از مرکز فرهنگی هنری مهریز در گروه سنی 10-7 سال و محمدحسین سالاری از مرکز شماره‌ی یک یزد در گروه سنی 17-14 سال در بخش جشنواره‌ی داستان کوتاه و زیارت رضوی برگزیده شدند. شعر رضوی وجیهه عزیزی از مجتمع فرهنگی هنری یزد در گروه سنی 17-14 سال، موفق به کسب رتبه در جشنواره‌ی شعر رضوی شد.
در بخش عکس رضوی، عکس‌های زهرا لازمی از مرکز فرهنگی هنری تفت در گروه سنی 9- 7 سال، آتنا باغشاهی از مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی چهار یزد از گروه سنی 12-10 سال و امیرحسین محترم گروه سنی از مرکز فرهنگی هنری یزد در گروه سنی 17-13 سال، حائز رتبه‌‌ی کشوری شدند.
تحقیق و پژوهش مریم بزرگی و الهه‌السادات حسینی از مرکز فرهنگی هنری بافق نیز توانست در بخش جشنواره‌ی تحقیق و پژوهش رضوی برگزیده شود.
در بخش نشریه‌نگاری رضوی، نشریه کاغذی لیلا خانی شوندی، مبینا شیخعلی‌شاهی و فاطمه برزگری از مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو یزد، قابل تقدیر شد.
گفتنی است، برگزیدگان رضوی استان یزد در بین 31 استان شرکت‌کننده در جشنواره‌ی رضوی عنوان سوم را پس از استان‌های اردبیل و همدان به خود اختصاص دادند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا