وحید شیخ احمد صفاری

درجلسه علنی روز سه شنبه هشتم مهرماه 93 مجلس شورای اسلامی، یک فوریت طرحی  به تصویب نمایندگان رسید که باید پیش و بیش از این می بود. بر طبق این تصویب تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، نحوه انتخاب شهرداران و استیضاح آنان و کلاً محدودیت اختیارات شوراهای شهر تحت عنوان " اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران " با امضای 133 نماینده محترم مجلس و با 135 رأی موافق و 29 رأی مخالف از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

باید به اعضای شورای شهر که خود را تحت عنوان  " نمایندگان مردم در شورای شهر"  معرفی می کنند، یادآور جدی و متذکر شد که وظیفه اصلی و اهم و اولویت وظیفه شما تشکیل جلسات و ارسال پیام های ربط و بی ربط با توشیع به نام های مختلف و تصاویر هنری از خودتان نیست.

باید به اطلاع اعضای شورای شهر یزد رساند که وظیفه اصلی و اهم وظیفه شما اخذ هزینه و مسافرت به چین نیست!  شورای شهر محترم استان یزد، ریاست و کادر اداری، لطفاً دلیل این تصمیم به اعزام اعضا به کشور چین، هزینه های صورت گرفته و منابع تأمین این هزینه و مهم تر از آن، دستاوردها، امتیازات و فواید مفیده این چنین اقدامی را برای ما شهروندان که به شما اعتماد کرده و شما را در پشت آن میزهای عریض و طویل نشانده ایم تا وظیفه ای را انجام دهید، به صورت شفاف بیان فرمایید.

ما یادمان نرفته که یکی از اعضای شورای شهر یزد در یکی از دوره های ازمنه، چه اقدامات غیراخلاقی و نامتعارفی داشتند،  اما خدمت به شهروندان همچنان بی معنا باقی ماند بود.

اخیراً تمامی اعضای شورای شهر سیرجان را بعلت مالی دستگیر و تحت بازجویی قرار دادند که در یک مورد 4 میلیارد تومانی تخصیصی برای آسفالت کاری فقط 50 میلیون آن را هزینه  و بقیه را حیف و میل کرده اند.

شورای شهر کلان شهر تهران جز زد و بندهای سیاسی، گویا اقدام دیگری را در سر ندارند.

شورای شهرهای بسیاری دیگر، فقط قوانینی را به شهرداری اجبار کردند که باعث دردسر و ایذا بیشتر شهروندان شده است.

شورای شهر کنونی خود ما، مسافرت های بدون توجیه به چین میروند! دستاوردش مشخص نیست! جلسات و نشست هایش باید علنی و اعلام شده باشد که ظاهرا در سایت خود شورای شهر هم از این اخبار هیچ خبری نیست که نیست. به جای رسیدگی به مشکلات مردم و شهروندان شهر یزد به درج پیام تبریک و تسلیت مبادرت می کنند.

شورای شهر کنونی، بعد از 108 جلسه حالا یادش آمده باید نقسیم مسولیت و سمت نماید.

ما شهروندان نمیدانم در 107 جلسه تشکیل (تعداد این جلسات حتی از تعداد دفعات اعلامی در آیین نامه بیشتر است) شده، چه اقدام مفیدی صورت گرفته است؟

آیا بوی زباله های فساد شده و آب گندیده و آب راههای کثیف داخل شهر و بالاخص در پارک کوهستان ، به شامه و دید این عزیزان نمایندگان ما شهروندان نمی آید؟

آیا شورای شهر وظیفه اش دفاع از شهروندان است یا اعمال فشار بر شهروندان؟

اعضای محترم شورای شهر یزد شما وظیفه دارید تا از حقوق شهروندان در هر ارگانی دفاع کنید نه این که حتی مصوبه اعلام کنید که ورودی پارک کوهستان را بیشتر کنید؟

آیا شهرداری و شورای شهر برای چه جلسه تشکیل می دهند؟

ما شهروندان این را بر خود حق و محق می دانیم تا از نمایندگان خودمان در شورای شهر سوال کنیم تاکنون چکار کردید؟











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا