مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به پیشینه سابقه تئاتر در استان یزد ،تاکید کرد که این هنر باید به جایگاه اصلی خوددر استان یزد بازگردد.

علی غیاثی ندوشن درآیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان یزدبه روشنی و پیشینه ارزشمند هنر تئاتر در یزد اشاره کرد و گفت:با تلاش همه اصحاب هنر و همتی که در این عرصه وجود خواهد شد سعی می کنم چراغ تئاتر را در سالن های نمایش روشن و پویاتر از گذشته نگه دارم.
وی براستمراردوره های اموزشی در استان و به خصوص شهرستانها تاکیدکردو افزود:آموزش یکی از ضروریات این دوره است که باید درهنر تئاتر آن را جدی گرفت.
وی با بیان اینکه تلاش براین است که با  نیاز سنجی و برنامه ریزی درارتقاء تئاتراستان یزد همت گماریم،اظهارداشت:امیدوارم با حداکثر ظرفیتی که در میان هنرمندان استان یزد وجود دارد بتوانیم با خروجی آثار فاخر و ارزشمند ،نام استان یزد را در عرصه فرهنگ و هنرهمچون گذشته جاودانه نماییم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه براستفاده از تجربیات نسل قدیم ،پیشکسوتان و نیروهای تحصیلکرده را یادآورشد و گفت:در حال حاضر نیازمند تجربه هنرمندان در عرصه های گوناگون هنر هستیم.
غیاثی ندوشن تاکید کرد که اجرای تئاتر مختص فقط به روزهای جشنواره نیست،بلکه چراغ سالن تئاتر باید درطول سال روشن باشد.
وی همچنین برتجهیزو امکانات سالن های نمایش تاکید نمود و گفت:تاسیس سالن پلاتو استاندارد در دستور کار انجمن نمایش و اداره کل ارشاد اسلامی خواهد بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از پیشکسوتان تئاتر استان یزد به خصوص سید ضیاء مدیر طاهری دبیر افتخاری بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان یزد،از گذشتگان و تئاتری های قدیم استان یزد یاد کرد.
در ادامه این مراسم محمد رضا ابوالحسنی دبیراجرایی جشنواره گزارشی را از روند برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تجلیل و قدردانی بعمل آمد. همچنین داوران این جشنواره دو نمایش "مابه هم دروغ نمی گوییم" و "همیشه همه چیز"را به جشنواره منطقه ای معرفی نمودند. در این مراسم از دو پیشکسوت تئاتر استان یزد؛سید ضیاء مدیرطاهری وجباری تقدیر وتجلیل بعمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا