وحید شیخ احمد صفاری

در روزگاری نهادهایی چون معاونت فرهنگی هنری شهرداری، فرمانداری، شورای شهر، اداره ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بالاخص حوزه هنری که قاعدتاً باید بانی امور فرهنگی باشند، اما گویا تنها چیزی که برای این نهادها تعریف نشده است، همین امورات فرهنگی و هنری می باشد. البته همیشه بودجه و هزینه برای این اقدامات درخواست میشود و تأمین هم می شود ولی باز مثل همیشه حرف آن است که بودجه کم است. ولی فقط لیست آماری بلند بالای اسمی و کاغذی را در جیب دارند تا از هر تریبونی در میکروفون ها داد بزنند اما در عمل هیچ برنامه ایی نویسندگان ندارند.

هنوز تفکرات و برنامه های نشستی که آمیخته در چاشنی انحصار طلبی و خودمحوری و ژست های فرهنگ مآبی است - همیشه هم بودجه این نشست ها به راحتی تأمین است، ولی پوچ است - با لبخندهای که در ورای آن تمسخر است را برای دوربین ها و خبرنگاران و خبرگزاری ها دارند. به همه جا دروغ می گویند. اینان هیچ وقت برای هنر کاری عملی نمی کنند. اینان فقط مانند کارمندهای یک اداره فنی و صنعتی می آیند ساعت ورود میزنند، زمان می گذرانند، چای و صحبتشان را می کنند، بخش نامه ها را سبک و سنگین می کنند، هر کدام را می توانند به نفع خود استفاده می کنند به دیگران هم اطلاع نمی دهند چون این بخش نامه ها که برای دیگران ارسال می شود و این ارگانها باید برای هنرمندان بکار بگیرند ، هنرمندانه به نفع خود استفاده می کنند. نه مسأله فرهنگی برایشان دغدغه است، نه جلسات هنرمندان است، نه بزرگداشت - بدون رابطه و سفارشی - است نه اقدامی است، نه جلسات تقدیر و بررسی مشکلات است، نه به نویسنده بهایی داده می شود، نه مکانی را برای نشست  نویسندگان و علاقمندان به آنها اختصاص می دهند.

مسؤلین و متولیان امور فرهنگی هنری استان یزد، اولین نشست داستانی تخصصی و حرفه ایی با همت چند نویسنده و علاقمند در بلوار بسیج روبه روی آب انبار گیو رستم ، رستوران کافی شاپ روزگار قدیم برگزار شد که ضمن استقبال و پذیرایی از جمع نویسندگان و علاقمندان،  مسول آن مکان هیچ هزینه ای را دریافت ننمود و دلیل ایشان هم این بود که هنرمندان قابل احترام هستند. آقایان متولی هنر و فرهنگ، بنده به جای شما از جناب آقای کوراوغلی مسول این مکان به واسطه خدمت به هنرمندان تشکر می کنم. شما آسوده امور خود را ادامه اسبق روال شده خود را ادامه بدهید.  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا