طنز شیخ الحکایات(وحید شیخ احمدصفاری)

البته بر همه ی ما واضح و مبرهن است که شورای شهر چیز خوبی است ولی نمیدانم چرا؟ بابای ما هم نمیداند! گنده تر از بابای ما هم نمیداند! خودشان هم نمیدانند! برای همین شروع کردیم به تحقیق و تفحص که حق قانونی ماست و خوشبختانه توانستیم با رایزنی های شیخ الحکایات آماری از اقدامات، فعالیت ها، خدمات و کارکردهای سازنده شورای شهری نسخه برداری کنیم تا موکلین بیشتر با رفتارهای نمایندگانشان آشنا باشند.

1-    آقای چمران و شیبانی تنها عضو شورا هستند که هیچ جلسه غیبت نداشته و تا پایان جلسات هم حضور دارند. (این که اینهمه وقت آزاد دارند و برای تفریحات سالم بدون قلیان در شورا دور هم جمع می شوند به ما ربطی ندارد اما مسأله نگران کننده نداشتن پرستیژ و ژست نگرفتن است. آخر شما تافته جدا بافته هستید و باید با دیر آمد و رفت نشان بدهید که مدیر هستید).

2-    آقای شیبانی و کاشانی و رضازاده کمترین صحبت را با رسانه ها دارند و کم حرف تریند(ای بابا! یکی اینا رو ببر گفتار درمانی وگرنه معنی ندارد از خودشان، اقداماتشان، برنامه های انجام شده، نشده، در دست انجام، قرار به در دست انجام، ایراد از شورای دوره قبل صحبت نکنند مگر می شود آخر؟ در شورا جز حرافی اقدام مفیدی هم مگر وجود دارد. لااقل بردارند از آمدن آزادگان تشکر کنند، سقوط هواپیمای بورکینافاسو را تسلیت باد بگن، انتخاب استاندار شهر همسایه را تبریک بگن، حداقل نامه تشکر به مدیر معلم خود بنویسن و از زحمات آنها تشکر کنن)

3-    سه عضو شورا،آقای مسجد جامعی،شاکری و پیرهادی در سلف شورا ناهار می خورند(البته بقیه چون دندون ندارن میرن خونه تا نون آبگوشت تیریط شده بخورن و مبا فکر کنین در جاهای خاص میرون و فاکتور برای شورا میفرستن)

4-    غایب ترین عضو شورا خانم دانشور است که در اوایل شروع خدمت باردار شدند و الان در ساعات اولیه صبح وظایف مادری را به عمل می آورند(مزایا، حق کمیسیون، درصد نشست و مواجب مرخصی زایمان و .... اگر برقرار هست که هیچ مشکلی نیست در غیر آن درخواستی بنویسند و تقاضای معوقات کنند. اگر دست گرفتن خودکار برایشان سنگین و ضرر دارد می توانند از همکارانشان در دیگر شهرها که دست به قلم هستند و مناسبتها را جلوتر از تقویم به اطلاع مردم شادباش و غیرشادباش می گویند استفاده کنند)

5-    آقای دوستی بیشترین تذکرات را مطرح می کنن(پیشنهاد می کنیم یه تذکری هم به این خبرنگار روزنامه ایران بدن که ایطری آمارشونو گرفته وگرنه مردم که فکر می کنن شورا چیز خوبی است)

6-    بیشترین میزان صحبت مربوط به آقای مسجد جامعی است(خوب رییس برای خودش وظایفی دارد دیگر! مرتب باید بگوید بیایید جلسه بذاریم. بگوید اول کی صحبت کند، کی حرف نزند، کجا مصاحبه کنن، کجا برن، کجا نرن، برای انتخابات دور بعد چه تدابیری باید اندیشید خلاصه رییس که نمی تواند حرف نزند آنوقت شورا از این وظیفه خطیر حرف زدن هم غافل می شود)

7-    آقای دبیر بیشترین رکوردار صحبت با میکروفون خاموش است(بنده خدا تا حالا ندیده از اینا از هول حلیمه دیگه! تازه نوبت دیگران را ازشان گرفته چه اشکال دارد؟ حالا خوبه فقط با میکروفون خاموش حرف میزند، اگر قرار بود چپ و راست با تشکر نویسی شخصی و با عکسهای ژستیک در اتاقک شورا، روی اعصاب مردم راه برود بهتر است؟ خدا خیرش بدهد که حداقل رعایت اعصاب مردم را می کند)

8-    آقای طلایی بیشترین آمار تردد در سالن شورا را دارد(آقا نایب رییس است نباید از حق و حقوق شورا کوتاه بیایید. اگر طول و عرض شورا خدای نکرده کم شد یا عقب نشینی بهش تعلق گرفت دیگر مگر می تواند از عهده عوارض شهرداری بربیایند؟)

9-    فعال ترین عضو شورا خانم آبادی است (احتمالاً  الف – باردار نیستند   ب- وظایف مادری را از ساعات اولیه صبح با آخر شب منتقل کردند  ج- همه موارد)

10-                    بهترین طرح و پیشنهادات را آقای مالی، حافظی و شاکری مطرح می کنند(دیگر کسی نبود؟ باید لیست خدمات را ببندم. اگر کسی از قلم افتیده به آن خبرنگار اعلام کند تا به سمع ما برسانند و ما تشکر کنیم)

ما منتخب کنندگان منتخب شوندگانمان که ازاقدامات مشابه در شورای خودمان پرده برداری ننموده ایم ضمن اعلام حمایت ازهراقدام سازنده واعلام خدا قوت به آنها از خبرنگاران خیلی روزی نامه ها درخواست میکنیم تا بخاری از خود داشته باشن و اقه تیترهای کلیشه ایی تحویل ندهند. برای شروع تازه، تکالیف زیر را بعنوان پیک تابستانه اعلام میداریم تا حل کنند.

1-    شورای شهرمان چن نفرند؟ چند سالشونه؟

2-    بیشترین و کمترین میزان دریافتی(تحت هر اسمی که هست) را اعلام کنن و علت این همسان نسازی را بیان نمایند.

3-    شورای شهر چن بار در هفته جلسه میذارن و کی بیشترترترتر حرف میزند؟ و چه کسی بیشتر مبادی آداب است و از همه چیز تشکر میکند؟

4-    شورا تاکنون چه اقداماتی را انجام داده و چرا؟(لطفا خلاصه در پانصد 600 صفحه توضیح دهید)

5-    مردم برای تشکر از اعضای شورا شهر چگونه اقدام کنند؟ (لطفا در بیست و چند خط با ذکر دلایل تشکر توضیح دهید).

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا