مشاور فرهنگی استاندار یزد در دومین جلسه کمیته برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر اصغر دادبه که روز گذشته در دانشگاه یزد برگزار شد با تاکید بر اینکه بزرگداشت ها و تجلیل ها ازجمله نیازهای جامعه است که بسیارمورد استقبال قرار می گیرد و یکی از زیباترین و مقبول ترین مراسمی که برگزار می شود را مراسم بزرگداشت و تجلیل ها از مفاخر علمی و هنری دانست و افزود: همه دستگاه ها و سازمان های فرهنگی باید در این امر دست اندرکار باشند.

غلامرضا محمدی با اشاره به این موضوع که باید در جامعه یک موج فرهنگی ایجاد شود، گفت: یکی از مواردی که موج فرهنگی ایجاد می کند برگزاری همین بزرگداشت هاست گفت: جوانان امروز در حال حاضر بیشتر تحت تاثیر تکنولوژی های امروز هستند و  اطلاعات محدودی از مفاخر علمی و فرهنگی و هنری کشورشان دارند و بهترین کاری که برای آشنا شدن جوانان و مردم از این مفاخرعلمی می توانیم انجام دهیم برگزاری بزرگداشت هاست.

محمدی تاکید کرد که این افراد باید شناخته شوند و ما نهایت تلاشمان را در این خصوص انجام خواهیم داد.وی افزود:تاثیری که بعد از برگزاری اینگونه مراسم بر روی مردم دارد و موجی که ایجاد می شود بسیار مهمتر از اصل برگزاری مراسم است بدین منظور که مجلات و کتابها باید بسیار جذاب و گیرا باشد و همچنین فیلم هایی که از طریق صدا و سیما پخش می شود در شناساندن مفاخر به مردم بسیار مهم است.

وی همچنین افزود متولیان برگزاری این گونه مراسم باید با شهردار، اصحاب مطبوعات و رییس صداوسیما نیز نشستی داشته باشند به دلیل اینکه این مراسم یک بحث عمومی است و همه ارگان ها باید در آن مشارکت داشته باشند.

مشاور امور فرهنگی استانداری پیشنهاد کرد برای معرفی نخبگان استان به عموم مردم بهتر است این گونه مراسم منحصر و محدود به دانشگاه نباشد و در بیرون از محیط دانشگاه و به صورت عمومی برگزار شود تا توده مردم و مخاطبان عمومی بیشتر با این مساله ارتباط برقرار کنند و دانشگاه به میان مردم برود. وی همچنین افزود بزودی انجمن آثار مفاخر استان از سوی استانداری تشکیل خواهد شد که می تواند حمایت کننده بسیار خوبی برای برگزاری بزرگداشت ها باشد.

در این جلسه که مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، سردبیر فصلنامه فرهنگ و مدیر بنیاد رشیدالدین میبدی، دبیر اجرایی مراسم و مدیر گروه و تنی چند از اعضای هیأت علمی  گروه زبان و ادبیات فارسی نیز حضور داشتند در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن مراسم بزرگداشت دکتر اصغر دادبه پژوهشگر و متخصص یزدی تبار کشور، بحث و تبادل نظر شد. این مراسم قرار است روز 17 مهرماه سال جاری در دانشگاه یزد برگزار شود.

خبرنگار: الهام میرفخرائی

عکس: فاطمه تیو

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا