عالی ترین مقام اجرایی استان یزد تاکید کرد: هر ساله مراسم مختلفی در هفته دفاع مقدس برگزار می شود اما باید از خود پرسید که برگزاری این مراسم به چه منظوریست؟

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان که عصر یکشنبه 23 شهریورماه در سالن شهید موحدین برگزار شد ، ضمن آرزوی شفای عاجل و کامل برای مقام معظم رهبری از درگاه باریتعالی، از مشارکت همه دستگاه ها در امر برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم این یادمان افتخار آفرین قدردانی کرد و گفت: در این هفته، هم بایستی پیرامون مبحث دفاع صحبت شود و هم قداست این دفاع مد نظر قرار گیرد.
وی مقوله دفاع را هم در بحث حقوق فردی و هم مبحث حقوق اجتماعی مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان نمود: باید مقوله دفاع را در وجود همه افراد جامعه نهادینه کنیم چرا که اگر فرد و جامعه ای نتوانند از خود در برابر آسیبهای مختلف دفاع کنند، بیم از میان رفتن و مطرود شدن آنها می رود.
استاندار یزد، مقدس بودن موضوع دفاع را به دلیل دفاع از ارزشهای الهی و مکتبی دانست و شهید و شهادت را از ارزشهای والای الهی نام برد و خاطر نشان نمود: شهدا گواهان همه زمانها در محضر حق تعالی هستند و در نزد او روزی می خورند و جایگاهی رفیع و والایی دارند.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد تاکید کرد: هر ساله مراسم مختلفی در هفته دفاع مقدس برگزار می شود اما باید از خود پرسید که برگزاری این مراسم به چه منظوریست؟
وی سپس با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه دفاع مقدس افزود: هدف از برگزاری این مراسم باید یادآوری حماسه ها و به خود آمدن و ایجاد آمادگی در وجودمان نسبت به مصونیت یافتن در برابر آسیبها و هجمه ها باشد و اینکه بدانیم این دفاع، نباید محدود به دفاع نظامی شود بلکه باید ما را در برابر انواع هجومها در عرصه های مختلف آماده نماید.
میرمحمدی در ادامه به هجمه فرهنگی اشاره نمود و تصریح کرد: هجمه های فرهنگی همواره آسیب بیشتری نسبت به دیگر صورتهای آسیب زننده دارند چرا که منجر به استحاله انسان از درون می شوند و خطر آن از حمله نظامی نیز بیشتر است چرا که انسان را از درون تهی میکند و آشکار نیست.
وی بار دیگر با تاکید بر لزوم آمادگی شهروندان و جامعه برای مقابله با هر نوع هجوم و آسیب احتمالی، از همه مسئولین امر خواست تا در هفته دفاع مقدس تنها از یک زاویه مشخص به موضوع نگاه نکنند و همه جنبه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را مد نظر قرار دهند.
استاندار یزد بر مشارکت عمومی افراد در برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس تاکید نمود و گفت: باید بتوانیم همه طیفها را در این امر دخالت دهیم و بستر لازم برای خلاقیت آنها را فراهم نماییم.
وی سپس ضمن اشاره به سرود خاطره انگیز " یار دبستانی" پیشنهاد نمود تا در هفته دفاع مقدس، سرودهایی حماسی و پرمفهوم ساخته شده و در مدارس و دانشگاه ها توسط دانش آموزان و دانشجویان به اجرا در آید تا بدین صورت روح همبستگی، همدلی، کار تیمی و مشارکت جویی در کودکان، نوجوانان و جوانان جامعه تعالی یابد.
میرمحمدی در ادامه این جلسه به نقش موثر، محوری و تعیین کننده بانوان در دفاع مقدس اشاره نمود و با انتقاد از پررنگ نبودن نقش این قشر جامعه در برنامه های هفته دفاع مقدس استان گفت: این مادران و بانوان ایرانی بودند که جوانان خود را برای حضور در جبهه ها بدرقه کردند و آنها را در دامان خود پرورش دادند و اینگونه ایشان را به معراج فرستادند.
وی سپس با طرح این سوال که " چرا باید این ظرفیت عظیم پیرامون بانوان ایرانی تقویت نشود ؟" افزود: مراقبت کنید که در برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس به بانوان جامعه بی توجهی نشود.
استاندار یزد آنگاه با اشاره به نقش جوانان در برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس بر لزوم مشارکت همیشگی جوانان در برنامه های اینچنینی تاکید کرد و آنگاه با برشمردن نقش مردم در کنار نیروهای مسلح در دفاع از کشور گفت: این مردم بودند که از ارتش و سپاه در دفاع مقدس پشتیبانی کردند و هم اکنون نیز باید نقش اصلی در بزرگداشت این حماسه را به مردم داد.
میرمحمدی با بیان این موضوع که " داشتن امنیت و آسایش در یک کشور، امر ساده ای نیست" به وضعیت نا امنی در کشورهای عراق و سوریه اشاره نمود و خاطر نشان کرد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس بدین منظور است تا نسبت به همه ترفندهای دشمن آمادگی یافته و آسیبی متوجه ما نگردد و بدانیم که محور همه این مسائل با هم بودن و مشارکت عمومی و اتحاد ملی است.
وی با بیان این موضوع که " فرهنگ دفاع مقدس را باید عمومی کنیم" گفت: مردم باید در همه ابعاد مقاوم شوند چرا که حتی برای پاسداشت هویت و غرور ملی نیز به فرهنگ دفاع مقدس نیاز داریم و متوجه باشیم که اگر ضعیف شویم دشمن خواه ناخواه بر ما غلبه می کند و امنیت، آسایش و استقلال ما را از ما خواهد گرفت.
استاندار یزد در پایان با تشکر مجدد از همه دست اندرکاران امر برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس در سراسر استان، یاد شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم این عزیزان را گرامی داشت و به صلابت و ایمان و جان پر عظمتشان درود فرستاد.
گفتنی است در هفته دفاع مقدس، مجموعاً 3150 برنامه مختلف در سراسر استان توسط دستگاه ها و نهادهای گوناگون اجرا خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا