وحید شیخ احمد صفاری

نقدی بر نقد انحلال شوراها از سوی مجلس الزامیست

در نظری بیان شده بود که شهرداری دستخوش پیشنهادات سخیف نشود و اخذ 500 تومان ورودی پارک کوهستان مشکلی برای بی نیاز کردن شورای شهر را حل نمی کند. باید بیان داشت اشاعه چنین افکاری نه تنها باری از مسولیت وظایفی شورای شهر حل نمی کند که با بی توجهی تمام به خواسته های شهروندان، نوعی دهن کجی را دارند و با اعمال  و کارهای خود بدون  توجه و درنظر گرفتن وظایف اصلی و قانونی خود، همچنان به عملکرد ناصواب و خطای خود ادامه می دهند.

کافیست یک آمار سرسری و سرانگشتی از ورودی  پارک کوهستان داشته باشید، میدانید دریافتی مبلغی بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال (1.500.000.000ریال) در ماه می شود که بر حسب شرایط تعطیلات، مسافرین دیگر شهرها در ایام تعطیلات، روزهای خاص هفته و ..... سالیانه با تلرانسی اندک معادل هیجده میلیارد ریال  می شود؟ آیا این مبلغ اندک است؟؟

لطفاً از شورای شهر بپرسید با این مبلغ چکار می کنند؟ آیا برنامه مجدد سفر به چین و دیگر کشورها را خواهند داشت؟ تعداد جلسات و هزینه های مرتبط به آن را بیشتر می کنند؟ یا همه این پول شهروندان را خرج شهر این شهروندان می کنند؟

باید گفت ایده ساخت پارک کوهستان و ساخت آن مربوط به قبل از تشکیل شوراها بوده است! هزینه آن چگونه تأمین اعتبار شده است؟ و چرا حالا که این پارک ساخته شده است، این شورا فقط ورودی بر آن می بندد؟ مگر بازسازی مجدد دارد؟ یا مشابه آن را دارد می سازد؟ و یا دارد برای آن هزینه می کند؟  اگر هزینه می کند پس چرا تغییراتی در آن مشهود نیست؟ چرا به نظافت و آب راههای آن اهمیت نمی دهند؟ اصلاً مگر خود اعضای شورا در این پارک رفت و آمد خانوادگی و زمانی توقف برای استراحت دارند تا دریابند که چندان مطلوب نیست؟ آیا باید پیست موتورسواری آن دو کشته بدهد تا معلوم شود شورای شهر اصلاً توجهی به خواسته های شهروندان ندارند؟

درود بر آن نمایندگان مجلسی که درد مردم را می فهمند و خوب دریافته اند که شورای شهر نه ایده دموکراتیک و نه جامعه شهریاری را تداعی می کند. شورای شهر هزینه سازی بیشتر از مفید بودنش را برای شهر و جامعه شهروندیش دارد! و کاش که به انحلال شوراها تصمیمی قاطع گرفته شود و تا آن زمان حداقل بیایید خودمان اقدام کنیم و نمایندگانم را در شورای شهر خوب بشناسیم که چه کردند؟ و آیا توانایی بیشتر از این دارند و آن وقت برای دور بعد با دیدی باز و آگاهانه کسانی را وارد دفتر شورا کنیم که قصدش شعار خدمت نباشد بلکه طبق مقررات شوراها هم عمل نمایند احتیاج به چنین شعارهای توخالی وحرفی نیست و خود به خود شهروند در مرکز توجه و اهمیت قرار می گیرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا