نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي از اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد بازديد كرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد صالح جوكار" در اين بازديد با اشاره به خون گرمي و مهماندوستي مردم استان يزد، تاكيد كرد: اگر فرايند قانوني در خصوص اتباع رعايت شود، هر دو طرف سود خواهند برد و در غير اين صورت چيزي جز ضرر عايد طرفين نخواهد شد.
نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي انسان ها را داراي كرامت دانست و خواستار حفظ شانيت افراد شد و لازمه آن را برنامه ريزي مناسب در امور مرتبط به اتباع دانست.
وي با اشاره به اينكه در بازديد امروز از اداره كل اتباع از نزديك در جريان رسيدگي به امور افاغنه در استان قرار گرفتم، اظهار داشت: اتباع بيگانه در كشور مشمول قوانيني مي شوند و در زمان هايي مثل جنگ در كشورهاي همسايه، جمهوري اسلامي پذيراي بخش عظيمي از اتباع خارجي است و شايد قوانين به خوبي اجرا نشود.
وي افزود: راهكار مناسب در خصوص ساماندهي اتباع بيگانه اين  است كه كمترين هزينه را در بر داشته باشد و نياز كشور از لحاظ نيروي كار را تامين نمايد و با توجه به اين دو شرط نحوه ارائه خدمات بهداشتي، درماني و غيره مشخص گردد.
اين مقام مسئول ادامه داد: مشكل اصلي، اتباع غير مجاز است كه موجب بروز مشكلات امنيتي در كشور مي شوند و بايد با توجه به قانون به اهداف مورد نظر دست يابيم.
مدير كل دفتر امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد نيز گفت: با دو دسته از اتباع بيگانه در استان روبرو هستيم كه در قبال افراد مجاز موظف به خدمت رساني بوده و در قبال افراد غير مجاز هيچگونه تعهدي نداريم.
"رضا زارع زاده" در خصوص اشتغال اتباع بيگانه نيز اظهار داشت: اتباع در 56 رشته شغلي مجاز به فعاليت هستند كه در صورت عدم رعايت كارفرما در شغل هاي ديگر با متخلفين برخورد خواهد شد.
وي افزود: ازدواج اتباع بيگانه با افراد ايراني داراي منع قانوني است و هرگونه ازدواج غير رسمي بايد با هماهنگي لازم صورت پذيرد.
زارع زاده همچنين خطاب به  موجرهايي كه منازل مسكوني خود را در اختيار اتباع قرار مي دهند نيز تصريح كرد: قبل از واگذاري منزل بايد هماهنگي لازم با اين اداره كل صورت پذيرد.
وي ادامه داد: در راستاي برنامه هاي مورد نظر اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري در ميدان ميوه و تره بار يزد، 40 نفر از اتباع خارجي دستگير شدند و كارفرمايان آنان مورد جريمه قرار گرفتند، گلخانه ها در حال ساماندهي است و يكصد و 25 مورد اتباع مراكز ضايعات شناسايي و به صورت گشت هاي مشترك برخورد شده است.
اين مقام مسئول با اشاره به بازديد امروز نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي نيز بيان كرد: متاسفانه يك اصلاح قوانين در خصوص ارائه خدمات به مجازين و برخورد با غير مجازين بايد صورت گيرد كه قرار شد در كميسيون امنيت و صحن علني مجلس مطرح و برخورد مناسب مورد نظر قرار گيرد.
وي افزود: در كشور از جمع 31 استان موجود، وجود اتباع در 17 استان غير مجاز است و در 14 استان مجاز تلقي مي شود كه 20 مهمانشهر براي ايشان در نظر گرفته شده است و سه درصد از جمعيت اتباع بيگانه كشور در آن ساكن هستند.
زارع زاده ادامه داد: 10 تا 15 درصد اتباع بيگانه استان در مهمانشهرها ساكن هستند و در نظر داريم در زميني به مساحت 25 هكتار در يكي از روستاهاي اطراف شهر يزد پس از اخذ مجوزات لازم مهمانسراي اتباع شهر يزد در چند سال آينده را راه اندازي نماییم.
وي در پايان از رشد 150 درصدي در جمع آوري و تردد اتباع غير مجاز در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا