سامانه سيار گندزدايي پيشرفته مولتي اكسيدان براي نخستين بار در كشور ، بر اساس طراحي شركت آب و فاضلاب استان يزد و توسط متخصصين داخلي ساخته شد .

به گزارش روابط عمومي شركت آب وفاضلاب استان يزد مدير كنترل كيفيت و بهداشت شركت آبفا اعلام كرد : اين سامانه ي سيار درون يك خودروي ون شهري جاسازي شده كه داراي كاربري سه گانه در شرايط عادي و شرايط بحراني و هم چنين آزمايشكاه سيار سنجش كيفيت آب مي باشد .

ابراهيم عليدوست بيان كرد : در شرايط عادي اين سامانه توانايي گند زدايي آب تا ظرفيت 70 ليتر بر ثانيه را دارا است و در شرايط بحراني با انتقال سامانه به محل مورد نياز مي توان همزمان عمل گندزدايي و توزيع آب در شبكه را انجام داد .

عليدوست علت استفاده از ماده گند زدايي مولتي اكسيدان در اين سامانه را ، قدرت گندزدايي بسيار بالا ، عدم نياز به زمان ماند و زمان تماس ماده گندزدايي با آب و هم چنين كاهش ميزان افت كلر در شبكه بيان كرد .  

وي افزود : اين سامانه داراي سيستم تامين برق مستقل ، مخازن مختلف ذخيره آب ، نمك ، مولتي اكسيدان و سيستم تزريق بوده و در مواقع بروز بحران و حوادث در شبكه و يا اتصال مستقيم چاه به شبكه مي توان ماده گند زدا را به محل مورد نياز انتقال داد .

گفتني است : اين سامانه با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و هشتصد ميليون ريال از محل اعتبارات عمراني طراحي ، ساخته و تجهيز گرديده است .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا