معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از سرانه اندک فضای فرهنگی در کشور انتقاد کرد و گفت:حداقل سرانه فضای فرهنگی باید یک مترمربع باشد.

علی اصغر کاراندیش درآیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اعلام این مطلب اظهارداشت:متاسفانه سرانه فضای فرهنگی کشور حدود 15 سانتی متر است که باید در این خصوص چاره اندیشی لازم صورت پذیرد.
وی بااشاره به اینکه ارشاد از لحاظ اعتبارات نیز با ضعف های جدی روبرو است،تصریح کرد:با همه مشکلاتی که درخصوص اعتبارات با آن مواجه هستیم در این دولت سعی شد با یک همدلی و وحدت در ارتقاء فعالیت های فرهنگی حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشیم.
وی ادامه داد:برای نمونه در حوزه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، فضای آزادی بیان و قلم نسبت به گذشته توسعه خوبی یافت.وی اظهار امیدواری کرد که این آزادی همچنان روند روبه جلوی خود در چارچوب های قانونی حفظ نماید.
کاراندیش آموزش اخلاق حرفه ای در حوزه رسانه را یکی از ضروریات مهم دانست و گفت:در حال حاضر 5000سایت غیرقانونی در کشور بدون مجوز به فعالیت خبری می پردازند.وی گفت:برخی این سایتها با هدف زیر سوال بردن دولت هر مطلبی می نویسند،در صورتیکه که دولت با صبوری و سعه صدر با انها برخورد  نموده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد که ارشاد با سایتهای بدون مجوز که در حال حاضر به انتشار هر مطلب کذبی دست می زنند بزودی اقدام می نماید.کاراندیش در ادامه در حوزه کتاب به سخنرانی پرداخت و گفت:جلسات شورای کتاب در این دولت دوباره راه اندازی شده است.
وی بااشاره به اینکه کتابهایی که در گذشته با مشکلاتی مواجه بودند سعی شد درارائه مجوزهای قانونی انان تسریع گردد،افزود:نباید بگذاریم فضای نقد و انتقاد در کشور کمرنگ شود.
وی با بیان اینکه از مباهات دولت توجه جدی به منتقدان است،گفت:البته انتظار این است که منتقدان درچارچوب قانون و انصاف به نقد ونقادی بپردازند.به گفته این مقام مسئول، فضای گفتگو و گفتمانی که توسط دولت تدبیر ایجاد شده است باید روند روبه جلوی خود را حفظ نماید.
کاراندیش معتقد است که در صورت نبود تضارب آراء و اندیشه ،فرهنگ و هنر حرفی برای گفتن نخواهد  داشت.همچنین وی خبرداد که خرید کتاب برای 3000کتابخانه عمومی در حال انجام است.
کار اندیش در بخش دیگربا بیان اینکه  در حوزه هنر برنامه های خوبی پیش بینی شده است،گفت:امسال در حوزه تئاتر،تجسمی و موسیقی برنامه های متنوعی اجرا و مورد حمایت قرارمی گیرد.
وی درپایان از تجدید نظر در شرح و وظایف صندوق هنرمندان خبرداد و افزود:برای هنرمندان کشوری کارت هنر که نشان شان و منزلت آنان خواهد بود از سوی این صندوق صادر می گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا