یک کارگردان تئاتر: جشنواره تئاتر سوره ماه به جوانان بها می هد و زمینه رقابت آنان را فراهم می کند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه صبح امروز(22 شهریور) در کانون فرهنگی ولایت شهرستان تفت آغاز به کار کرد و در اولین اجرا نمایش "گره ای در تارو پود یک نقش" به نویسندگی ترانه برومند و کارگردانی کاظم کاظمیان از یزد درسالن اصلی به روی صحنه رفت.
کارگردان "گره ای در تارو پود یک نقش" پس از اجرای این نمایش گفت: سعی کردیم در این اثر تماشاچی را با یک تئاتر و پشت صحنه فیلم درگیر کنیم که امیدوارم مورد پسند و رضایت آنان قرار گرفته باشد.
کاظمیان افزود: این نمایش داستان زندگی دختری را روایت می کند که برای ادامه تحصیل به شهر می رود و در این میان با یک فیلمساز آشنا شده و مسیر زندگی او را تغییر می دهد.
وی ادامه داد: در این نمایش مجتبی لاله زاری، مجتبی ملک ثابت، مهسا دهقانی، آزیتا دهقانی و فائزه جعفری به ایفای نقش پرداختند.
این کارگردان در خصوص برگزاری جشنواره نیز اظهار داشت: این جشنواره حرکت ارزشمندی است که به جوانان بها می هد و زمینه رقابت آنان را فراهم می آورد و جا دارد از مسئولان حوزه هنری کشور و استان و همه کسانی که برای برگزاری این جشنواره  تلاش می کنند تشکر کنم.
کاظمیان یکی از دستاوردهای این جشنواره را آشتی دوباره تماشاگران با تئاتر عنوان کرد و گفت: تماشاچیان برای اهالی تئاتر و فعالان این عرصه مایه دلگرمی هستند.
وی افزود: هنرمندان باید جشنواره ها را جدی  بگیرند و با تمام بضاعت و توان، با اهالی هنر به ویژه حوزه هنری همکاری کنند تا ان شا ا... منجر به رقابت سالمی در جشنواره های آینده شود.
وی نبود سالن استاندارد تئاتر در شهرستان ها، کمبود امکانات و تجهیزات مناسب و آموزش را از جمله چالش های هنرمندان شهرستانی دانست و اظهار داشت: امیدواریم با توجه و حمایت مسئولان این مشکل مرتفع گردد.
گفتنی است: جشنواره منطقه 3 بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه با حضور هشت گروه نمایشی از استان‌های كرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و یزد در شهرستان تفت در حال برگزای است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا