در سال زراعي 93-92 بیش از 480 تن بذر گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان یزد  فرآوری و گواهی شد
  به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استانی یزد، در سال زراعي 93-92 بیش از 480 تن بذر گندم رقم هاي سيوند و پيشتاز و مادري پيشتاز توسط شركت تعاوني توليد روستايي فجر هرات تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد فرآوري و گواهي شده است.
  مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بذر اساس تولید در کشاورزی محسوب می شود و به عنوان اولین نهاده مصرفی در انتقال صفات ژنتیکی گیاه نقش غیر قابل انکاری دارد، بدون استفاده از بذرخوب حتی با صرف انرژی فراوان نیز نمی توان به حداکثر تولید وعملکرد دست یافت و میتوان گفت بذر تنها نهاده ای است که بدون هزینه های اضافی می تواند در افزایش عملکرد نقش مهمی داشته باشد. مهندس جهازی در ادامه افزود: نقدينگي مورد استفاده جهت فرآوري و گواهي این میزان بذر از تسهيلات بانكي به صورت زير كليد و سهم آورده شركت تعاوني جمعاً به ميزان 7200 ميليون ريال می باشد.
 در پایان مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد ضمن توصیه به کشاورزان برای استفاده از بذر سالم اظهار داشت: استفاده از بذر سالم، با کیفیت و بدون علف هرز توسط كشاورزان مي تواند بهره وری مطلوب از منابع و نیل به امنیت غذایی واستقلال کشوررا به همراه داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا