مدیر گروه مدیریت صنعتی دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد گفت: شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی در پردیس دانشگاهی این دانشگاه موافقت کرد.

دکترحبیب زارع احمد آبادی در خصوص این رشته گفت: رشته مدیریت اجرایی اختصاص به دانشجویان و دانش آموختگان رشته های فنی و مهندسی و یا سایر رشته هایی دارد که زمینه به کارگیری دانش و مهارت های مدیریتی برای آنها وجود دارد.

وی تاکید کرد این رشته به دنبال انتقال سریع و حتی المقدور جامع مهارت ها و دانش مدیریت تولیدی و یا خدماتی به افرادی است که درصدد به کارگیری این مهارت ها در پست های موجودشان هستند.

دکتر زارع در خصوص مباحث عمده ای که در این رشته مطرح می شود گفت: در این رشته دروسی چون مدیریت واحدهای خدماتی، مدیریت کیفیت و بهره وری، تصمیم گیری سازمانی، برنامه ریزی تولید و عملیات، تحقیق در عملیات در کنار دروس عمومی چون مدیریت رفتار سازمانی و مبانی سازمان و مدیریت تدریس می شود. بنابراین ترکیبی از مباحث پایه و پیشرفته مدیریتی به متقاضیان انتقال می یابد.

مدیرگروه مدیریت صنعتی درخصوص نیاز صنعت و جامعه به این رشته گفت: با توجه به صنعتی بودن استان یزد و ساختار مدیر- مالکی بسیاری از بنگاه ها به ویژه بنگاه های کوچک و متوسط، تقاضای روزافزونی به تحصیل در این رشته مشاهده می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا